Ikea, pizza og macroner

I går hadde jeg avtalt med Anne at jeg skulle være hos henne kl 15, og så skulle vi dra på IKEA en tur. Som regel greier jeg å surre det til sånn at jeg kommer for sent, men i går var jeg jammen ganske så presis :o))

Det er jo egentlig “galskap” å dra på IKEA på en lørdag, hvor det er så fult med folk der.. Å, det var mange der, så man måtte konsentrer seg totalt om seg selv og sitt, for ellers hadde iallefall jeg blitt sprø. Man går i kø rundt hele butikken, og skal man se på noe så skjer det i kø også. Nå overdramatiserer jeg nok litt, for det var ikke så ille…


Vi skulle ikke se på noe oppe i 2 etg. så vi holdt oss nede i  første etasje. Jeg skulle egentlig bare ha noen bokser til å arkivere DVD filmene mine i. Jeg endte opp med 4 bokser i hvitt, 2 halvmåne dørmatter i sort, og 2 oppbevaringsbokser i plast. Anne kjøpte også oppbevaringsbokser og en annen treboks med skuffer + en ny leselampe i sort. Boksene var så store at det var ikke så enkelt å få de inn i bagasjerommet på bilen, men med litt lirking så gikk det da til slutt.

På veg hjem dro vi innom Jysk, men jeg endte opp med å kjøpe nye håndklær.. Det sto med store bokstaver at de skulle ikke vaskes sammen med andre farger de første gangene de ble vasket, og da gadd jeg ikke å prøve å få byttet dem en gang. Jeg burde egentlig ha tenkt meg om en ekstra gang inne jeg slang de lyse håndklærne sammen med de andre i vaskemaskinen!!

Nede i garasjen hos Anne var det bekmørk, så jeg hentet fram lommelykten jeg hadde i hanskerommet. Ellers hadde vi ikke sett noen ting. Oppe ventet Felix-pusen på oss, og han gikk opp på to ben å hold meg fast i armen for å få nussen sin… To ganger gjorde han det, godklumpen.

Etter å ha sittet å skravlet, og strikket en stund ble det hjemmelaget pizza… Jeg hadde spist veldig lite i går, og var skrubbsulten så maten smakte helt himmelsk. Jeg passet meg nøye for å ikke spise for mye, for det hadde ikke gått helt bra på en tom mage.


Etter å ha latt magen fått vile en god stund, fant Anne fram de hjemmelagede macronene hun laget i går. Det var første gangen hun hadde laget macroner, og jeg syntes at resultatet ble veldig bra jeg. De smakte helt fantastisk, og det fikk meg til å ville lage noen selv også. Vi får se hva som skjer til neste helg.

Ved siden av macronene ble det litt popkorn, peanøtter og litt sjokolade. Siden vi begge var opptatt med å strikke så forsvant ikke hendene altfor ofte ned i bollene med snoop, men litt ble det da :o))

Jeg ble ferdig med den siste rosa pulsvanten min, og kom godt i gang med det matchende skjerfet. Det skal bli av den typen som syes sammen i endene til en stor ring. Jeg ble så opptatt med strikkingen at jeg glemte tid og sted, og klokka var godt over midnatt innen jeg brøyt opp for å dra hjem.

Ute snødde det, og det lå et fint teppe med snø på veien uten at det var altfor glatt. Da jeg kom til Karihaugen var det helt bløtt på veien, og det forble det helt til jeg kom til Trosterud. Der lå det et fint teppe med snø på veien, men det var ikke så veldig glatt. Politiet hadde parkert inne i rundkjøringen ved oppkjøringen til Lindeberg, og de sto så teit til at det var umulig å se om det kom noen biler inn i rundkjøringen. De burde ha valgt et litt annet sted å stå…

Når jeg kom hjem var jeg ikke trøtt i det hele tatt, så jeg slang meg ned i godstolen i stu for å se litt tv… Kattene kom rennende med en gang, og nærmest sloss for å få ligge i fanget mitt. Det går jo ikke ann å ligge der begge to, nei dele med søsteren sin er helt utenkelig. Ligger den ene der, så få får ikke den andre komme i nærheten. Når de var kattunger var ikke dette noe problem, men de har blitt litt mer sære etter hvert som det har blitt eldre. Klokken ble vel nesten 03:00 innen jeg slo av lyset og krabbet under dynen.

#ikea #oppbevaringsboks #leselampe #boks #papp #dørmatte #jysk #håndkle #macroner #popkorn #peanøtter #sjokolade #pizza #pulsvanter #skjerf #strikke #karihaugen #trosterud #lindeberg #glatt #godstolen #katter

4 kommentarer
    1. Morro å kikke på Ikea..men helst når det erstille der ..:)..jeg synes det ser gøy ut å lage makroner ..men har aldri prøvd..
      Håper å se et bilde av pulsvanter og skjerf etterhvert da 🙂
      Hørtes ut som en hyggelig dag i går..med skravling ;strikking og pizza 🙂 Fin kveld videre <3

    2. annebe: Jeg syntes også at det er best å gå på IKEA når det er litt mindre folk.

      Anne fortalte at man må være supernøye med å veie opp alt man bruker, ellers kan det gå riktig galt. For å farge macronene brukte hun konditorfarge, men erfarte at det er bedre med bakefarge. Da blir fargen på macronene sterkere. Vi får gi oss i kast med å lage noen vi også :o))

      Når skjerfet er ferdig, og endene festet så skal du få se hvordan de ble. Jeg skal forte meg å bli klar med skjerfet, sånn at jeg har anledning til å bruke det innen det blir for varmt :o))

      Vi har det alltid koselig når vi møtes for å lage god mat, skravle og kanskje drive med noe håndarbeide. Det er aldri manko på samtaleemner, hehehe!!

      Ha en fortsatt fin søndagskveld :o))

    3. Ville bare stikke innom å se hvordan det gikk på Jysk i går, men det gikk ikke nei :- Ellers fikk dere mye ut av dagen 😀 Det mest imponerende synes jeg er pulsvanter og skjerf, skal se du blir med i strikkeklubb :-)) Ha en fin søndagskveld, jeg skal se på ‘Hvem tror du at du er’, helt alene, på gjesterommet i 2 etg, he he.

    4. Lene S.: Jeg er periodestrikker, og er derfor ikke så effektiv at jeg blir med i en strikkeklubb… Selv om det kanskje hadde vært litt artig :o)) Skal legge ut bilde av både pulsvantene og skjerf når alt er ferdig :o))

      Jeg tar opp Hvem tror du at du er, og ser det senere i uken…. Så Mia Gundersens program tidligere i dag. Her har det gått i Kakekrigen hele ettermiddagen og kvelden. Litt artig å se amatørene bake, spesielt når det ikke går helt etter planen, heheh!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg