Høyt hang de, men ned måtte de

Fra 1. desember har jeg kjørt med lyslenker med fargede pærer ute på balkongen, og de lyste skikkelig opp å kunne sees helt nede ved skolen. I dag var det på tide å ta de ned igjen. Ute var det en strålende dag, sola skinte inn på balkongvinduene så det ble ganske godt og varmt der ute. Jeg hadde tatt på meg en ganske tjukk jakke da jeg gikk ut, men den måtte jeg fort ta av meg.

Det gikk ganske raskt å ta lenkene ned, men desto lenger tid når jeg skulle samle dem å få dem ned i esken de hadde ligget i da jeg kjøpte dem Det gikk jo selvfølgelig ikke, så jeg måtte putte dem i hver sin plastpost. Jeg har jo ikke noe elektrisk utelampe montert på balkongen, så jeg hengte opp igjen lyslenken med klare lamper. De brukte jeg fra januar i fjor til jeg skiftet til 1 desember, og de får duge til jeg får somlet meg til å skaffe noe mer permanent.



Da jobben var gjort ute på balkongen, var sola fortsatt godt oppe på himmelen.. Jeg brygget meg da en kopp med kaffe som jeg tok med meg ut å nøt i ettermiddagssola. Kattene var helt yre over å kunne løpe ut og inn som de ville, og Vinja benyttet sjansen til å hoppe opp å ligge i fanget mitt. Hun la seg godt til rette å myste mot sola.

Når sola nærmet seg Manglerudåsen så begynte det å bli ganske kjølig, så både tobente og firbente trakk inn i varmen igjen.

#lyslenke #blank #fargede #lys #sol #vinterdag #varme

2 kommentarer
    1. I dag vaska jeg badet veldig grundig, sjelden jeg gjør det sÃ¥ godt. Tok invetaret først, sÃ¥ taket før veggene, til sist støvsugde jeg gulvet og vaska det med Ajax orginal universalrengjøring. SÃ¥ nÃ¥ er det bra luft og rent der, ingen bakterier vil trives der pÃ¥ lenge. Tullingen meg som var pÃ¥ butikken, da jeg var pÃ¥ vei hjem kom jeg pÃ¥ at jeg hadde glemt smør. MÃ¥tte tilbake og kjøpte ei pakke stekesmør. Men hjemme fant jeg at jeg alikevel hadde ei pakke igjen. Dumt og ikke sjekke slik før man drar. Ellers var jeg pÃ¥ biblioteket i dag og leste litt om Palmidrom – morsomt det der. Det er setningener som man kan lese begge veier f.eks Agnes i senga, Det regna vel i Levanger, Ted. Ord og slikt noe har jeg alltid likt. Kanskje har jeg det ifra mine foreldre som i Ã¥revis jobba som lærere. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Da har du jammen stått på, for badet er litt av en jobb å ta når det skal gjøres grundig. Mitt står for tur om ikke så lenge, og siden det er lite og trangt er det ikke alltid så lett å komme til alle steder.

      Hehehe, den feilen har jeg ogsÃ¥ gjort noen ganger…., kommet hjem med noe jeg ikke trengte for at jeg allerede hadde det i skapet hjemme :o))

      Jeg har ikke vært pÃ¥ biblioteket pÃ¥ flere Ã¥r, og jeg mÃ¥ skaffe nytt lÃ¥nekort ogsÃ¥. Det gamle har blitt borte. Sist gang jeg besøkte biblioteket var nÃ¥r jeg holdt pÃ¥ som verst med slektsforskningen. Jeg er ordblind, sÃ¥ nÃ¥r jeg “leser” gjør jeg egentlig ikke det… Det er vanskelig Ã¥ forklare, men jeg har mer lagt ordene pÃ¥ minne Ã¥ gjenkjenner dem. Skal jeg forsøke lese dem sÃ¥ blir det bare tullball. Det var en teknikk jeg lærte meg tidlig i tenÃ¥rene, og som har sørget for at jeg klarer Ã¥ komme meg igjennom bøker Ã¥ skrive :o))

      Ha en fortsatt fin kveld!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg