Endelig varmere vær…..

Balkonglivet har definitivt startet for mitt vedkommende, og jeg nyyyyter det virkelig. På tredje dagen i rad kan jeg sitte ut på balkongen å kost meg i det varme gode været. Jeg håper bare at det fortsetter videre, for jeg er så lei av å gå med tjukke vinterjakker. Den stive kroppen min har så innmari godt av sol og varme :o))


Så fort jeg gikk ut å satt meg var kattene rett i hælene på meg, og der ble de så lenge jeg var der ute…. Når jeg gikk inn for å spise, ja da diltet de etter meg begge to. De stortrives ute på balkongen, og idag var det ekstra stas for et bevinget insekt hadde kommet seg inn igjennom det åpne vinduet. Det var full jakt og mjauing på høyt plan en stund.

Det holdt på å gå riktig galt på jobben i dag…. Jeg satt sammen med den ene vikaren våres da en person kom for å skifte lyspærer i taket. For å komme til måtte han ta ned et panel i taket, men det han ikke var klar over var at det var tungt. Det henger fast på den ene siden, men i det man løsner det raser det ned med stor fart hvis man ikke holder det godt igjen. Med andre ord, han holdt det ikke vast. Panelet raste ned å dundret inn i ryggen på stolen min…. Til alt hell hadde jeg akkurat flyttet meg nærmere bordet, ellers hadde jeg fått det rett på meg. I armen eller i verste fall hodet… Heldigvis gikk det bra denne gangen, og den unge herren med lyspærene ble illrød i ansiktet å følte seg nok ganske beklemt….

I lunchen stakk jeg innom apoteket for å sjekke om legen min hadde ordnet med resepten min, men der lå det ingenting… Jeg har aldri fornyet resepter på nettet, så jeg vet ikke hvor lang tid det vanligvis tar før det er klart. Bestemte meg nå for å la saken bero et par dager å sjekke igjen, og har den ikke dukket opp da, må jeg ringe legekontoret å ta en prat med dem.

Nå blir det litt tv resten av kvelden, og om noen minutter begynner “Hele Storbritania baker” på TV6… Det er et program jeg bare må få med meg hver uke, for det er alltid morsomt å se andre streve for å lage noe å kanskje ikke helt få det til. Siden det ofte går galt når jeg er på kjøkkenet føler jeg med stakkarne :o)) I tillegg nyter jeg å se Paul Hollywood, hihihi!!

#balkong #sol #varme #vår #sommerlig #balkonglivet #katter #jakt #mjauing #insekt #yrkesskade #nestenulykke #lunch #resept #apotek #legen #bake #storbritania #paulhollywood

6 kommentarer
    1. Det var nære på – flaks at du hadde flytta på deg. Uhell kan alltids skje men det var tross alt ikke personskade. Det er fint om dagene nå. Er ute hele dagen på jobben så jeg er ikke så mye ute når kvelden er her. Må snart entur på apotek selv, må ha mere fluor skyllemiddel og sikkert litt til. Har svake tenner så tannlegen sier at fluor skyllemiddel er en bra ting. Det blåser litt ute nå hører jeg, lukket vinduene nå. Jeg sa opp Aftenposten Innsikt nå, et fint magasin med mye bra stoff. Men de blir bare liggende, jeg vil trolig hoppe på det senere igjen. I morgen er det torsdag og da blir det en tur til mine foreldre etter jobb. Jeg er der hver torsdag og bror min hver fredag.

    2. Siv Svanem: Jeg mener at finalen er til tirsdagen igjen… Blir spennende å se hvem som drar i havn seieren. Alle de gjenværende er dyktige, så det er umulig å gjette hvem det blir!!

    3. Helge: De sier at de fleste ulykker skjer i hjemmet, men jammen er det en del på jobben også. Godt jeg ikke ble en i statestikken!

      I motsetning til deg er jeg inne hele dag når jeg er på jobb, så jeg benytter meg av sjansen til å være litt ute på ettermiddagen. Det fine været vil vel mest sannsynlig ikke var evig tenker jeg. Jeg har fortsatt balkongdøra åpen, men nå er det på tide å lukke den. Som du sier så blåser det, og det trekker bra fra den åpne døra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg