Mye vær i Botanisk Hage

For en utrolig koselig søndag dette har vært, som startet med at Anne kom hit ved 11 tiden. Vi hadde avtalt at dersom været ikke var så ille så skulle vi ta med kamera å gå oss en tur. Jeg hadde blingset på mobilen da jeg satte alarmen på i natt….. Den var markert på søndag, men klokkeslettet var 10 og ikke 9 som jeg måtte opp for å være helt ferdig til Anne skulle komme. Derfor var jeg ikke heeeeeelt ferdig da hun kom, men det var ikke så veldig farlig.

Sola sto skinte da vi dro ut, men det blåste ganske mye. Det var ikke spesielt kaldt så det tegnet til å bli en fin dag. Reisemål for dagen ble Botanisk Hage på Tøyen, hvor vi håpet at det så smått hadde begynt å vokse og gro omkring i beddene. Det var ganske fult med biler på parkeringsplassen, men det var lov å stå på grusplassen ved siden av. Der var det rikelig med plasser

Ved inngangspartiet var det ikke så veldig mye liv enda, noe som ikke overrasket meg så veldig mye. Det er tidlig enda, og det har heller ikke vært supervarmt den siste tiden. Men enkelte steder var det noen blåe tepper med blomster, som virkelig lyste opp. Bildet klarte ikke helt å beskrive hvor vakkert det egentlig var.

Jeg er veldig glad i Rododrendon, og i Botanisk Hage har de noen flotte eksemplarer som jeg/vi bare måtte ta noen bilder av. Vi krøp innunder grene for å komme midt inni beddet for å få tillgang til alle de lekre blomstene.

Etter å ha trasket litt rundt i et par timer, bestemte vi oss for å sette oss ned en stund for å spise den medbrakte matpakken. Vi fant oss en krakk å satte oss ned. Et ungt par, indisk eller pakistansk, kom forbi sammen med en fotograf. Jeg vet ikke sikkert, men av kjolen jenta hadde på seg, så kunne det være et forlovelsesbilde. Det ble sikkert et nydelig bilde der de sto med et tre i bakgrunnen, og på bakken var de omkranset av et teppe av blå blomster :o))

Vi hadde så vidt fått satt oss ned å begynt på matpakken da det begynte å hagle noe voldsomt. Jeg tenkte at det stopper vel å ble sittende litt, men det ga seg ikke så vi bestemte oss for å gå tilbake til bilen å dra hjem. Innen vi hadde kommet til bilen så hadde hagleskuren dratt sin vei, men det var grått å så ut til at det snart skulle begynne å regne hver øyeblikk. Det kom ikke regndråpe før vi var hjemme hos meg, og da så jeg skuren komme fra Manglerud i rask fart, og i løpet av noen sekunder bøttet det ned.

Anne ble her en stund, og siden hun ikke hadde planlagt noen middag for seg selv spiste hun her. Jeg serverte laksefileér på grønnsaksseng i ovnen og med en urtesaus til. Det smakte utrolig godt, nam nam….

Denne helgen har gått veldig fort, så altfor fort, og nå er det på tide å ta kvelden så man kommer seg opp i morgen tidlig.

Ha en riktig god natt, blogges :o))

#ut #tur #gå #botanisk #hage #fotografere #foto #bilder #natur #busker #blomster #oslo #tøyen #matpakke #regn #hagle #forlovelse #unge #par #fotograf #middag #laks #grønnsaker #sove #natta

4 kommentarer
    1. Fine bilder. Mener at jeg var der 1 gang da jeg var liten men husker ikke helt. Men det er en smal sak og sjekke hvor det er og dra innom når jeg har tid.

    2. Du burde virkelig ta deg tid. Det ligger på Tøyen, med Munch museet rett ovenfor. Utpå våren og sommeren er det et flott skue med alle blomstene. Nå var det som sagt litt tidlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg