VĂĄrfornemmelser…

I går spratt jeg opp allerede 08:30, noe som er veldig uvanlig for meg på en lørdag. Da var jeg helt uthvilt og kroppen føltes som om den var i godt humør, og helt ærlig så er det lenge siden det har kjentes sånn :o))

Etter å ha ordnet med frokost til kattene, rensket kattedoen for det som måtte ut, satt på en vaskemaskin og laget meg frokost slang jeg meg ned ved skrivebordet å begynte å arkivere bort de siste DVD’ene mine. Jeg fant fort ut at jeg ikke hadde kjøpt nok konvolutter denne gangen heller, så jeg stupte inn i dusjen å gjorde meg klar i en fei å dro ned på Bryn-senteret. Jeg fant ikke det jeg så etter med en gang, men borte i en krok hang de, og jeg tok med meg det de hadde. Skulle ikke ende opp med for lite denne gangen også. Godt var jo det, for jeg hadde ikke tatt med i beregningen alle sesongene av Charmed….

Ute var det et fantastisk flott vær, selv om Ole rusket meg litt ekstra i håret så var det fint. Nå skal ikke jeg klage på vinden, for den vi ha hatt her i Oslo er ikke ingenting å snakke om. Det føyket litt rundt hushjørnene og noen søppelkasser nede hos Statoil gikk over ende, men noe særlig mer enn det var det ikke!!



Det var vårstemning ute, for sola skinte og varmet opp så snøen smeltet over alt. Fuglene kvittret oppe trærne så det va en fryd å oppholde seg utendørs. Jeg var ikke kledd for noen tur, da jeg kun hadde slengt på meg et par tynne joggesko. De er for glatte og kalde til å gå ute med nå, men det var greit når jeg skulle sitte i bilen og rusle rundt på senteret.



Ute på balkongen var det ordentlig varmt og godt, så jeg bestemte meg for å sitte ute en stund. Kattene var ikke vonde å be når balkongdøren ble åpnet… Ronja elsker å være der ute, og nå som det ikke er så kaldt vil hun være der hele tiden. Jeg flyttet om litt etter at jeg fjernet utebelysningen i januar. Krakken med de nye tjukke røde putene har blitt Ronja’s nye favorittsted. 

Her krøller hun seg sammen å tar seg en lur i ny og ned, og i går var ikke noe unntak. Hun gikk litt frem og tilbake før hun fant ut hvilken pute hun skulle ligge på. Vinja inntok sin “favorittstol” og begynte å vaske seg med stor nøyaktighet. Den stolen er hennes, og hun er ikke happy hvis noen andre setter seg i den. 

Jeg hadde kjøpt et skolebrød når jeg var ute, og det tok jeg med meg ut sammen med en kopp kaffe. Etterpå lente jeg meg tilbake å lot solstrålene varme meg, og etter en stund kom Vinja å la seg i fanget å der sovnet vi begge to. Jeg var borte en god stund, for sola hadde spasert nesten ned til Manglerudåsen når jeg kom til megselv. Da hadde Vinja lagt seg i stolen igjen, og jeg frøs der jeg lå. Når jeg gikk inn igjen lot jeg døren stå oppe en stund, men etterhvert kom begge kattene inn de også…. Vårfornemmelsene kom strømmende på når jeg satt der i sola og koste meg :o)) Håper vi får mange sånne fine dager utover nå, og siden jeg har innglasset balkong kan jeg begynne å sitte der ute lenge før noen av de andre naboene :o))

Etter å ha spist middag i går tenkte jeg at jeg skulle se litt på tv, men det var ingenting som fristet så jeg tok fram strikketøyet å begynte å strikke videre på skjerfet mitt. Gikk inn på Viaplay å satte på siste sesongen av Time Team, og da var denne damen fortapt. Jeg ble sittende å se på det helt fram til det var på tide å legge seg…. For de som ikke vet hva det er, så er det et dokumentarprogram hvor en gruppe mennesker skal i løpet av 3 dager forsøke å foreta en arkiologisk utgraving å finne ut så mye som mulig. Jeg har sett nesten alle sesongene, og serien har gått i England i ca 25 år. Jeg er helt hekta :o))

#arkiv #dvd #tvserier #charmed #bryn #vår #fornemmelser #vår #fugler #kvitter #sol #ole #vind #katter #balkong #kaffe #skolebrød #ronja #vinja #viaplay #timeteam #arkiologi #utgraving #england

2 kommentarer
    1. Det var endel sol idag men litt tidlig med vår enda. Var 3 timer i skogen i kveld uten ski på beina men med sekk med mat i. Det var fine skispor også men avb og til er det greit og la de ligge. Så nesten ikke folk i lysløypa i kveld men det var sikkert mange før idag. Var i byen går hos frisøren. Med tanken på prisen besøkte jeg Kabul klipp&krøll og ikke Look`n & roll denne gangen. Lite kø der og blir raskere ferdig og 250 kroner er nok for en klipp syns jeg. Men jeg må snart farge det igjen og da går jeg et annna sted. Men nå får jeg sette på TV og se om det blir noe medalje i alpin VM i dag. De er igrunn like gode alle sammen og det er lite som skal til før det blir fiasko. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Jeg skulle ha vært hos frisørdamen for lenge siden, men hun har vært nødt til ĂĄ flytte timen min et par ganger. SĂĄ nĂĄ skal jeg ikke dit før i slutten av mĂĄneden, men det gjør egentlig ingenting…. NĂĄr jeg gĂĄr dit mĂĄ jeg nok betale mer enn 250,- for vask og klipp… NĂĄ skal jeg farge i tillegg sĂĄ da kommer vi vel fort opp i en 1.500,- tenker jeg.

      I dag har jeg ikke vært utenfor døra, siden jeg har vært i dårlig form. Der litt sånn med meg, en dag er alt på topp og så er det bånn i bøtta den neste. Så jeg håper det tar seg opp igjen til morgen når jeg skal på jobb igjen.

      Ha en riktig god natt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg