Bursdagsfeiring med gode venninner i går


I går var det min bursdag, og jeg startet dagen med å sove lenge å ta livet helt med ro. Etter å ha ordnet med morgenstellet til kattene, så gikk jeg ut på balkongen for å henge flagget. Siden jeg har stripset igjen balkongvinduene mine for å få hengt opp belysningen, så fikk jeg ikke hengt flagge på stangen utenfor. Jeg fant allikevel en løsning sånn at det syntes både ute og inne.

Dagen min ble feiret sammen med Anne og Kine, helt rolig som jeg liker det. Vi satt å pratet og koste oss fra klokka var ca 15 til de dro hjem ved 23 tiden. Jeg hadde ikke bakt noen bursdagskake, men hadde Delfiakake og kransekake pluss en boks med pepperkaker. Jeg var jo litt bekymret for at Delfiakaken ikke skulle være bra, men den smakte veldig godt å det var heldigvis ikke bare jeg som syntes det :o))



Av Anne og Kine fikk jeg dette flotte vaffeljernet fra Wilfa, som jeg hadde vært med å plukke ut. Jeg har ønsket meg et nyere og dobbelt vaffeljern lenge, men det har ikke blitt noe av at jeg har kjøpt det. Nå blir det vaffelkveld, og det blir ikke røre fra pose men fra grunnen….. Her skal det gjøres skikkelig, hehehe!! Ikke det at det er noe galt med posevarianten heller!!


Fra fetter Ivar og kona Marit fikk jeg et God Jul håndkle, en eske med deilig Toffifee og en pose med julete. Teen har jeg allerede smakt på, og den var veldig god. Jeg fant fram den gamle tebryggeren fra Bodum som jeg kjøpte i København for mange år siden. Den er fin å bruke på løs te.


Fra Ann-Karin fikk jeg fire fine duftende såper fra Lucky Duck, som jeg virkelig gleder meg til å ta i bruk. En neglefil er også veldig greit å ha. Denne var akkurat passe stor til å få plass i de lille sminkepungen jeg har i vesken.

Det var ganske kjølig ute i hele går og her i Oslo sank vel gradestokken til ca -14C utover kvelden. Merket det godt inne å jeg var nødt til å sette opp panelovnene noen ekstra hakk for at det skulle være lunt og godt inne. Det hjalp en del når jeg tente alle lykter og lysglass i hele heimen….. Da ble det etterhvert nesten for varmt!

Etter at gjestene hadde dratt, ble jeg sittende en god stund å se tv og kose med kattene. De hadde holdt seg for segselv mens jeg hadde besøk å når vi ble igjen alene kom de å ville ligge i fanget å kose masse med mammen sin. Det var jo klart at de fikk det vettu :o))


#bursdag #feiring #gaver #vaffeljern #dobbelt #godjul #håndkle #julete #te #duftsåper #neglefil #luckyduck #kaldt #minusgrader #lysglass #lykter #bodum #tebrygger #delfiakake #kransekake #pepperkaker

6 kommentarer
    1. Gratulerer sÃ¥ mye med gÃ¥rsdagen…rolige ,hyggelige feiringer er det beste :)…kjekt med dobbelt vaffeljern..je har bare enkelt..greit det ogsÃ¥…mÃ¥ bare være litt tÃ¥lmodig..hehe..Forsinket bursdagsklem fra meg <3

    2. annebe: Tusen takk :o)) Vet du, jeg syntes ikke det er så trivelig med masse ståk og ståhei rundt min egen person så stille og rolig feiring passer meg best! Det er klart det fungerer like bra med et enkelt vaffeljern også, noe jeg har gjort hittil. Hadde det ikke vært for at det gamle jernet steker så ujevnt så ville jeg nok ha fortsatt å bruke det :o)) Takk for bursdagsklemme <3

    3. Gratulerer igjen, ja, det var offentlig flaggdag 1 dag jul, kom på det da jeg så en nabo hang ut flagget, hang mitt ut litt utpå dagen. Mange fine gaver her, dobbelt vaffeljern er greit når man skal ha gjester. Ha en fin dag.

    4. Helge: Tusen takk :o)) Om jeg ikke fÃ¥r hengt ut flagget selv, sÃ¥ vaier det nÃ¥ i allefall pÃ¥ borettslagets flaggstang! Ja, nÃ¥ skal det bli vaffelfest tenker jeg… Jeg tenkte jeg skulle lage en røre Ã¥ teste det ut i løpet av jul og nyttÃ¥rshelgen. Ha en fortsatt fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg