PÃ¥ tide med litt manikyr

I løpet av påsken har neglene mine blitt lange, og ikke at det er noe galt med det, men de er litt skjøre for tiden. Et resultat av det er at de sprekker og knekker hele tiden sånn at jeg ender opp med noen lange å noen litt kortere. 

Nå derimot er de blitt veldig korte, men ikke for korte…. Jeg pleier ikke å bruke så mye tid på å lakke neglene mine, men jeg tenkte at jeg skulle gjøre det før jeg tar kvelden. 



Ellers å er statusen på forkjølelsen den samme… Jeg er pottetett, og bruker mer tid på å pusse nesen enn noe annet. Den stakkars nesen min begynner å bli ganske sår av all pussingen, så jeg håper virkelig at det letter oppi der. Jeg får stikke på apoteket i morgen å kjøpe en flaske med saltoppløsning, for jeg brukte opp den forrige jeg hadde sist gang jeg var tett i nesen. Det er den eneste nesesprayen jeg kan bruke, for alt annet gjør at jeg hoster så jeg brekker meg.

Det er noe hærk å bli forkjølet sånn på våren… Været er fint og temperaturen er ganske grei sånn at man kan være mye ute, men nå tør jeg ikke ta sjansen på å gå ut. Det er jobb igjen i morgen, og jeg bare MÅ være frisk nok til å gå på jobb. Bare tanken på å måtte ringe på jobb i morgen for å si at jeg er syk, er ikke noe jeg ønsker å gjøre!!

#manikyr #negler #stelle #behandle #sprø #knekke #forkjølelse #feber #sår #nese #nesespray #saltoppløsning

4 kommentarer
    1. Håper du blir fort bra i nesa igjen. Var igrunn mere forkjøla fær enn nå og bra er det. Og er heller ikke plaget med allargi som mange er. Pollen er en pest og plage for mange. Gikk sammen med 4 andre en tur i sentrum idag og vi var ikke alene. Bra at tar sine barn med ut slik at de lærer hva en tur er.

    2. Det var litt av et maskineri til neglene. Hva gjør den?
      Jeg må alltid ha neglelakk på neglene for at de ikke skal knekke eller skvise seg opp. Orker jo ikke å drive så ofte med det så jeg bruker en neglelakk jeg kjøper på apoteket som heter colour repair Micro Cell. Den holder i 2-3 uker og skal visstnok også styrke neglene.
      Kjedelig å være så forkjøla. Ja du får kjøpe saltvann på apoteket i morgen. Det finnes jo ikke bivirkninger med det heller. Riktig god bedring til deg :-):-)

    3. Helge: Jeg har veldig dårlig imunforsvar, og blir fort dårlig. Nå for tiden er det mest kraftige forkjølelser, mens før da jeg var yngre var influensa og halsbetennelse noe jeg slet med flere ganger i året.

      Foreløpig er det ingen bedring i forkjølelsen, men forhÃ¥pentlig etter en god natt søvn….

    4. Ã…se Helen: Manekyr-maskinen var en julegave fra en venninne, og den filer, pusser og gnikker neglene… SÃ¥ er det en blÃ¥sefunksjon i selve maskinen som sørger for Ã¥ tørke neglelakken, men den har jeg ikke testet enda… Denne gÃ¥r pÃ¥ strøm, mens den gamle jeg hadde gikk pÃ¥ batteri Ã¥ var ikke like sterk.

      Ikke festlig i det hele tatt Ã¥ være forkjølet, men ikke sÃ¥ mye Ã¥ gjøre med nÃ¥r man først har fÃ¥tt det… Er nok bare Ã¥ la det gÃ¥ sin gang, holde seg varm og drikke mye Ã¥ spise febernedsettende!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg