Fikk det ikke til….

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har funnet fram PC’n de siste dagene, for å skrive et blogginnlegg… Hvor mange har det blitt? Hele ingen i det hele tatt. Til slutt ble det et dagens bilde av Vinja som lå rett ut på gulvet å strekte på seg…

Jeg har vært så trøtt og uopplagt de siste dagene at når jeg kom hjem fra jobben var hodet mitt tomt, og jeg klarte ikke å skrive så mye som et ord. Det endte opp med at jeg satt å stirret på skjermen og siden jeg var så trøtt så sovnet jeg like godt.  Det har ikke skjedd så veldig mye spennende de siste dagene akkurat…

Fredag ettermiddag, møtte jeg Anne etter jobben for å ta en nærmere titt på den den nyåpnede Spar Kjøp butikken på Metrosenteret. Jeg skulle ikke ha noe, men var mer nysgjerrig om de faktisk hadde like stort utvalg som de ga uttrykk for i reklamen. Det hadde de i grunnen, men jeg fant ingenting som pirret min interesse!

I går var det knallvær ute, og jeg tok med meg en bok og en sto kopp kaffe å plantet kroppen ute på balkongen. Der ble jeg sittende i flere timer, og kom meg jammen igjennom hele boken også. Utenfor var det ikke fult så varmt, men inne på balkongen var det skikkelig sommertemperatur. Kattene fløy inn igjennom det åpne kjøkkenvinduet, ned på gulvet å igjennom leiligheten for så å dundre ut på balkongen. Dette holdt de på med en god stund, før de ble slitne og ramlet sammen i en stol og på krakken. Når sola begynte å nærme seg åskammen på andre siden, begynte det å bli kjølig så jeg rusla inn i varmen….


I dag våknet vi alle til snøvær delux…. Jeg kan ikke si at jeg var kjempefornøyd med at snøen lavet ned, og at det la seg mer og mer på bakken ettersom formiddagen nærmet seg. Da jeg sto opp sånn ved 10 tiden var det ikke kommet så mye, men det endret seg gangske raskt.

Jeg ringte for å skravle litt med Anne, men hun sto midt oppe i skurebøttene så det ble ikke så veldig lenge. Hun hadde avtalt med Ann-Karin at de skulle dra en tur på Plantasjen bore ved Skullerud. Hun lurte på om jeg ville være med dem, og det fristet egentlig ikke å gå hjemme å dra meg så jeg sa ja til å bli med dem. De hadde avtalt å møtes kl 14 der borte, så Anne sa hun ville komme å hente meg ca 13:45.

Vi ble en god stund på Plantasjen…. Først gikk vi å kikket på blomster, noe jeg personlig ikke skulle ha. Her hjemme er det ikke plass til flere blomster eller planter av noe slag. Jeg skulle ha en potte til jord orkideen min, som har vokst ut av potten sin for lenge siden. I tillegg var jeg på jakt etter en stålform som jeg kunne vikle den ene eføyen min rundt. Jeg fant begge deler, men det hadde ikke den stålformen jeg hadde sett tidligere. De hadde bare hjerteformer, men det fikk det bare bli for jeg måtte ha noe. Hittil har jeg bare viklet den rundt noen lange blomsterpinner, men det fungerte ikke lenger. Vi fikk lyst på litt å spise å drikke, så vi fant oss et bort inne på kafeen. Jeg tok en vaffel og en kopp kaffe. Tiden gikk så utrolig fort når vi satt der å skravla….

Vel hjemme igjen etter noen timer, ble jeg stående en god stund i oppgangen å prate med en nabo…. Vi hadde vist mye å prate om, så jeg tror jammen vi sto der i nesten 45 minutter :o))


Jeg kjøpte meg litt ny musikk i går også på iTunes: Ed Sheeran, Hozier, Frida Amundsen, Susanne Sundfør og Usher… Satt å så igjennom musikken jeg hadde, og fant ut at det var på tide å fornye seg litt. Har ikke fått hørt ordentlig igjennom alt sammen enda, men jeg tenkte å ta med meg iPhonen på jobben i morgen for å høre litt musikk mens jeg jobber. Jeg pleier vanligvis ikke å gjøre det, men av og til er det godt å koble ut omverdenen litt…

Jeg hadde tenkt til å ta kvelden tidlig i dag, og sette meg opp i senga å lese litt… Etter å ha sittet i et par telefonsamtaler forsvant kvelden litt fra meg gitt, så nå blir det bare å krabbe under dyna å få seg noen timer søvn. I morgen er en ny uke med nye muligheter :o))

Ha en riktig god natt, blogges :o))

#trøtt #sliten #uopplagt #fredag #sparekjøp #lørdag #bok #kaffe #balkong #vær #snø #vind #plantasjen #skullerud #potter #blomster #kafe #vaffel #skravle #venninner #nabo #musikk #itunes #edsheeran #hozier #fridaamundsen #susannesundfør #usher #iphone

5 kommentarer
    1. PÃ¥ fredag sjekka jeg det nye kjøpesentra som Ã¥pnet rett nedi bakken her, det er ombygd av det som var her. Det var trangt der, Kiwi XL dominerer der, og med nille og Floriss plasert like inntil. MÃ¥ gÃ¥ bak en vegg og ned ei rulltrapp finner man 2 butikker til. Stor parkering rett inntil kiwi men ingen kiosk eller kafe der – mange vil savne kiosk/kafe. Lørdag dro jeg til Lillestrøm, mÃ¥tte bare ut av Drammen litt. Var der 3 timer og gikk en god tur langs vannet der i finværet. I gÃ¥r var jeg 3 timer i skogen med pølser og bÃ¥l inkludert. Snøværet starta her først da jeg var hjemme.

    2. Skjønner deg veldig godt, men bloggvennene dine vet jo at du er opptatt innimellom, men kommer tilbake 🙂 Når man har full jobb, har gode venner å møte og ringe, hus, hjem og puser, da går tida fort, i tillegg er du kanskje vårslapp. Jeg har snev av det i dag. Så Plantasjen hadde tilbud på Orkideer, men nå har jeg tatt livet av mange nok, så jeg kjøpte to buketter roser i går 🙂 Ha en fin start på uka, nå er snøen smeltet her og sola på vei 😀

    3. Lene S.: Uka startet jammen ikke sÃ¥ verst den, noe jeg trodde den skulle gjøre…. En gledelig overraskelse at jeg tok feil :o)) Jeg lurer noen gang pÃ¥ hvordan andre bloggere rekker Ã¥ oppleve sÃ¥ mye i tillegg til jobb ol. I ukedagene sÃ¥ blir det stort sett bare jobb, og nÃ¥r man kommer hjem er det kvelden. I dag var kl 18 innen jeg satte bena innenfor døra…, puh, men nÃ¥r det er sagt sÃ¥ er jeg da ikke trøtt i kveld :o)) Deilig at sola var tilbake igjen i dag, og snømannen oppe pÃ¥ bakken har lagt seg over pÃ¥ siden!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg