Hobbykveld hos A-K

Å våkne til morran i går med sola som kilte meg på nesen igjennom persiennen, var helt toppen. Det var en perfekt måte å starte påskeferien på :o)) Jeg hadde ikke sovet så veldig godt å var ganske sigen i kroppen, men jeg tvang meg ut av senga. Etter å ha ordnet med morgenstellet til kattene, slang jeg i meg litt frokost…

Jeg hadde egentlig tenkt å steke noen små sjokolade hjerter på fredag ettermiddag, men da var jeg så sliten at jeg sovna med en gang jeg hadde spist middag. Derfor satte jeg i gang med det å steke dem rett etter frokosten. Det tok ikke så lang tid, for jeg lagde bare en liten porsjon denne gangen. Jeg ville ha de med meg opp til Ann-Karin da vi dro dit senere på dagen.

Etter torsdagens snøfall var det ikke så enkelt å få parkert inntil fortauskanten oppe hos Ann-Karin. Det var mange ledige plasser siden folk hadde reist på påskeferie. Vi måtte kjøre litt lengre bort i gaten før vi kom over brøytekanten.


Ann-Karin og Anne satte i gang med å lage kjede og armbånd… De har gått på kurs for å lære en teknikk, men så skulle Ann-Karin lære Anne en annen som hun holdt på med. Her gjør man alt fra bunnen av… Først skal kobbertråden (i dette tilfellet) kuttes opp, og deretter lager bøyer man til å lager ringer. Mens de holdt på å sage kobbertråden satt jeg i stua og holdt på med mitt.  Alt dette gjorde de ikke i går, for Anne fikk bruke noen ringer som Ann-Karin allerede hadde laget tidligere. 


Jeg hadde tatt med meg “fargeboken for voksne” som jeg kjøpte for et par uker siden… Der satt jeg å koste meg med fargene mine, mens de andre to holdt på med kobbertråden. Jeg glemmer tid å sted når jeg holder på med boken, og før jeg vet ordet av det har det gått flere timer. Når de andre to kom til bordet ble det litt skravling, men ikke så veldig mye… Man må nemlig ha tankene på det man driver med når man skal lage smykker :o))


I sted for å bruke masse tid på å lage mat, bestilte vi en en stor pizza fra Peppes med hvitøksbrød og rømmedressing. Det er jo så vanvittig god, men man blir jo så fort mett. Det var uansett godt med en liten pause fra hobbyvirksomheten, for man blir veldig sliten i øynene av alt småpirket.

Etter en pause gikk vi tilbake til bordet å forsatte med det vi holdt på med et par timer til, før vi hadde en ny pause hvor vi spiste kaker og jeg drakk en etterlengtet kopp med kaffe. På det tidspunktet var jeg begynt å bli ganske trøtt og siiigen i kroppen, men vi gikk tilbake til bordet å jobbet litt til Anne ville gjerne bli ferdig med armbåndet hun hadde jobbet med. Det ble hun, og det ble virkelig fint. Glemte å ta bilde av det, dessverre.

Når jeg kom hjem var klokken bort i mot 01:00 på natten, og selv om jeg var trøtt så kom jeg meg ikke i seng. Jeg hadde ikke fått med meg at klokkene skulle skrus fram i natt, før like før vi skulle dra hjem, så jeg sørget for at kjøkkenklokken min ble snudd innen jeg kom meg opp i senga. Der ble jeg sittende en god stund å se på tv innen jeg slo av lyset å la meg til å sove.


Jeg vet at man egentlig burde vente med å åpne påskeegget til påskeaften, men jeg klarte ikke helt å la være å ta et par små sjokolader av dette som jeg fikk på jobben. Smakte himmelsk til en sterk kopp kaffe :o))

Nå har regnet forsvunnet, og balkongen min bader i sol igjen… Tror jeg skal gå ut å sette meg en liten stund jeg :o))

#hobby #armbånd #halskjede #kobber #tråd #farger #fargelegging #pizza #peppes #hviløksbrød #kaker #hjerter #sjokolade #sommertid #klokke #påske #påskeaften #påskeegg #kopp

2 kommentarer
    1. Det er mange slags kurs man kan gå på. Gikk på endel kurs før, mye språk(engelsk, tysk og portugisisk) men scenekurs og etpar skrivekurs. I går var min søsters bursdag, hadde familieparty hos mine foreldre, traff nevøen min fra hamar og barna hans. Sjelden jeg ser de så det var kos. Vi bestiltle mat fra ei kro og de som ville ha fikk med seg mat hjem. Det er utrolig mye fint man kan lage med enkle midler når det gjelder kjeder og pynt man kan ha på seg. Var på Dressmann og fikk tak i ei bukse nylig, må ha nye joggesko. Det er mye pent på salg nå men man må handle etter behov og ikke etter lyst.

    2. Helge: Det er koselig å treffe familien… Jeg ser dessverre min altfor skjelden, men i forbindelse med at flere av oss holder på med slektsforskning har vi så smått begynt å samle troppene igjen :o))

      Jeg har ikke gått på så mye kurs, bare gitarkurs en gang i min skjønne ungdom. Vi spilte mye her i heimen når jeg var yngre. Pappa på trekkspill og mamma på gitar + meg. Jeg måtte tilslutt gi meg med det da huden på fingrene min begynte å løsne og dette av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg