I nabolaget…

Satt å mimret lit for meg selv over steder jeg har bodd når jeg har vært i London, og alle de merkelig rommene vi har hatt. Skakkjørte gulver, huller i gulv, rom så små at det nesten ikke gikk å snu seg rund, baderom som har vært så små at toalettet satt helt inntil veggen på den ene siden og dusjen på den andre… Listen er endeløs, men vi har jo hatt flotte rom også!

Det beste stedet var vel oppe ved Maida Vale, hvor vi hadde en råflott leilighet på toppen. Vi ble dobbeltbooket og måtte bo et annet sted enn i Bayswater hvor vi skulle ha bodd, og havnet i den luksuriøse leiligheten. Vi kunne nesten ikke tro at vi var så heldig.

Nå skal jeg ikke ramse opp alle hotellene vi har bodd på, men i stedet kommer noen bilder at “tube-stasions” som har ligget i nærheten av hotellene…..










Det frister veldig å reise tilbake igjen, siden det er noen år siden jeg var der sist… Alikevel så tror jeg at jeg vil reise et annet sted, Scotland og Edingburgh eller kanskje Newcastle som en venninne snakket så varmt om, vi får se :o))

#london #tube #station #tottenham_court_road #piccadilly_circus #baker_street #maida_vale #queensway #high_street_kensington #bayswater #lancaster_gate #kings_cross #st_pancras #newcastle #scotland #edingburgh

4 kommentarer
    1. Anne: Ja, jeg tror at det kunne ha blitt en lang avhandling, hvis vi skulle begynne å beskrive dem, hehehe!! Kan jo hende det kan blir flere turer hvis jeg får ordnet med pusene mens jeg er borte…..

    2. Var i London første gang i 1981 sammen med mine foreldre. Vi bodde på et hotel hvor kloakkrøra gikk utenfor veggene, neppe noe særlig om vintern. Var der igjen i 1987 og da besøkte jeg steder hvor jeg ikke var i 1981. London er stor – 32 kommuner er det visst. Men England er mer enn London og landet har mer enn fotball og puber og by på. Have a nice day…

    3. Helge: Det utrolig mange dårlige hoteller i London, og vi har truffet blink fler enn en gang skal jeg si deg..

      Første gangen jeg var der, var i 1980 da en venninne og jeg besøkte en annen venninne som bodde der å jobbet som aupair. Hun bodde på YWCA i Holland Park. Vi hadde fint hotell, og alt var spennende siden jeg ikke hadde vært der før :o)) Neste gang må det bli et sted i England jeg ikke har vært, eller Scotland!

      Her blir det sportet fra godstolen i dag, ha en fortsatt fin vinterdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg