11 måneder til neste gang

Jeg klarte ikke helt å komme meg opp like tidlig som jeg hadde planlagt i går, men det var ikke så farlig for jeg ble ferdig med det jeg hadde bestemt meg for å gjøre allikevel. 

Med det samme jeg ble ferdig med både kattenes og mitt morgenstell, strøyk jeg ned i kjelleren å hentet alle eskene til julepynten. Etterpå laget jeg meg litt frokost og slang meg ned i stua for å spise den. Det var sport på tv, og jeg glemte meg selvsagt helt bort. Marit Bjørgen lå godt foran Therese Johaug og Heidi Weng, så jeg måtte jo se om hun holdt helt inn eller ikke. Det gjorde hun selvfølgelig :o))

 
Når jeg først kom i gang med å pakke bort så gikk det ganske fort, men den mest kjedelige jobben er å brette sammen alle grenene på juletreet å klemme det sammen sånn at det passer ned i esken igjen. Det gjør jo nesten aldri det, og jeg ender opp med å tape og knyte på hyssing for å holde det på plass. Det var ingen forandring denne gangen, og jeg måtte ty til hyssing for å få kontroll over esken. Det var jo ikke så enkelt, siden to grå puser gjerne ville hjelpe til med knytingen :o))

Jeg vurderte å ta ned de røde gardinene mine og dukene mine, men fant ut at det var så langt ut på dagen at jeg ikke orket å begynne på det. Det spiller ingen rolle om det er rødt i vinduene osv. noen dager til. Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg noen nye kjøkkengardiner, men det køster så jeg får nok bruke de jeg allerede har. Januar, februar og mars er tøffe måneder med mange store regninger, så da får man heller vente til de er over før man går til innkjøp av noe nytt.


Neglene på både fingrene og føttene mine trengte litt ekstra pleie så jeg prøvde det nye settet jeg fikk til jul. Det fungerte som en drøm det :o)) Jeg måtte avbestille fotpleietimen min før jul, så det var ikke så merkelig at føttene trente litt ekstra pleie. Jeg er jo så stiv i bena blitt at det var ikke så enkelt å komme til, men jeg klarte da å få bøyd bena nok til at jeg kom til!!

I morgen er hverdagen her for fult igjen, og selv om det har vært deilig med noen fridager så er det veldig deilig å komme inn i normal gjenge igjen. Ha faste rutiner igjen med å komme seg opp tidlig hver dag, som igjen gjør at man ikke kan sitte oppe til langt på natt hver kveld. Det er ikke til å komme fra at jeg har lett for å snu døgnet på hode når jeg har fri i flere dager. Det fungerer ikke lenger nå gitt!!

Ha en fortreffelig søndag, det som er igjen av den…., blogges!!

#jul #julepynt #nisser #juletre #pakke #gardiner #fingre #føtter #fotpleie #stiv #kroppen #rutiner #hverdag #fri #sove

4 kommentarer
    1. Her er også julen ute og det er deilig med litt hverdag igjen 🙂
      Den negle maskinen så jo genial ut. Sånn tror jeg at jeg må investere i.
      Håper du har fått en knall fin start på uken 🙂

    2. Siv Svanem: Nå om dagen syntes jeg at det er best når mine ikke er for lange, de blir liksom i veien. Før om årene var de veldig lange og lakkert i alle regbuens farger :o)

    3. Åse Helen: Maskinen har masse forskjellige filer man kan leke seg med, og i tillegg så tørker den neglelakk. Det har jeg ikke forsøkt enda, så vi får jo se hvordan den virker litt senere. Den ble kjøpt på Expert.

      Uken startet i grunnen ganske bra den, men nå i kveld er det litt feber som skaper litt ugreie i kroppen. Håper den går over etter en god natt søvn. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg