Snø, hvem bestilte det?

Da jeg krabbet under fellen i sånn 03:30 i natt pøsregnet det, og jeg kjente en liten lykkefølelse over at den møkkete snøen skulle forsvinne innen jeg sto opp igjen, hehehe!! Den forsvant, men under et nytt teppe med ny hvit snø. Det var vel ikke helt det jeg hadde forestilt meg, men før noen minner meg på det…. Det er fortsatt vinter, og det vil nok komme enda flere snøfall innen vi igjen kan glede oss over våren!

Siden jeg la meg så sent sov jeg litt lenger i dag, og da jeg våknet lå en pus inntil ryggen min og den andre nede ved bena mine :o)) Med det samme de merket at jeg våknet reiste de seg opp, og løp ut på kjøkkenet. Der var vann- og matkopp tomme å de kikket på meg med lengselsfulle blitt :o))

Mange av plantene mine hang med hode i dag, så da kattene hadde fått det de skulle ha tok jeg vannkannen å gikk meg en runde. Noen var litt mer tørre enn de burde ha vært, men det så ut som om de ikke hadde det så aller verst.


Ungene i blokken ovenfor var ute litt tidligere i dag, og da laget de denne snømannen… I forrige uke hadde noen laget et liten snømann familie og satt den på trappen ved inngangspartiet. Det er ikke så mange unger i borettslaget lenger som det var tidligere, og det er ikke mye barnelatter å høre utenfor. Jeg har bodd i borettslaget siden jeg var barn, og den gangen var vi borti mot 60 unger fordelt på de tre nærmeste blokkene. Det var masse liv å røre her da!!


Det har snødd med forskjellig styrke i hele dag…. Da jeg sto opp kom det snøfnugg så store som putevar, og litt etter var det bare noen små fjoner. Akkurat nå regner det nesten mer enn det snør, men det skifter hele tiden så det er vel ikke lenge før det laver ned igjen.



I går kveld ble det veldig varmt inne, for jeg hadde varmeovnene på høygir siden jeg har vært så frossen tidligere på kvelden. Så da gikk både pusene og jeg ut på balkongen for å avkjøle oss litt og for å lufte ut litt i heimen. Det var deilig å få luftet seg litt.

NRK 2 overrasket med å sende to program med The Who i går kveld, og jeg var helt i ekstase. Det er ikke noe som skjer vær dag akkurat. Først sendte de “The kids are alright” og deretter konserten “The Who at Isle of White 1970” Jeg bare skrudde lyden opp på tv’n og digget musikken vilt og hemningsløst :o))

Nå blir det 5 mil på tv for mitt vedkommende… Ikke akkurat optimalt føre å gå i dag, så det blir spennende å se hvem som er sterkest å holder helt inn, uten å ramle, brekke stav og andre uhell.

Ha en strålende dag videre :o))

#snø #vinter #vått #regn #snømann #barn #lek #morro #latter #katter #kveld #natt #varm #avkjølt #balkong #thewho #musikk #bank #sport #5mil

1 kommentar
    1. Igår kveld var jeg på kino og så “Staying alive”, en norsk flat film som så vidt reddes av Linn Skåber. Det ble en hvit start på mars men den smelter fort. Men det er bra at det går mot varmere tider, mere og mere sol. Etterhvert blir det mere og mere liv ute og vante sesongting. Er litt ute hver dag, blior nok mere etterhvert. Alt som heter sykdom er snart ute av kroppen så da blir det skogsturer og lengere turer på to hjul. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg