Nye planter….

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med plantene som jeg hadde i stuevinduet, men til tross for vanning så bare tørket de inn og avgikk med døden. Hun har helt sikker ikke vannet dem nok, tenker du, men nei da det er ikke problemet. De har fått akkurat passe med vann.

Siden jeg måtte ut en tur i går for å kjøpe mat til kattene, bestemte jeg meg for å dra bort på Plantasjen for å se om jeg kunne finne noe nytt. Det var stappa fult med biler på parkeringsplassen, men jeg fikk da en plass til slutt. Tydeligvis var det flere enn jeg som trengte noe nytt, men de fleste kjøpte planter til hage og blomsterbed.


Til stuevinduet ble det fire nye planter, to av hver sort… Jeg hadde de samme minipalmene fra før, men jeg likte dem så godt så jeg tok sjangsen på å kjøpe noe nye. De andre to hadde jeg en fra før av, og den har trivdes ganske godt hittil :o))




Jeg kjøpte også tre Sommerfugl lavendler, som er den sorten som jeg liker best… De to jeg satte på balkongen i kurver, har jeg egentlig planer om å plante ut, for det vil bli altfor varmt for dem der ute når sommeren setter inn for fult. Jeg er ganske ubestemt på det området, så det kan godt tenke seg at jeg beholder de på balkongen, og flytter de ut og inn for å skjerme dem for den verste varmen. Så kjøper jeg helt nye og setter ut i beddet.

Potten jeg har satt den ene lavendelen i, kjøpte jeg hos Europris til 129,-. Jeg syntes nemlig at de dem hadde hos Plantasjen var så dyre, og veldig store. Jeg hadde ikke lyst på en kjempepotte utenfor døra, og jeg viste at de hadde flere varianter hos Europris til en billigere penge.
Det er jo ikke nødvendig å betale mer enn nødvendig heller.

Når jeg kom hjem fant jeg fram rullen med svarte sekker, og begynte å fylle den med tørre og ellers dårlige planter i alle varianter. Sekken ble ganske full den når jeg var ferdig. Nå har det blitt luftig og fint overalt, og heimen er klar for vår og sommer.

Ronja og Vinja syntes alltid det er morsomt når mamsen holder på å potter om planter…. Da er de der med en gang, og vil leke med jorden, og mye av det havner på gulvet innen de er ferdig å leke seg, hehehe!!

#planter #blomster #palme #balkong #lavendel #sommerfugl #plante #natur #katter #ronja #vinja #plantasjen #europris #potte #blomsterpotte #kattemat

4 kommentarer
    1. Det pynter opp med fine plater. Utvalget er stort hos Plantasjen men man bør sjekke priser når det gjelder alle slags varer.
      Håper de du kjøpte kan gi deg mye glede i lang tid.

    2. Helge: Plantasjen er nok ikke alltid billigst nÃ¥r det gjelder pris, men jeg vil nÃ¥ pÃ¥stÃ¥ at holdbarheten pÃ¥ plantene er bedre enn mange andre steder. Noen ganger mÃ¥ man kvitte seg med noen “gamle” planter, og bytte de ut med noen nye. SÃ¥ sant de ikke tar kvelden, sÃ¥ kommer de helt klart til Ã¥ gi meg masse glede fremover :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg