Ting forandres…

Etter som årene går og man blir eldre så forandres ting i kroppen… For oss damer så forsvinner jo mensen på et eller annet tidspunkt, og mange får store problemer med hetetokter. Jeg er har kommet i den alderen, og mensen har definitivt tørket inn, noe jeg definitivt ikke er lei meg for. For så mye problemer som jeg har hatt med den, smerter og kraftige blødninger, opp igjennom årene er det ikke noe tap å miste den. Noen overgangsalder og hetetokter har jeg derimot ikke vært plaget med, så langt i allefall….

Samtidig som mensen forsvant så dalte Kalsium nivået mitt i kroppen ganske mye, og jeg fikk beskjed om å spise kalsiumtabletter med D vitamin hver dag for å kompensere.  I begynnelsen kjøpte jeg dem reseptfritt på apoteket, men de var ikke sterke nok å kalsiumnivået i kroppen økte ikke noe særlig. Nå går jeg på en annen sort som jeg får på resept, og det ser ut til å hjelpe betraktelig.


I dag hentet jeg ut den siste boksen i den gjeldende resepten, og for en gang skyld logget jeg meg inn på nettet for å fornye resepten. Har aldri gjort det å den måten før, men jeg følte at det var på tide å komme meg inn i 2015 jeg også. Dessuten så syntes jeg ikke at jeg kan ta meg fri for å gå til legen akkurat nå.

Det ble litt fram og tilbake med bestillingen, så jeg håper virkelig at alt ordna seg til slutt. Jeg får stikke innom apoteket i morgen å sjekke om det ligger en ny resept i systemet deres. 

#overgangsalder #forandringer #hetetokter #mensen #smerter #blødninger #kalsium #resept #apotek #dvitamin #lege

6 kommentarer
    1. Jeg har bestilt resepter over nettet i mange Ã¥r, det er jo mye enklere. Jeg fÃ¥r en tekstmelding om at forespørselen er lagt inn til legen, og nÃ¥r jeg kan hente ut medisin, veldig greit 😊

    2. Mariann Sæther Tokle: Du kan gjøre det pÃ¥ nettet, husker ikke nettstedet akkurat nÃ¥, men det finnes ogsÃ¥ en app til telefonen som heter “Helserespons” som fugerer pÃ¥ samme mÃ¥te.

    3. Synne: Det var nok sÃ¥nn det skulle fungere for meg ogsÃ¥, men jeg tror legen min har surret litt. Jeg hadde nemlig en kommentar, som han besvarte men det kan se ut til at han har glemt Ã¥ ordne med selv resepten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg