Frisørdamen og Nøtteknekkeren


I går lørdag, var jeg oppe før det lysnet helt siden jeg skulle til frisørdamen på formiddagen. Jeg hadde hatt en veldig god natt, og sovet meg stort sett igjennom hele natten uten å våkne. Det er ikke noe som skjer hver natt akkurat. Jeg hadde veldig god tid, men som vanlig klarte jeg å kludre det til sånn at jeg fikk dårlig tid å måtte stresse for å rekke timen min.

Siden håret mitt er helt lyst nå for tiden så syntes ikke etterveksten like godt, men den var hjertelig tilstede… Jeg beholdt det lyse håret en runde til, men bestilte time til både farge og striper til neste time i januar. Kan hende jeg forandrer mening innen den tid, noe jeg har gjort tidligere :o/

Før jeg dro hjem igjen stakk jeg innom Nille å kjøpte noen flere røde t-lys, et hvitt kubbelys til den røde lykten min, en eske lange lys til Kari Trestakk lysestakene mine og to røde snoopboller. Jeg har to stykker som jeg kjøpte hos Black Design i fjor eller året før, men jeg finner de ikke igjen. De er nok på loftet et sted, og kjenner jeg meg rett så klarer jeg ikke å la være å gå opp dit å se etter dem………

Tiden gikk fort og ved 15 tiden kom Anne, og så dro vi ned til Oslo og Den Norske Opera og Ballett for å se på Nøtteknekkeren. Vi parkerte bilen i Parkeringshuset vis a vis Operan og ruslet bort. Det var klarvær ute og ganske skarp luft nede ved sjøen, men vi hadde kledd oss godt så det var ikke noe problem. Forrige forestilling hadde nettopp sluttet og vi møtte mange mennesker som var på veg hjem.




Vi var tidlig ute, og benyttet anledningen til å ta noen bilder utover fjorden…. Det var ingen fornøyelse å gå der, for det stinket kloakk så man nesten ble kvalm. Jeg forsøkte å puste igjennom munnen og ikke nesen, men det var ikke så veldig enkelt akkurat. Anne fortalte at en kollega av henne også skulle på Nøtteknekkeren samtidig med oss, og hun hadde ikke før fortalt om det før hun oppdaget at kollegaen sto rett ved siden av oss å tok bilder :o))

Vi utvekslet noen få ord, før vi ruslet inn for da begynte det å bli litt kjølig å lukten litt vel ekstrem. Vi fant et skap som vi puttet våre ytterklær i, før vi gikk for å kjøpe noe å spise å drikke. I år syntes jeg at det var flere som hadde pyntet seg enn de andre årene vi har vært der, og det syntes jeg var koselig å se. 


Bildet ble vel ikke så superbra, men det viser iallefall hvor bra plasser vi hadde…. Det er første gangen vi har sittet så nære scenen, og med nye briller på nesen kunne jeg se alle dansernes ansikt og uttrykkene deres. Jeg kjente også igjen to av danserne som hadde større roller i Svanesjøen tidligere i år. Det er utrolig flott og stemningsfult å være i Operaen. Jeg var litt trøtt og øynene hadde veldig lyst til å lukke seg i første akten, men så drakk jeg litt vann å da gikk det mye bedre. Forestillingen var i 2 timer og 10 minutter ilagt ca 10 minutters pause mellom aktene. Det var godt å reise seg å gå ut å røre litt på seg.

Det å komme seg ut av av Parkeringshuset skulle vise seg å være veldig vanskelig, ikke bare for oss….. Anne sa i det vi kjørt bort mot bommene at det ikke så så kaotisk ut denne gangen, og jeg skulle ønske hun ikke sa de ordene. For i det vi kom like fram så var det en bil som sto der i evigheter, og vi trodde at dette var en som ikke hadde betalt i forveien å fikk problemer. Niks, nei og no!!! Da det ble vår tur ville ikke den “idiotiske” maskinen godkjenne billetten våres, og vi lagde verden lengste kø. Folk begynte å tute, som om det hjalp noen ting. Jeg fikk til slutt ringt One Park som driver Parkeringshuset, for det finnes jo ingen der som kan hjelpe og heller ikke noen hjelp knapp på maskinen som fungerte. Damen måtte åpne bommen manuelt for å slippe oss ut!! Jeg håper virkelig de sendte noen ned for å sjekke ut hva som var problemet!!!!!

Vi hadde spist dårlig begge to, så vi kjørte innom Statoil-stasjonen rett nedenfor her jeg bor å kjøpte noe varmt. Det var ikke helt det store og ingen av oss orket å spise opp maten.

Resten av lørdagskvelden satt jeg å sløvet foran tv-skjermen å så på litt av Harry Potter og Halvblodsprinsen og litt av Star Wars og lit av noe annet som jeg ikke husker for jeg sovnet fra det. Når jeg først kom meg i seng sovnet jeg med en gang hode traff puten.


#frisørdamen #hårfarge #klipp #nille #tlys #kubbelys #bolle #dennorskeoperaogballett #opera #ballett #oslo #kloakk #stank #kaldt #nøtteknekkeren #svansjøen #dansere #onepark #parkeringshus #kaos #statoil #harrypotter #halvblodsprinsen #starwars

4 kommentarer
    1. Det var noen koselige timer i Operaen for dere. Men stank utenfor operaen er en dårlig kombi. Dro i går til et handlesenter her i byen og kjøpte en hvit 7-staker til vinduet mitt hos Clas Ohlson, tok en tur innom Tilbords og kjøpte 4 nye krus, det er utrolig moro og titte i slike butikker, så mye fint og farger. Trist at man ikke kan kjøpe med seg mere når man først er der, men det var de pengene da…. Men butikken er der så det blir flere besøk. Sendte 3 julekort i går men resten blir julemail. Resten av dagen sløva jeg hjemme, leiligheten er blitt mere og mere juleklar, mat kjøper jeg inn enten i morgen eller tirsdag. Brodern har bursdag 2 dag jul og da har vi fam selskap hjemme hos foreldrene mine.
      Ha en fin kveld.

    2. Helge: Lukten utenfor Operaen var forferdelig, og det ødelegger virkelig for det flotte innrykket det er å spasere rundt der. Clas Ohlsson er en av mine favorittbutikker, for der får man fine ting til en ikke altfor avskrekkende pris :o)) Tilbords er dessverre en dyrer butikk, men de har virkelig mye fint der! Nå er støvet fjernet og røde juleduker ligger på over alt, og heimen er helt klar for jul og det er jeg også.

      Jeg har bursdag 1. juledag, og den skal feires sammen med gode venninner. Jeg har ingen familie i nærheten som kommer, men venninnene er like mye familie de :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg