Det er ikke greit…

Når man er en veldig fin kattefrøken med flott tykk og lang pels, som blir vasket og pusset etter alle kunstens regler til alle døgnets tider. Da er det ikke morsomt når noe fester seg i pelsen, som man ikke får vekk uansett hvor mye man strever……

Her om dagen hørte jeg frøken Lillepuzdatter (Vinja) var innom kattetoalettet, og hun kom ut igjen i en voldsom fart. Vanligvis pleier det å bety at noe henger fast i pelsen hennes, som igjen betyr at mor må fram med dorullen og vaskekluten. Jeg fotet pusen rundt hele heimen uten å finne noen ting, og tenkte at hun hadde nok bare hatt litt dårlig tid. Det hender det også….

Jeg tenkte ikke noe særlig mer over det, inntil hun kom inn til meg da jeg satt ved skrivebordet. Da hun hun hoppet ned, smalt det i gulvet å frøkna ble vettskremt å fløy avgårde. Dette skjedde flere ganger, hver gang så satt hun sammenkrøllet å så ut som om at livet bare var forferdig. Jeg tok pusen på fanget, og undersøkte helsen hennes å der fant jeg roten til alt vondt. En stor bærsjeklump som satt fast inne pelsen på det ene benet. Det var den som slo i gulvet hver gang hun hoppen ned og som skremte henne. Det var en veldig fornøyd Vinja som hoppet ned fra fanget mitt og begynte å vaske å pusse pelsen etter alle kunstens regler :o))


Arkivbilde fra 2014, der frøken Lillepuzdatter huserer oppe på dusjveggen min etter å ha sittet en stund på toppen av skapet å mjauet. Et favoritt sted, hvor hun pleier å sitte, og hun mjauer alltid høyt å sårt for å påkalle min oppmerksomhet. Da skal jeg komme å snakke med henne, og deretter pleier hun å få bruke ryggen min som springbrett for å komme ned på gulvet igjen. Rene ritualet dette her :o))

#ugreit #katt #pels #henge #slenge #skremt #oppmerksomhet #vinja #lillepuzdatter #dusjvegg #kattetoalett

2 kommentarer
    1. Det er helt greit å være kattefrøken når hun har så grei mamma som passer på, steller og vasker 😀 Hva skulle kakebloggen vår hete tro? ‘Lynn og Lene baker’, he he. Jeg kan røre og røre, hi hi, mens du retter opp fadesene :-))) Håper armer og skuldre er i form etter strikkeomgangene 😉 Ha en flott vinterdag, sola skinner i dag også, håper den skinner på deg når du er ferdig på jobb :-)))

    2. Lene S.: Hehe, tror nok at jeg skjemmer bort begge pusene litt vel mye… Jeg har jo ingen menneskebarn, så disse to firbente hårballene er en erstatter :o))

      Ikke noe dårlig bloggnavn det… Jeg er ingen kakemester, men er knakende god på gjærbakst å det er jo noe, hihihihih!!

      Det har blitt lite strikking de siste dagene. I går skulle jeg bare slappe av litt, og sov fra kl 19 til kl 02:30 på natten. I dag har jeg stekt muffins, men i morgen blir det kanskje noen rader på skjerfet :o))

      Ha en fortsatt god kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg