Ferdig snart?

Det ble ikke noe blogging i går, for da var jeg så oppslukt i strikketøyet mitt… Jeg strikket og strikket og stikket å var så sikker på at jeg skulle bi ferdig med det rosa skjerfet mitt, men nei da. Den ene raden etter den andre ble ferdig, men det virket ikke som om det vokste i det hele tatt. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg hadde mest lyst til å bare pakke det sammen, men jeg gjorde jo ikke det. Ville jo bli ferdig med det.

Det er alltid sånn når et arbeid går mot sitt slutt… Da vil man gjerne bli ferdig, sånn at man kan begynne å bruke det samt begynne på et nytt prosjekt. Jeg har en pose med grønt garn til et par nye pulsvanter, og et nytt skjerf som jeg har tenkt til skal strikkes i dobbelt perlestrikk. Det er et mønster jeg ikke har prøvd meg på før, men jeg så det her om dagen å det friste å prøve det.

                                                                                              (Ilustrasjon, bilde lån fra google)

I dag derimot har det ikke blitt noe strikking i det hele tatt… Jeg var ikke hjemme før kl 18:15, og etter at middag, oppvask, klesvask mm var unnagjort hadde jeg ikke noen glød til å ta det fram, men man vet jo aldri hva som skjer når jeg har sittet å slappet av en stund.

Nå har jeg brygget meg en stor kopp med rykende varm kaffe, satt meg godt til rett i godstolen å gjort meg klar til en ny sesong av “Hele Storbritania baker” på TV6. Det vil jeg jo ikke gå glipp av :o))

#strikke #rosa #pink #perlestrikk #skjerf #pulsvanter #grønn #husarbeid #kaffe #hele #storbritania #baker #tv6

6 kommentarer
    1. Lekker farge på strikketøyet..det blir nok et fresht og fint skjerf :)..har sett hele Norge baker og likte det..men hele Storbritania baker har jeg ikke fått med meg.. Sov godt:)

    2. annebe: Jeg har blitt mer og mer glad i rosa, og denne er definitivt en favoritt :o)) Hele Storbritania baker er det samme som det vi har sett på TV3 med Pascal som dommer. Den engelske versjonen har den altfor kjekke Paul Hollywood som dommer, og bare det gjør at programmet er noe å få med seg :o)) En riktig god natt til deg også!!

    3. Lekker farge så dette blir bra. I natt sov jeg godt uten hosting og det var bra. Var hjemme i hele går, var kraftig forkjøla og hosta mye, skaffa hostesaft og det hjalp. La meg kl 19.30 igår, satta på vekkeklokka 21.15 i går kveld kimte den. Ville se Brennpunkt på NRK, liker den typen saker. Skjønner ikke hvor naive folk kan være som sender flere 100 000 kr til en person som opptrer under falsk navn. Nettdating kan koste deg dyrt på flere måter. Ha en fin dag.

    4. Helge: Godt å høre at du er bedre :o)) Nei vet du, jeg har litt vondt for å syntes synd på folk som sender penger, og dyre gaver til personer de aldri har møtt. Helt greit å chatte med folk på nettet, men der går grensen…

      Nå skal jeg komme meg hjem fra jobb, for å slappe av…. Er veldig stiv i nakken, og har en dundrende hodepine. Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg