SÃ¥ vanvittig sliten…

Nå kjenner jeg at det skal bli godt å være ferdig hos tannlegen, for jeg blir så vanvittig sliten etter hver eneste besøk. Jeg regner med at det kommer av at jeg ikke klarer å slappe av, og spenner meg som en fiolinstreng… Burde ikke gjøre det, for jeg er egentlig over redselen for å gå til tannlegen. Den forsvant etter første besøket… Allikevel klarer jeg ikke helt å slappe av i stolen….

Etter dagens besøk var jeg helt ferdig, og måtte ta meg en time i vannrett stilling etter at jeg hadde spist middag og ryddet vekk oppvasken. Da kom Vinja mjauende med en gang, og hun hoppet opp i senga å la seg inntil meg å der sovnet vi begge to. For at jeg ikke skulle sove bort hele kvelden satte jeg klokke til å ringe en time fram….



I dag hadde jeg time kl 15:15, men tannlegen var endel forsinket så jeg ble sittende en stund på venteværelset. Det gjorde egentlig ikke så mye, for jeg ble sittende å se på tv’n å glemte helt tid å sted.

Dagens behandling var å file ned tannen som hadde sprekker, og tilpasse til en krone. Tannen ble rotfylt for 3 år siden, og allerede da var nerven død pga en betennelse. Derfor var det ikke nødvendig med bedøvelse i dag. Det var deilig å slippe det, for det tar jo så vanvittig lang tid innen det går ut igjen. Sist gang klarte jeg å bite meg selv i tungen så jeg hadde vondt et par dager.

Tidligere på dagen i dag fikk jeg en SMS som bekreftet at fritidsbuksene jeg hadde bestilt kunne hentes borte på Rimi, og meningen var at jeg skulle dra innom på veg hjem å hente dem. Den som dro rett hjem å glemte hele greia var jo meg det, og jeg kom ikke på det før nettopp nå. Nå ja, jeg får dra innom å hente dem på veg hjem i morgen i stedet.

Det blir nok ikke så lenge før jeg tar kvelden, for jeg er ikke supervåken i kveld akkurat.

Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o))

#tannlegen #bryn #tannhelsesenter #sove #hvile #krone #tenner #rotfylling #fritidsbukser #rimi

4 kommentarer
    1. Håper du blir fort ferdig hos tannlegen. Min søster har bursdag 29 mars, da blir det fest hos foreldrene våre. Første gang på den datoen, nesten kopi av 2 dag jul. Vi blir visst 20 stk hvis alle kommer. Sjelden jeg ser alle, en nevø av meg på Hamar kommer med fam så da blir det liv noen timer. Men mor og far er spreke men vi hjelper til så godt vi kan med flere ting. Innimellom blir jeg så utrolig fort trøtt om kvelden at jeg sovner gjerne i stua før jeg våkner og labber inn i senga. Må endre det, skal forandre kosthold, mere frukt og trim. Gå en tur om kvelden og få luft. Ha en fin dag.

    2. Synes alt som er utenom de vanlige rutinene er slitsomt, kanskje alderen tynger meg 😀 Da ble det to nye tenner for den prisen, håper jeg? Ha en fin torsdag, nå er det snart helg igjen, jeg skal på jobb nå og i morgen, men da er det fem dager fri, sånn er det med turnus 😉 Har fått innvilget påskeferie fra 1.4, håper det ikke er aprilsnarr, he he.

    3. Helge: I dag var jeg bare inne hos tannlegen i 20 minutter, og den nye tannen var på plass. Godt å slippe å sitte å pirke i hullet jeg hadde for å få ut matrester. Siden tennene mine var i så god forfatning trenger jeg ikke å komme tilbake igjen før på denne tiden neste år :o))

      Det er hyggelig å treffe familien, og tilbringe tid sammen med dem. Det er ikke noe jeg er bortskjemt med. Vi tenker mye på hverandre, men er ikke like flinke til å treffes å være sammen.

      NÃ¥ blir det litt tv før jeg tar kvelden litt tidlig…. Jeg mÃ¥ tidlig pÃ¥ jobb i morgen, Ã¥ da kan jeg ikke sitte oppe for lenge i kveld. Ha en fin kveld videre :o))

    4. Lene S.: Jeg er helt hÃ¥pløs nÃ¥r ting er litt utenom det vanlig… Da stresser jeg meg opp mer enn det som er nødvendig, og et eller flere tannlegebesøk er nok til Ã¥ sette kroppen min ut for noen dager… NÃ¥ er det over for i Ã¥r, og ingen flere utlegg i sikte :o)) Det er definitivt vondt at helgen snart er her igjen, og jeg skal virkelig kose meg Ã¥ slappe av. En runde med støvsugeren og dra over gulvet, er alt jeg har tenkt Ã¥ gjøre :o)) Jeg har 6 dager igjen Ã¥ jobbe før det blir 10 dager fri, og jeg kjenner at jeg smiler fra øre til øre bare ved Ã¥ tenke pÃ¥ det, hehe

      Ha en fortsatt fin torsdagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg