Snø og tunge øyelokk..

Da jeg gikk å la meg i går kveld viste jeg at jeg måtte få meg en god natt søvn, men når man vet det så skjer det jo selvsagt ikke. Jeg var frossen og trøtt før jeg gikk å la meg, men med det samme lyset ble slukket ble jeg lys våken…. Mens jeg lå der å tenkte på minst mulig, for å tømme hode for tanker, ble jeg rastløs å da var det totalt umulig å sove.

Så når klokka kimte til morran i dag, spratt jeg ikke ut av senga akkurat…. 

Ute hadde det kommet et tynt teppe med snø, og det snødde fortsatt lett. Det er utrolig hvor stor forandring det ble ute med det hvite teppet på bakken. Alt var så lyst og trivelig, men dessverre så ble det ikke liggende. Innen jeg kom hjem var det meste smeltet bort igjen. Jeg sjekket yr.no, og det ser ut til at vi må vente en stund til innen det kommer noe mer snø enn en cm eller to.

Dette bildet tok jeg 02.12.2013, og vi hadde ikke akkurat noe snø å skryte av da heller!!  Akkurat nå er jeg ganske klar for at det skal komme mer snø, for de nærmeste dagene og ukene er det julemarked og julekonsert som går av stabelen, og da hadde det vært så koselig med litt mer hvitt på bakken. Kanskje litt ovenfra i sammen slengen :o))

Da jeg kom hjem i ettermiddag var kattene mine virkelig i farta… De løp rundt som besatte fra rom til rom, og oppover klatrestativet til taket før de stormet ned igjen. Ronja er skikkelig masete der hun sitter å mjauser ved balkongdøra for de at hun vil ut en tur, og når jeg hun vel har komet ut så skal hun inn igjen. Sånn holder det på hele tiden. Det samme skjedde i går, men da frøys jeg så fælt at jeg ikke orket å lukke opp døra i et sett. Da ble frøkna veldig fornærmet på meg. Hun gikk å knurret rundt bena mine å så anklagende på meg!!

Siden jeg var oppe så tidlig i dag er jeg stuptrøtt nå i kveld, og det blir nok ikke så veldig lenge før jeg krabber under dyna.

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, blogges :o))

#trøtt #morgen #snø #lys #yr #julemarked #julekonsert #ronja #katt

8 kommentarer
    1. Jeg synes ogsÃ¥ det var hyggelig med litt snø, – men den blir jo ikke liggende her i sentrum. Var litt mer snø rundt jobben, og det var flott Ã¥ se ut pÃ¥ den hvite plenene utenfor vinduene!
      Her er det julebord med jobben pÃ¥ lørdagen, og sÃ¥ er det jo snart juleferie! – fÃ¥r fri fra 18-30.12 – tror jeg ikke har hatt sÃ¥ lang juleferie før!
      Klem ;))

    2. Alt gÃ¥r lettere nÃ¥r det ikke er snø, tenk bare pÃ¥ trafikken. Litt glatt er det men det mÃ¥ man regne med. Men det hadde vært ok med litt skiføre – men tenker tilbake pÃ¥ da vinter var vinter med snø og godt skiføre. Gikk ca ei mil for det meste i skogen i gÃ¥r og det var deilig. Skal i 85-Ã¥rslag lørdag pÃ¥ samme sted hvor jeg var pÃ¥ julebord for 3 uker siden. Det blir koslig. Ha en fin kveld.

    3. TerAnd: Nei, det var ikke mye snø igjen nede i byen i dag. Gatene var helt tørre igjen da jeg gikk hjem fra jobb i ettermiddag. Her oppe i høyden derimot har vi fortsatt litt igjen, men så er det nok litt kjøligere også!

      Deilig med så lang juleferie, nyt den :o)) I år skal jeg bare ha fri 22.12. og 23.12., og så jobber jeg de andre dagene i romjulen. Det er ikke så mange så det går helt fint. Klemz :o))

    4. Helge: Jeg valgte å ta t-banen i dag, og det var litt glatt å trippe nedover bakkene i joggeskoene. Litt tidlig å finne frem støvler enda, for nede i Oslo Sentrum er det helt tørt i gatene å ikke en snøflekk.

      NÃ¥r jeg tenker tilbake pÃ¥ barndommen min, sÃ¥ ser jeg for meg at alle vintrene var iskalde og det var masse snø over alt. Det var antageligvis ikke sÃ¥nn…

      Hyggelig å feire en person i så voksen alder :o)) Ha en fortsatt fin kveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg