Nytt kaffetilbehør fra Bodum…

Til vanlig pleier jeg å bruke kapselmaskinen min når jeg skal brygge kaffe bare til meg selv, men det er litt upraktisk når det er flere som skal ha en kopp. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe meg en “kaffetrakter”, men ikke en som gikk på strøm. Jeg hadde nemlig sett at de hadde glasskolber m/filter hos Kitchn fra Bodum.

I lunchen i går stakk jeg en tur ut for å ta en se litt nøyere på dem…. Det ligger en Kitchn butikk i Torggata, så jeg gikk dit. Jeg ville helst ha en kanne med rødt bånd siden alle duppedingsene mine på kjøkkenet går i den fargen, men det var ikke en farge de førte nå. Jeg bestemte meg for å vente å se om jeg fikk tak i det i en av de andre butikkene. Jeg gikk innom avdelingen på Oslo City på veg hjem, men de hadde veldig dårlig utvalg så jeg gikk derfra uten å handle noe. Så før jeg dro hjem kjørte jeg opp til Strømmen, der det også er en Kitchn butikk…



De hadde jo ikke den fargen jeg hadde tenkt meg der heller, men etter at jeg hadde tenkt meg om et par ganger så endte jeg opp med å kjøpe en glasskolbe med rosa bånd. I tillegg kjøpte jeg en presskanne med rosa lokk og håndtak. Jeg hadde en presskanne før, men den ble kassert for et par år siden.

I lunchen i dag stakk jeg ned på Stockfleths og kjøpte to poser med kaffe fra El Salvador… Jeg har akkurat traktet meg en kanne for å smake på kaffen, og den var virkelig god og fyldig. Jeg var litt nysgjerrig på hvor lenge kaffen holdt seg varm i glasskolben, og det var en stund. Tok ikke akkurat tiden, men jeg kunne uten problemer drikke 3 kopper å få god varm kaffe :o))

#kaffe #kolbe #glassbeholder #trakter #bodum #presskanne #kanne #elsalvadore #kitchn #stockfleths #oslo_ciry #oslo #city

8 kommentarer
    1. Så stilig disse var da :)…moro med litt nytt… Presskannekaffe er veldig godt.men har aldri hatt slik kanne selv..kanskje på tide :)….ellers får jeg drikke det på kafe…Sov godt i natt:)

    2. Jeg likte godt den manuelle trakteren, men det er klart at det ikke holdet seg varmt i all evighet. Sitter man en to – tre stk å drikker kaffe så får man nok et par kopper hver oss som har god varme ;o) Ha en fortsatt fin dag.

    3. Grattis med mer kjøkkenutstyr 😀 Vi har gått tilbake til den gamle trakteren som har termokanne, kaffen holder seg varm i timevis. Er lei av kapselmaskinen, vi har presskanne, men den brukes bare til 2 kopper, en til hver en tidlig morgenstund 🙂 Nå skal jeg avgårde, i morgen kommer takstmann og megler, spennende. Ha en fin dag på jobb og en kos helg 😀

    4. Takker og bukker ;o) Her er det jo bare meg så det passer bra med kapselmaskinen til daglig. Det er jo greit å ha et alternativ når det kommer noen på besøk. Lykke til med besøket av takstmann og megler…. Mye som skal ordnes når man skal flytte. Var på nippet til å Gjøre det for et par år siden, men jeg valgte til slutt å bli der jeg et. Blir en kortere dag på jobb siden jeg skal til frisørdamen å ordne villnisset ;o)) Ha en fortsatt fin dag.

    5. Kaffe fra El Salvador høres spennende ut, må trolig litt opp i pris men men…Kjøper innimellom Fairtrade kaffe Farmer`s coffee dyrket over 1000 meters høyde. Det er viktig at man støtter slike ting prisen til tross, ser man kan få kaffe ifra mange fattige land. Smaker sikkert like godt som Ali og Evergood. Grattis med ny kaffemaskin. Blir litt kultur på meg snart. Det er snart vår i luften og da kan man unne seg litt. Ha en fin aften…

    6. Helge: Det var nok en litt høyere pris, men helt ærlig så er jeg villig til å betale det for en god kaffe. Personlig så syntes jeg ikke at Ali og Evergood er noe godt, og foretrekker å betale litt ekstra for å få den gode deilige smaken.

      I dag er det WM som gjelder, og den aller første dagen jeg følger løpene på tv :o)) Ser jo bra ut for Johaug nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg