Stakkars smÃ¥…

I går tenkte jeg at det var på tide å vanne verandakassene mine, men så gikk tiden så fort at før jeg viste ordet av det hadde det blitt mørkt. Når jeg kom hjem fra jobb i dag, så jeg med en gang at jeg ikke skulle ha ventet med å vanne. Det var så tørt i kassene så det støvet, så jeg fylte opp vannkannen to ganger å pøste på vann…


Dette er statusen på beplantningen rett etter vanningen, og da er de et sørgelig skue… Heldigvis så ser det ut som de har kommet seg nå etter at skumringen kom. Jeg kunne ha sparket meg selv i baken, hadde jeg klart det for å ha glemt dem. Disse gule er ikke så lett å få tak i nå i juni måned, og skal plantene erstattes måtte det ha blitt hvite. Fine de også, men jeg er ekstra glad i disse gule jeg da :o))


På veg hjem dro jeg bort på Oppsal for å kaste alle lysglassene og annet glass som eg hadde funnet fram… Det var en dame som glodde fælt da hun så at jeg kastet alle lysglassene. Hun mente kanskje jeg burde ha gitt dem bort…. 

Det har vært et nydelig vær i dag også, og jeg hadde tenkt å ta meg en aldri så liten spasertur rundt i byen i lunchpausen. Dessverre så løp tiden fra meg når jeg fordypet meg i arbeidet, og i stedet ble det matpakke foran PC’n hvor jeg kikket på noen aviser. Nå i ettermiddag har jeg sittet ute på balkongen å sløvet sammen med kattene, for er jeg der ute så er de der :o))

Knegg, kattene løper rundt seg selv å jakter på et bevinget innsekt som har forvillet seg inn. Vinja fanget det for litt siden, men så skulle hun leke med det å da fløy fangen avgårde. Hun satte etter, men har ikke klart å få tak i det igjen. Det er morsomt å se dem holde på, og så får de litt trim noe Ronja sårt trenger.

På tide å ta kvelden, ha en riktig god natt…. Blogges!

#blomster #vanning #visne #liv #leve #glass #lysglass #varmt #sol #sommer #nyte #katter #ronja #vinja #jakt #insekt

6 kommentarer
    1. Her hvor jeg bor er det bare emballasje av glass som skal gjenvinnes, sÃ¥nn som syltetøyglass og flasker. Alt annet av glass skal i restavfall, eller gÃ¥ til Fretex eller lignende. Kanskje det var derfor damen kikket pÃ¥ deg, det er vel likedan hos dere ogsÃ¥? Jeg brenner for gjenbruk og gjenvinning……😊

    2. Hender det gÃ¥r slik med blomstene her ogsÃ¥…de sluker jo vann ..men du fikk forhÃ¥pentligvis redda dem da :))
      Nyter finværet i dag…er jo meldt mer skyer resten av uka :)) Fin dag videre til deg <3

    3. Synne: Det tenkte jeg faktiske ikke pÃ¥, men du kan være inne pÃ¥ noe der. Jeg fÃ¥r sjekke opp til neste gang jeg skal kaste… Takk for tipset. Ellers sÃ¥ har vi flere store søppelkontainere ute i gÃ¥rden til papiravfall + at vi sorterer ut matavfall og plast… Vi sorterer og sorterer :o))

    4. annebe: Jeg sjekket blomsterkassen før jeg dro på jobb i dag, og det ser ut til at det gikk bra. Noen er visne, men jeg tror de er ferdigblomstret så det var nok naturlig.

      Jeg tok meg en liten tur ut i lunchen for Ã¥ nyte det fine være… Var ikke sÃ¥ fristende Ã¥ gÃ¥ inn igjen, men jobbet kallet. Ha en fin ettermiddag :o))

    5. Alltid glad selv for Ã¥ fÃ¥ gode tips 😊 Her har vi dessverre ikke sortering av matavfall….den tida jeg hadde hage komposterte jeg matrester, men i ei lita leilighet gÃ¥r ikke det. Flott at dere har sÃ¥ fine muligheter for sortering 😊

    6. Synne: Vi har holdt på med sortering av matavfall i et par år nå, og har god kontroll på hva som skal hvor. Litt vanskelig i starten, men man fikk fort taket på det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg