Hey mitt vinterland..

Flink var jeg i dag å kom meg opp relativt tidlig, og jeg kom meg ut av døra i snøværet.. Ja, for ute var det igjen blitt vinter, og jeg gledet meg ikke til ferden ned mot t-banen. Under det tynne teppe med snø som var kommet på morningen lå det fin speilblank flate med is.

Det var umulig å gå i normal gange nedover, og det er nedover hele veien… Jeg trippet nedover som jeg skulle være nesten 100 år, og jeg var ikke den eneste. En eldre mann som ikke var så veldig langt unna den alderen, fikk hjelp av noen skoleunger til å komme seg ned den siste kneiken ned til banen. Den banen jeg skulle ha gått smalt igjen dørene når jeg sto midt i den bratte og glatte bakken. Da var det jo ingen grunn til å prøve å forte seg en gang…

Da jeg skulle validere månedskortet/30-dagers, så virket ikke noen av boksene…. Det er ikke første gangen jeg har ufrivillig har kjørt gratis ned til byen. Jeg tenkte jeg skulle stikke innom bua nede på Jernbanetorget for å si fra, men den var fjernet. 


(arkivbilde)

Det har til tider snødd ganske bra utover dagen og kvelden, så nå ligger det et passe tjukt teppe med snø over det hele. Heldigvis så har snøen festet seg sånn passe på isen, så nå kan man bevege seg uten å ha hjertet langt oppe i halsen. Jeg burde selvsagt å skaffet meg brodder, sånn at jeg fritt kan bevege meg på isen uten å være redd for å ramle å skade meg.

På veg hjem tok jeg t-banen til Bryn Senteret for å handle litt, og siden jeg hadde litt ekstra tid til bussen hjem skulle gå tok jeg meg en runde omkring i butikkene i øverste etasje for å dra ut tiden. 

Jeg er så stiv i hele kroppen i dag, mest i øverste del av kroppen…. Det var så ille da jeg kom hjem at det nesten var litt vondt å puste. Ikke første gangen jeg har det sånn, og denne gangen beror det nok på at jeg har sittet veldig anspent på jobben i dag. Når jeg har jobbet har jeg lent meg forover mot skjermene og spent hver eneste muskel i overkroppen, mens jeg konsentrerte meg om jobben. Derfor tok jeg meg en tur ut i lunchen for å trekke pusten å løsne på stive muskler… Dessverre fungerte det dårlig, selv om jeg er noe bedre nå er det fortsatt anspent.

En varm kopp kaffe kanskje!!

#vinterland #snø #glatt #is #holke #bakker #t_bane #månedskort #validering #jernbanetorget #lunch #bryn #senter #buss #stiv #anspent #muskler #kopp #kaffe

2 kommentarer
    1. Det ble vinter ja, så i morgen blir det en skitur. Kunne jo tatt en i kveld men var i skogen i går så da er det greit og hvile. Vær forsiktig når du går, bruk brodder. Nå blir det liv i skisalget, og masse folk i alpinbakken. Men det blir føre deretter på veiene, så gass etter forholdene og husk og måk godt av bilen. Frontrute, bakrute og taket må måkes godt. Det er enkelte som sluver med det men man kan fort se hvilken bil som har stått ute ei natt eller ei.
      Ha en fin aften.

    2. Helge: Broddene tror jeg at jeg mÃ¥ skaffe meg allerede i morgen, sÃ¥ jeg fÃ¥r bevege meg forsiktig inntil da! Bilen min er det ingen fare med, Forden er godt plassert i garasjen sin om dagen. Jeg ser at det er mange som synder med snømÃ¥kingen av bilen… Det er uforsvarlig Ã¥ ikke ha god sikt ut av vinduene. Ikke er det festlig Ã¥ kjøre bak en bil som ser ut som en snøhaug heller.

      Ha en fortsatt fin kveld, og kos deg med skituren i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg