Besøk av nabo’n

Tiltross for at vi har hatt full vinter her på Østlandet, så har det ikke vært så veldig kaldt den siste tiden. På veg hjem i dag merket jeg at jeg ble skikkelig kaldt på ørene og i kindene når jeg sto å ventet på bussen. Når jeg kom hjem kastet jeg et blikk på gradestokken, og da var gradene sunket fra -1 på morningen i dag til -5.

Kan merke det inne også at det har blitt kjøligere ute….. Stuen min er ikke av de varmeste, og hadde det ikke vært for at jeg snart skal krype under dyna ville jeg ha satt på vifteovnen. 


På veg hjem hadde jeg bestemt meg for å ta banen til Høyenhall for å stikke innom Ultra å handle. Dessverre gikk banen rett foran nesen på meg, siden ei dame stilte seg midt i rulletrappen og nektet å flytte seg. Hun sto som en klippe. Mortensrud kom noen minutter etter så jeg bestemte meg for å ta den til Oppsal og handle på Rimi i stedet. Siden det er så lurvete å gå, og dårlig med måking så bestemte jeg meg for å vente på Østensjø ring. Det ble litt tid å vente, men det gjorde i grunnen ikke så mye.

Akkurat da jeg var ferdig med å spise middag ringte naboen meg å lurte på om hun kunne komme innom en tur. Datteren og svigersønnen er i Australia å besøker sin datter og svigersønn, og under turen som strekker seg over noen uker har de lagt ut en del bilder på Facebook. Naboen har ikke PC så hun lurte da på om hun kunne få komme inn til meg å se bildene. Det var jo klart at hun kunne det, og vi satt å koste oss med bildene fra varmen å skravlet en stun. Veldig koselig å få besøk sånn helt uten at det er planlagt, noe som ikke skjer så veldig ofte akkurat. Vi har vel for vane å ringe folk for å høre om det passer før vi drar til noen….

Denne uken har gått veldig fort, og jeg kan knapt fatte at det allerede er fredag i morgen… Det har vært mer enn nok å henge fingrene i på jobben, og det er bare fint det :o))

Da tar denne damen kvelden, ha en riktig god natt…. Blogges!

#østlandet #kaldt #kjølig #snøfall #rimi #ultra #høyenhall #mortensrud #oppsal #østensjøring #nabo #datter #svigersønn #australia #facebook #fredag #snø 

2 kommentarer
    1. Australia høres herlig ut. Søstrene mine er i Thailand nå og hadde lagt bilder på FB sa min mor som hadde snakket med elste barnebarnet som hadde sett bildene. Har ikke FB selv så jeg får referat når de kommer hjem. Etter 5 mnd på sykehjem død min nærmeste nabo her om dagen. Usikker om jeg ghår i begravelsen, ikke så ofte vi snakket med hverandre. Så den leiligheten har stått tom. Minus 15 her nå og i kveld blir det skitur, tar vel med en liten thermos med kakao i, noe varmt smaker godt i kulda. Ha en fin dag.

    2. Helge: Thailand hørtes ikke ille ut det heller… Jeg har en fetter som besøker landet ganske ofte. Det er trist nÃ¥r noen man kjenner dør, om de er nære bekjente eller ikke. I natt kom et nytt lass med snø, men heldigvis sÃ¥ er det ikke sÃ¥ kaldt lenger. Ha en fin lørdagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg