Svett nøkkelost

Nå ble jeg så opptatt av det jeg drev med at jeg nesten glemte å ta lunch, igjen. Det skjer i grunnen ganske ofte, og jeg kommer som regel på det i det jeg føler meg litt suset i hode. Det var vel det som skjedde nå…..

Jeg har nå i det minste smurt med meg matpakke i dag, som så ganske så innbydende ut i det den ble pakket in  i matpapiret. Det kan jeg vel ikke akkurat påstå et tilfelle nå. Ost er vel det pålegget som holder seg friskt minst av alt…..

Til morran i dag ble jeg vekket før alarmen, av at våt og tung snø deiset ned fra taket å på vannbrettet mitt. Jeg skvatt noe vanvittig, og fikk ikke sove igjen etter det.

Ute øsregnet det, og da jeg skulle gå på jobb var det et hav fra oppgangen og bort til garasjen. Med en gang så det ut til at det var blank is, men nei da…. Når jeg satte støvlen ut på “isen” forsvant foten langt ned i sørpen. Heldigvis er støvlene tette så jeg ble ikke våt.

Siden det ikke var blitt måkt etter siste snøfallet i helgen, var det ganske vanskelig å kjøre ut av gården. Bilen skle hit og dit, og truet med å sitte fast midt i bakken. Det ordnet seg heldigvis. Hadde det ikke vært for at jeg må innom dyrebutikken på veg hjem for å kjøpe 2×10 kg med kattesand og en stor sekk tørrfor, ville bilen ha blitt i garasjen. Man må ha muskler når man har dyr gitt.

Der er lunchen snart over, og det er på tide å gå inn på plassen for å jobbe igjen.

Ha en fin mandag, blogges 😉

4 kommentarer
    1. Nøkkelost har jeg nok spist men ikke så veldig ofte jeg spiser den typen ost. Må snart en tur på kiwi, det mangler melk og det går det endel av. Men jeg hadde nok klart meg uten til i morgen – så lenge man har vann kan man ikke klage. Men ingen drikk kan erstatte melk sies det og så er hva mht vitaminer. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Jeg er veldig glad i ost, nøkkelost, gulost, eller brunost og jeg spiser ganske mye av det også. Har man ost i skapet kan man klare seg lenge… Nå er det jo sånn at jeg ikke tåler så godt produkter fra ku og høns, men et liv uten ost klarer jeg ikke. Melk derimot drikkes ikke, men bare brukt til matlaging der det trengs. Ha en fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg