“Labbetuss”

Jeg var megasliten da jeg gikk å la meg i går, og jeg sovnet momentant å sov hardt igjennom hele natten. Da klokken ringte til morran i dag hørte jeg den ikke, men heldigvis kom Vinja å vekket meg med å mjaue meg inn i øret. For at jeg ikke skulle komme altfor sent på jobb satte jeg i gang i en turbofart for å bli ferdig.

Allikevel skjønte jeg at jeg ikke kom til å rekke morgenmøte hvis jeg tok bilen, for de siste ukene har bilkøen mot byen mangedoblet seg å det går veldig sakte. Derfor ble jeg “Labbetuss” i dag å trasket ned til t-banen…. Jeg har ikke funnet frem noen vinterstøvler enda, og joggeskoene min var litt glatte så jeg nærmest trippet nedover alle bakkene. Rakk selvsagt ikke den banen jeg hadde planlagt, men jeg rakk akkurat møtet med banen bak.

Kneet mitt, som i grunnen har vært ganske medgjørlig den siste tiden, var ikke det i dag. Jeg slet virkelig med å belaste det den siste bakken ned mot stasjonen, men det gikk på et vis!!

I lunchen var avdelingen min en tur på Hai Café i Carlmeyersgate her i Oslo. Det ligger bare et par minutters gange fra jobben. Jeg hadde aldri vært der selv, men et par venner har vært der noen ganger. Stedet er Vietnamesisk, og har nydelig mat. Det var rent og pent og en hyggelig og serviceminded betjening. Stedet kan virkelig anbefales på det varmeste.

Selv valgte jeg stekte nudler med kylling og grønnsaker og peanutsaus, nam nam!

Både dag jeg dro på jobb, og da jeg var på veg hjem igjen hadde vi tjukk tåke oppe i høyden her jeg bor. Midt på dagen derimot forsvant tåken og himmelen ble knallblå å sola skinte. Nå ser det ut til å ha lettet litt igjen. Jeg er ikke noe glad i tåke, det går ut over humøret mitt en aning…..

Utenfor blokken står juletreet å lyser så fint, og det er så koselig å se på når man kommer opp den siste kneiken… I bakgrunnen er min balkong med utebelysning i flere forskjellige farger. Det er kanskje ikke alle som ville ha valgt det, men jeg syntes det er veldig fint jeg :o))

Jeg er så frossen for tiden, og hver eneste kveld pakker jeg meg inn i et teppe og setter på vifteovnen, som blåser varm luft rett på meg i flere timer. Noen kvelder får jeg ikke varmen før det er på tide å legge meg, men i kveld heldigvis har den indre temperaturen steget såpass at ovnen har blitt slått av. Jeg har forsøkt å springe rundt å ordne ting for å få varmen, men det har ikke vært til stor hjelp.

Nå blir det litt Mord og Mysterier innen det er på tide å finne senga.

#trøtt #bilkø #tbanen #labbetuss #lunch #haicafe #nudler #kylling #peanutsaus #carlmeyersgate #tåke #utebelysning #juletre #vifteoven #fryse #mordogmysterier

8 kommentarer
    1. Gikk ei runde i går kveld , og da var det også glatt…så litt skummelt å gå i joggesko ..
      Så dumt at kneet ditt ble verre..men du får ta det litt pent og prøve å ikke belaste det for mye 🙂
      Synes det så veldig koselig ut med lys på balkongen din jeg..God natt<3

    2. annebe: Det er nok litt skummelt med joggeskoene, men jeg tenker at når det er så bart nede i byen blir det for varmt med støvler.

      Det er litt vanskelig med kneet, for på den ene siden er det bra med bevegelse. Så er det bare å finne balansen mellom det som kneet tåler og ikke. En riktig god natt til deg også :o))

    3. Jeg kan virkelig også anbefale Hai Cafe, – de har god mat. Vært der flere ganger!!
      Jammen var det en opplyst balkong gitt – rart den ikke er i rosa? – hehehe
      Klemzzzz ;)))

    4. TerAnd: Det var jeg som foreslo at vi skulle dit, på bakgrunn av det du har sagt om stedet + at det ligger så nære. B var den som bestilte den mest fornuftige retten, vårruller, som var akkurat passe som lunch. Vi andre fikk noen gode og fulle talerkner, men godt var det i allefall.

      Rosa er en fin farge, men jeg ville nok ikke hatt det der ute… Blir helt feil for denne årstiden, hehehe!! Klemzzzzzz!

    5. En fordel at man skor seg grundig heretter. Leste på dt.no at det kunne komme hele 10 cm med snø og bli gufne veier. Det er vinter så la det komme. Hadde en halvtime med rydding i boden, må nok skaffe ny 7-staker i vindu til jul. De er så fine og veldig populære. I år skal jeg ikke gi gavekort til jul, det er jeg lei, det blir eggekoker og pølser. Det blir jo litt mere og bære på men det hører julen til. Ha en fin kveld.

    6. Helge: Av og til må man fornye ting, noe jeg gjorde med min adventslysestake i stua i år. Den gamle fikk min mor av sin søster på slutten av 70-tallet, så den hadde noen år på nakken.

      Jeg fikk eggekoker til forrige jul, og jeg har brukt den ganske mye. En fin gave å få :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg