Litt oppdatering…

Det har ikke blitt noe blogging de siste dagene, for det har gått i et fra morgen til langt ut på ettermiddag/kveld.

På fredag hadde jeg en feriedag i anledning at Anne, Ann-Karin og jeg skulle til Nordby i Sverige for å handle inn litt matvarer. Siden Ann-Karin skulle til tannlegen først kom vi avgårde litt senere enn vi pleier, men det gjorde ikke noe. Det var rikelig med timer til handle allikevel :o))


Tannlegen til Ann-Karin er i Ski, så vi hadde avtalt å plukke henne opp ved togstasjonen ca 09:45. Vi var litt tidlig ute så vi parkerte vis a vis togstasjonen og satt der å nøt det fine været. For det var knallvær ute, litt skarp luft men det gjorde ingenting så lenge sola skinte og himmelen var blå.

Det gikk radig ned mot Nordby så fort vi kom ned på motorveien igjen, og det var heller ikke så mye trafikk. Klokka var vel 11 når vi parkerte bilen i parkeringshuset hos Nordby. De siste gangene har vi gått i matbutikken først å fått det unnagjort, men denne gangen tok vi runden i de andre butikkene først. Jeg kom hjem med vitaminer, Agrosan håndkrem, consealer, bodylotion (Angel), stor og romslig bukse, et par topper, rosa skjerf, to par sorte joggesko fra Skoknuten, pluss noe annet småtteri som jeg ikke husker.

Vi tok en lunch hos Joe’s Diner i 2 etg, noe som gjorde godt for jeg hadde ikke hatt noe matlyst innen vi dro. Fik bare i meg en banan, noe som er litt vel lite å starte dagen på egentlig. Jeg skeiet ut med to grillpølser m/pommes og litt å drikke til. 

Jeg var helt i lørdagsmodus, og tenkte at det var veldig lite folk der til å være helg… Tok meg litt tid innen det gikk opp for meg at det faktisk var fredag :o)) Det var ikke så veldig mye jeg trengte av mat så jeg handlet ikke vilt å hemningløst i matbutikken. Denne gangen var det jeg som kom ut igjen uten å ha lagt igjen mest penger i kassen. Ikke tror jeg at jeg glemte noe heller, og skulle jeg ha gjort det så reiser vi igjen om 14 dager.

For å slippe å begynne med middag når vi kom hjem hvert til vårt, stoppet vi hos Marché for å spise. Jeg hadde bestemt meg i forveien at jeg skulle ha en fiskemiddag, og håpet på at de skulle ha ørret. Det hadde de ikke, men de hadde laks…. Jeg har ikke vært så glad i det, men jeg valgte allikevel det til middag. Tanken på en tung kjøttmiddag fristet ikke noe serlig. Fisken smakte veldig godt, noe som overrasket meg :o))

Når jeg kom hjem var jeg helt utslitt, og ble sittende i godstolen å sløve sammen med pusene mine… Etter å ha småsovet meg igjennom de programmene jeg hadde bestemt meg for å se på, gikk jeg tilslutt inn i senga å la meg. Der var jeg borte nesten før hodet traff hodeputen.

Når jeg våknet på lørdag var jeg tung og dorsk i kroppen, men det gikk over etter at jeg kom meg opp å begynte å ordne å rydde litt i heimen. Jeg måtte rufse litt opp siden jeg skulle få besøk av Kine og Anne på ettermiddagen. Det var knallvær også på lørdagen, så jeg tok meg tid til å sitte ned en stund ute på balkongen med kaffekoppen. Det var så varmt å godt i solen at jeg hadde ikke lust til å gå inn igjen, men….

Da jeg gikk ut med litt søppel tok jeg med meg reiseburene, og med det sammen jeg satte de i entreén forsvant kattene som et skudd. De ville ikke være i nærheten av dem en gang, og de var nok litt engstelig for at mamsen skulle putte dem inn igjen å dra avgårde…


Anne og Kine kom ved 15 tiden, og da det var så fint vær gikk vi ut på balkongen å satt der til det var på tide å begynne med middagen. Det ble en enkel kyllinggryte Bali med ris til. Den smakte veldig godt, som alltid… Jeg prøvde å ikke spise så mye, sånn at jeg skulle bli for mett men det lyktes ikke helt.

Vi slang oss ned i sofaen og godstolen etter at middagen var spist for å slappe av litt å skravle en stund. Kine tok seg en liten tur ut for å få litt luft. 

I julepresang fikk jeg et dobbelt vaffeljern, som jeg ikke har fått prøvd enda… Det har likesom ikke blitt til at jeg har laget noe. Jeg laget røren tidlig på formiddagen sånn at den skulle få stå å svelle og godgjøre seg. Det hadde vel ikke skjedd så veldig mye på det området, men det var ikke noe i veien på smaken. Hadde såpass mye røre at jeg stekte noen ekstra plater som jeg gikk over til naboen med, og hun smilte fra øre til øre da hun så dem :o))


På kvelden så vi på den norske finalen i MGP, og vi hadde en favoritt eter at alle låtene ble fremført og det var Erlend Bratland’s Thunderstruck. Vi var helt sikre på at han skulle dra hjem seieren, men nei da… Østlandets stemmer slo bena unna den seieren da de ga megamange stemmer til en av de dårligste låtene, etter vår mening da. Det var en stor skuffelse :o((

I dag skulle jeg ha vært med Anne, Ann-Karin og Kine å gått langs Akerselva fra Frysja, men da klokka ringte ved 8 tiden hadde jeg feber og vondt i halsen. Jeg kan ikke ta sjansen på å bli verre for i morgen er det en ny og lang arbeidsuke, hvor jeg også skal til tannlegen iallefall en gang. Derfor har jeg tatt det med ro så langt i dag, og det mest slitsomme jeg har gjort i dag er å veie opp kjøttdeigen jeg kjøpte på fredagen.

Nå har jeg lent meg godt tilbake i godstolen for å se på hopprennet i Holmenkollen, og denne gangen bader bakken i sol. Det er ikke alltid at det er slik. Nei, den dagen i året er det ofte tåke og dårlig sikt.

#fri #ski #shopping #tannlege #nordby #handle #mat #agrosan #håndkrem #vitaminer #concealer #lunch #bukse #topp #klær #marché #joesdiner #fredag #lørdag #rydde #reisebur #kyllinggryte #vafler #vaffeljern #besøk #mgp #final #erlendbratland #thunderstruck #skuffelse #holmenkollen #hopprenn #feber #halsvondt #søndag

6 kommentarer
    1. Det ble ei ny bukse på meg i går via et gavekort fra jul, litt kultur ble det etter det. Når kvelden kom så jeg ikke MGP, er lei hele greia. Men fikk med meg at det var rabalder rundt en låt som var på norsk hvor teksten handla om flatfyll og sprit. Takker alle guder for at den ikke vant, greit med norsk tekst bare det er litt bedre kvalitet på teksten. Ser lite på sporten på TV, det blir for mye. Holmenkollen er full av tradisjoner, ikke få tusen som lå ute i natt.

    2. Artig å få en oppdatering fra deg 🙂 Vi var en del på handletur til Sverige før, men nå er det flere år siden..litt masete for meg, men det var veldig koselig med slike turer også..ble jo alltid med litt brus og godterier i tillegg til maten på handlelasset :))
      Jeg hÃ¥pa ogsÃ¥ mest pÃ¥ at han Erlend skulle vinne …men jeg likte den som vant ogsÃ¥ jeg da :))
      Da får du nyte siste rest av helga 🙂 Klem fra meg:))

    3. Helge: Den lÃ¥ta du henviser til kommer garantert til Ã¥ bli Ã¥rets partylÃ¥t, ikke min favoritt men den var veldig fengende. Min favoritt vant ikke til min store irritasjon… Jeg mÃ¥ se programmet, for det er litt av greia Ã¥ diskutere og irritere seg :o)) I Ã¥r har jeg ikke sett sÃ¥ mye sport, men Holmenkollen er greit Ã¥ fÃ¥ med seg syntes jeg. I yngre Ã¥r var vi alltid oppe i kollen Ã¥ sÃ¥ pÃ¥ 5-mil og hopprenn pÃ¥ søndag :o))

    4. annebe: Det er stressende å dra på Harry-tur i helgene, men på fredager og søndager pleier det ikke å være så ille. Så har vi muligheten så drar vi på de dagene. Selv om jeg ikke handlet så mye, gjorde de andre to det. Vi fikk ikke plass i bagasjerommet så halve baksetet ble også fylt opp, hehhehe!!

      Det er jo litt det som er greia med MGP, at vi har forskjellig smak… SÃ¥ kan man diskutere høylytt om hvem lÃ¥t som burde vinne, og enig blir man jo ikke. Jeg likte ikke lÃ¥ten som vant, men nÃ¥r det nÃ¥ skal representere norge sÃ¥ hÃ¥per jeg selvsagt at de gjør det bra.

      Ha en fortsatt fin helg du også :o))

    5. Ingen tradisjon her i heimen for Ã¥ se MGP, vi sÃ¥ pÃ¥ en spennende guttefilm :- Vi var samlet til god mat og filmkveld alle fem – og det er ikke ofte pÃ¥ en lørdag kveld 😉 Har vel skrevet det før, men vi handler pÃ¥ Ultra vi, hi hi. NÃ¥ er det middag her ropes det, piloten har stekt kalkunfilet, guttene og jeg har mekka tilbehøret. Ha en avslappende søndag kveld, hÃ¥per du holder deg frisk :-)))

    6. Lene S.: Her er det MGP for alle pengene… Det mÃ¥ sees og diskutere alt fra sanger til klær, og sÃ¥ irritere seg kraftig over at den man har som favoritt ikke vinner denne gangen heller…

      Handler masse på Ultra selv jeg :o)) Det er min favorittbutikk, og der finner jeg alt jeg trenger. Alikevel er det greit å dra over grensen innimellom, tihi!!

      Formen er ikke så aller verst nå i kveld, så det var nok smart å holde seg hjemme å ta det med ro i dag. Jeg må holde meg frisk sånn at jeg får fullført tannlegetimene mine, og det er overstått!!

      Ha en stålende søndagskveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg