Damene på bytur

Nå har jeg nettopp kommet hjem etter en tur på byen med damene, Anne og Ann-Karin…. Vi bestemte på lørdag at vi skulle møtes i dag etter jobb for bl.a. stikke ned på Marks and Spencer på Steen & Strøm.

Jeg gikk litt tidligere fra jobben for å møte Anne ved jobben, og så gikk vi sammen opp til Egertorvet hvor Ann-Karin ventet på oss. Det var heldigvis ikke så kaldt ute i dag, så det var deilig med en rask spasertur.

Når vi kom til Marks and Spencer oppdaget jeg at butikken besto av et litt større areale enn jeg så da jeg var der i lunchen. Det var en egen avdeling med deilig julesnoop i form av kjeks, sjokolader, karamell, fudge, kaker. Både munnen min og øynene mine randt over, og jeg hadde lyst til å kjøpe alt jeg så der men klarte å begrense meg.

Jeg kjøpte bare noen få esker med godiser som jeg skal ha til jul, mens Percy Pig kjeksen kommer til å bli spist opp lenge før det, hehe! Jeg er veldig glad i Christmas Cake og Christmas Pudding, men siden vi skulle gå en stund i byen valgte jeg å ikke kjøpe det i denne omgangen. I England operer de med lavere priser enn de gjør her i landet, og mange tingene de hadde var ganske dyre…. Det blir nok et besøk til før jul, men det blir etter at desemberlønnen har kommet på konto.

Etter at vi var ferdig hos Marks and Spencer tok vi oss en aldri så liten tur opp på Hamleys i en av de øverste etasjene. Ingen av oss kjøpte noe der, men det var nå allikevel litt artig å kikke litt.

Ann-Karin hadde kommet fra Nationalteateret da hun kom fra jobb, og hun fortalte at Julemarkede i Spikersuppa var åpnet allerede. Vi bestemte oss derfor å dra ned på Karl Johan for å kikke litt. Det var en god del mennesker som ruslet rundt å kikket i bodene. Det ble ikke noe julehandel der for meg…. Jeg fant ikke noe spesielt som fristet meg!

Vi ble etterhvert sultne siden ingen av oss hadde spist noe serlig på en god stund, og vi hadde egentlig tenkt å stikke inn på Fridays men der var det stappfult. Da ruslet vi bare noen skritt lengre nedover Karl Johan til Egon hvor vi fikk i oss en deilig middag, og hvilt såre og slitne føtter. Jeg valgte en Black and White, som er en bit biff og en svinefile m/gratinerte poteter og grønnsaker. Veldig godt.

Når vi først setter oss ned sånn så tar det en stund innen vi får reist oss opp igjen, for praten går livlig rundt bordet å vi glemmer både tid og sted. Vi koser oss alltid når vi møtes, og det er så hyggelig å sitte å prate en stund etter maten. Når vi først kom oss opp i stående stilling og ut på gaten, var det tre gode å mette damer som begynte å rusle oppover Karl Johans og mot Østbanen.

Vi ble stående en stund på Jernbanetorget å skravle en stund innen vi gikk hvert til vårt. Ann-Karin ned mot t-banen mens Anne og jeg rusla bort til parkeringshuset hvor jeg hadde bilen min. Ved inngangen til Rema/Parkeringshuset var det stor oppstandelse hvor en godt voksen mann satt på bakken med masse blod i ansiktet. En annen mann sto over han å ropte til ham mens de forsøkte å flytte ham inn mot veggen. En annen sto med telefonen og ringte…. Håper det var etter en ambulanse!! Vi stoppet ikke opp da det allerede var nok av folk der fra før av.

Det ble en snartur innom Rema for at Anne skulle kjøpe litt perlesukker til bakingen hun skal gjøre i morgen. På veg mot kassen klarte hun å tråkke opp i innholdet fra en Dolmioglass. Det kom ganske mye på skoen hennes, og jeg ville ikke ha det inn i bilen så vi forsøkte å få tak i litt papir. Han som satt i kassen var ikke spesielt hjelpsom, men det kom til slutt en som skulle rydde som hentet litt papir sånn at skoen ble ren.

Hjemme ventet to ekstremt selskapssyke kattepuser på meg….. De nærmest klatret oppover buksebena mine, og kunne liksom ikke få nok kos. Tilslutt løp begge to ut på kjøkkenet å mjauet høyt, for matkoppen var jo så tom at det støvet av den….

Det lille som er igjen av denne kvelden har denne damen tenkt til å tilbringe foran tv-skjermen :o))

#marksandspencer #steen&strøm #godis #sjokolade #kjeks #karamell #fudge #christmas #pudding #cake #hamleys # karljohan #julemarked #spikersuppa #fridays #egon #jernbanetorget #rema #parkering #oppstandelse #katter

3 kommentarer
    1. En deilig bytur for dere dette, skjer nok mye rart som ender med legevakt nå i denne julebordtiden. Folk bør ta seg sammen men ofte har fylla skylda. Mye god juleknask man kan få kjøpt. Vil skaffe meg noen pølser ifra Valdres til jul. Var på Fridays engang selv, men liker bedre Egon. Ringte til fotpleier igår og fikk faktisk time idag, hadde flaks med det, skal ditt i etttermiddag. Ha en fin dag.

    2. Jeg er glad for å ikke å ferdes altfor mye nede i sentrum på denne tiden av året. Har ikke lyst til å bli ufrivillig blandet opp i noen ting. Deilig med en fotpleie time, kjennes nesten ut som man har fått nye føtter ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg