Vi gir noe å får noe tilbake..

Nå har jeg skrytt og rost naboen min på Face, og jeg kan jo ikke være noe dårligere enn at jeg skryter litt av henne påbloggen også :o)) I går var det jeg som ruslet over til dem med noe å bite i, og i dag var det den andre veien!

Tidligere i kveld var jeg i ferd med å ta ut noen boller fra fryseren, da det ringte på. Utenfor sto naboen min med to rykende varme boller rett fra ovnen. Det var jo så overraskende å hyggelig gjort, og jeg slapp å tine de jeg hadde som egentlig ikke var så veldig gode. Ikke lenge etter, i det jeg holdt på med middagen ringte det på igjen. Da sto hun utenfor med en tallerken med riskrem og en liten mugge med rød saus.


Det var godt at jeg hadde valgt en fiskefilé til middag, og ikke en kraftig en siden jeg fikk en så god dessert. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste riskrem, men at det var godt er det ingen tvil om, mmmm!!


Jeg har ikke smakt på bollene enda, men det blir ikke lenge til jeg skal brygge meg en kopp kaffe å ta en prøvesmak ;o)) Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen, gjærbakst er bare noe av det beste som finnes :o))

#fastelaven #boller #bakst #gjærbakst #riskrem #saus #nabo #snill #omtenksomhet

10 kommentarer
    1. Boller er godt. Slikt kan skje noen steder men ikke alle. I mitt nabolag var det mere av slikt før, husker at vi tok en fest i kjellerstua med pizza og ymse drikke. I går så var jeg syk med sår hals og oppkast, hosta endel natt til idag. Men i dag er ejg bedre og har vært litt ute. Tror jeg får sove godt til natta. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Ja nå har jeg akkurat smakt på bollene som naboen kom med, og de var veldig gode. Nå hadde jeg bare ferdigkrem på boks, men det gikk det også :o))

      Usj da, var det din tur nÃ¥ da…. Jeg hadde min tørn pÃ¥ torsdag, og fredag! Det er mye av det nÃ¥ om dagen i tillegg til de som ligger rett ut i influensa. HÃ¥per du fÃ¥r en god natt søvn i natt, det kan gjøre underverker :o))

      Naboskapet var anderledes før….. Jeg at foreldrene min var over hos naboen med smaksprøver nÃ¥r det hadde bakt eller laget mye mat. Det kunne være boller, vaffler, lomper eller karbonader og medisterkaker osv. NÃ¥ hilser man knapt pÃ¥ hverandre lenger, og det er trist.

      Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg