MGP finale på lørdag og sløv søndag…

I går var det årets store begivenhet, finale i MGP, og jeg så hele sirkuset hos Anne…. Avtalen var at jeg skulle være hos henne ved 16 tiden, men jeg surret rundt her hjemme med det og det andre så klokka løp helt fra meg. Derfor var klokka nesten 17 innen jeg var hos henne. Vi skulle heldigvis ikke ha en middag som var ferdig på et bestemt tidspunkt, så det var ikke krise om jeg kom for sent…. Bare irriterendes!!

Det var så fint vær, selv om det blåste litt, så vi satt en stund ute på balkongen å nøt sola som varmet godt… Furutreet som står rett utenfor holdt på å gjøre seg klar for sommeren, og det resulterte i at det meste på balkongen hadde fått en tynt teppe med gult støv.

Når det er MGP så er det tradisjon med hjemmelaget pizza, og det ble det også i går. Det er sjelden jeg lager pizza bare til meg selv, så derfor smakte det veldig godt. Etterpå ble det litt restegodis og kaker mens vi ventet på at finalen skulle begynne.


Ingen av oss hadde noen tro på at den norske låten med Mørland og Debrah Scarlett skulle gå av med seieren, så vi ble vel ikke skuffet når vi endte på 8 plass. Vår favoritt denne gangen var Australia med sjarmøren Guy Sebastian, og for første gang på flere år stemte vi faktisk. At Sverige gikk av med seieren var vel ingen overraskelse, for de hadde en veldig fengende låt. Avstemningen var super spennende, og til å begynne med var det ikke så godt å vite om det var Italia, Russland eller Sverige som ville bli vinneren.

Noe som har irritert meg noe grenseløst, er den svenske avisen Expressens oppførsel i forkant og under MGP. De har kastet ut beskyldninger om at Sverige har blitt trakkasert, uteglemt å dårlig behandlet. Det var mye mer også, en evindelig sutring fra start til langt etter at det var slutt. Siste artikkelen fra i går da var det sutringen om hvor bra startnr andre land hadde fått, mens Sverige var blitt “klumpet” sammen med Norge… Daaaaaa!!! Jeg kjente at jeg hisset meg noe voldsomt opp… Ikke en gang etter at de faktisk har vunnet må det sutres, skjerp dere!!!

Jeg dro hjem til megselv med en gang det var slutt, og var hjemme ved 01:00 tiden. Da var jeg jo ikke trøtt i det hele tatt så jeg slang meg ned i godstolen for å se “litt” på tv….., hehehe!! Når jeg slo av tv’n å kom meg i seng var klokka blitt 03:45, og ute var det alt begynt å bli lyst. Fuglene hadde stått opp, og satt i busker å kratt å sang…

Før jeg gikk å la meg satte jeg alarmen på kl 10 sånn at jeg ikke skulle sove bort hele søndagen. Det var ingen fare for det, for jeg våknet igjen allerede 06:30 å etter det gled jeg inn og ut av søvnen hele tiden inntil alarmen gikk av ved 10 tiden.


Etter å ha tatt morgenstellet til kattene og spist litt frokost slang jeg meg ned ved skrivebordet å tok fram fargeleggingsboken min…. Når jeg setter meg ned med den glemmer jeg helt tid å sted, noe som skjedde i dag også. Jeg endte opp med å sitte med den hele dagen, mens jeg lyttet til avslappende musikk som jeg har lastet ned fra iTunes. Den egner seg veldig godt til meditasjon eller når man bare vil slappe av.

Det er artig å se hvilke farger jeg har brukt på de forskjellige bildene… Fargevalget gjenspeiler form og humør, og de gangene som formen er på topp er jeg et petimeter til å bruke de fargene som er mest naturlig på planter og dyr. I dag har jeg vært trøtt og sigen så da ble det veldig fargesprakende…

Nå har denne damen tenkt til å ta et svalestup opp i senga, for øyelokkene vil snart ikke holde seg oppe lenger…. NATT 

#mgp #finale #russland #sverige #italia #norge #vinner #pizza #balkong #lørdag #søndag #fargelegging #bilde #ugle #natur #plater #itunes #musikk #avslappende #trøtt #sove

8 kommentarer
    1. Så ikke MGP men det er mange som har tradisjoner rundt det hele, karneval, party eller karoke med gamle MGP-sanger. Det var greit at Sverige vant, ikke få mill kr SVT må ut med som arrangør neste år, alle skal sove og spise. Artig var det at Italia kom høyt oppe. Vi bør være fornøyd med en 8 plass, som før skal sangen rundt på all verdens messer og dager landet rundt men noen monsterhit her i landet blir den ikke.

    2. Hørtes ut som dere koste dere med god mat og MGP…Her grilla vi med guttene…så jeg så på MGP på opptak etterpå , veldig kjekt så kunne jeg spole over det kjedelige..hehe..
      Hadde ingen favoritt , synes ikke Sverige var den beste…men den var helt ok…:))
      Har ikke prøvd meg på den typen fargelegging…men det ser gøy ut og bildet ditt her var det fine farger i :)) Ha en hyggelig kveld :))

    3. Helge: Jeg tror du har helt rett når det gjelder den norske låten, den blir neppe noen hit. Personlig så var den ikke noen favoritt i det hele tatt, så jeg hadde ingen forventning til noen seier.

      Jeg elsker sirkuset MGP, og gleder meg vært år til det skal begynne… Sitte med gode venner å vurdere låter og klær og irritere seg om både det ene og det andre, hehehe!! Svenskene hadde en fengende låt, som sikkert kommer til å spilt mye i sommer… Som jeg nevnte i innlegget mitt så var det Australias bidrag som gikk hjem hos oss. Likte låten veldig godt, ikke så masete som mange av de andre :o))

    4. annebe: Denne gangen syntes jeg faktisk at hele showet var bra, men det var nok noen partier som var like festlige… Jeg er enig med deg at den svenske låten ikke var den beste, men blir garantert en vinner på radioen og konserter i sommer.

      Jeg har virkelig trykket disse fargeleggingsbøkene til mitt bryst, og funnet ut at de er en veldig fin måte å koble av å stenge hverdagen ute. Problemet er bare at når jeg først setter meg ned, blir jeg sittende i flere timer… Hele dagen går, og før jeg vet ordet av det har det blitt kveld…

      Ha en fortsatt fin mandagskveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg