Middagsinvitasjon

Det har vært elendig med blogging på denne damen den siste tiden…. Det skyldes dels at motivasjonen til å blogge har vært i bånn, og så har jeg vært på farten nesten hver eneste dag. Det har vært tur til Nordby Shopping, på farten med Anne og så har hun vært hos meg.

Vi hadde planlagt å være hos meg på 17 mai for å se på barnetoget på tv, men så kom det en hyggelig invitasjon fra Terje og M. De lurte på om vi ville komme på middag på ettermiddagen. Det takket vi selvsagt ja til :o)) Som seg hør og bør skal man ikke komme tomhendt på besøk, så på lørdagen møttes vi å kjøpte en fin orkide. Det var Anne som plukket den ut, og du kan se den på bordet litt lengre ned i innlegget.


Jeg kan ofte ikke drikke noe alkohol når jeg drar bort, fordi jeg kjører bil… På søndagen var jeg derimot passasjer, og da jeg ble budt et glass med champagne takket jeg ja :o)) Vi satt en stund å pratet og hadde det veldig hyggelig før det var på tide for chef M å starte med middagen.


Vi fikk grillede svinekoteletter, som hadde ligget å kost seg i en deilig marinade. Til det ble det hjemmelaget potetsalat og coleslaw :o)) Det var altså så godt at jeg spiste alt for mye, men jeg kunne bare ikke hjelpe megselv. Jeg må virkelig rose chef M og assistenten som hadde laget så god mat til oss.

Godsakene lot ikke vente på seg…..


Til dessert fikk vi noe av den beste ostekaken jeg noen gang har smakt. M fortalte hvordan hadde laget kaken, og Terje har sågar lagt ut oppskriften et sted. Fant den ikke for tilfelle, men den er virkelig verdt å dele :o)) Bildet har jeg lånt av Terje for jeg glemte jo selvsagt å ta bilde av kaken selv.

Siden 17. mai falt på en søndag i år var det arbeidsdag for to av oss, og da kunne vi ikke sitte til langt ut i de små timer. Terje skulle hjem samtidig med oss, så vi kjørte ham hjem da vi dro. Nede i Oslo var det godt med folk som stimet rundt i gatene i festtøyet, og ikke alle var edrue å stødig på bena. Dersom noen av dem jeg så skulle på jobb dagen derpå, ville de nok ikke ha den beste arbeidsdagen tror jeg!!

Nå har jeg akkurat sett første semifinale i MGP, hvor det var stor variasjon på låtene. Alt fra hardrock til ballader. Det var flere som var ganske bra, men jeg syntes nok at Romania var den som festet seg i hodet mitt.

Da var det på tide å komme seg i seng, for i morgen venter en ny arbeidsdag!!

#17mai #nordby #shopping #middag #invitasjon #svinekoteletter #potetsalat #coleslaw #hjemmelaget #ostekake #semifinale #mgp #romania

4 kommentarer
    1. Det var et koslig måltid, god mat med gode venner. Kan nesten kjenne duften av god mat helt hitt, var hjemme på 17 mai, i byen er det maurtue mellom bunader og tiggere på en slik dag. Det er bare en forsmak på hva man kan oppleve i Oslo samme dag. Det har jeg opplevd en gang og never more. Det er greit med Oslo men da må man forberede seg på at det blir mye folk. Men jeg hadde en sykkeltur gjennom Oslo 16 mai og så at forberedelsene var godt i gang, det var satt opp masse gjerder på Rådhusplassen. Håper vi er ferdig med alt som heter regn for en god stund. Nå vil flere enn meg ha sol og god sommervarme.

    2. Helge: Det Ã¥ gÃ¥ rundt i Oslo pÃ¥ 17. mai er ingen fornøyelse… Man mÃ¥ nesten ha verneutstyr, forsterkede sko og hjelm for Ã¥ verne seg mot smÃ¥ barn pÃ¥ fars skuldre som slÃ¥r deg i hode med flagg og annet de mÃ¥tte ha for hÃ¥nden.

      Det er alltid koselig å bli invitert bort på middag, og vi hadde det så koselig :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg