Litt trøtt i dag….

Sist lørdag skulle jeg ha vært hos Anne på Lørenskog, men da måtte jeg melde pass fordi magen min ikke var så samarbeidsvillig. Derfor flyttet vi kvelden til denne lørdagen i stedet. Det var kanskje ikke like varmt som sist uke, men vi kunne sitte ute på balkongen å spise maten likevel. Jeg har blitt en ordentlig frysepinne, så jeg måtte inn for å hente olajakka mi når sola gjemte seg bak blokken foran.


Anne disket opp med en deilig kyllingfilé surret i bacon med hvitløksmør inni. Til det hadde hun laget en veldig god potetsalt og en grunn salat med litt ekstra paprika og tomat i. Det smakte supergodt, og vi koste oss virkelig der vi satt å nøt de siste solstrålene :o))

Etter at vi hadde spist gikk vi inn å satte oss ved kjøkkenbordet…. Begge to har jo fått helt dilla på fargelegging, og for tiden er det Johanna Basford’s bok Den magiske skogen som det arbeides i. Det er jo så mange flotte tegninger i fargelegge, og så vanvittig vanedannene at det er nesten ikke til å tro. Jeg kan nesten ikke sette meg ned uten at det klør i fingrene etter å finne fram fargeboken og fargene mine.


Dette treet er det siste verket jeg har gjort ferdig…. Jeg begynte på det mens jeg var hos Anne etter at jeg hadde gjort ferdig et par andre. Jeg må jo smile litt av dette her, for der satt vi, to voksne damer, på hver sin side av kjøkkenbordet omgitt av fargeblyanter i alle regnbuens farger. Begge to helt oppslukt av de vi drev på meg, og ingen av oss gjorde noe forsøk på å legge det vekk. Til slutt kikket jeg på klokken, og da begynte den å nærme seg 01:00 på natten. Da måtte jeg bare pakke sammen, ellers hadde jeg blitt sittende der til fuglene sto opp igjen, hehehe!!

Jeg var vel hjemme igjen sånn cirka 01:30, og da var jeg ikke trøtt i det hele tatt. I stedet for å sette meg i stua for å se på tv, hoppet jeg opp i senga å ble sittende der en stund å se på Sex og Singelliv på tv 3. Innen jeg slo av lyset hadde klokke nesten blitt 04:00, og en veldig trøtt Vinja lå i armkroken min å malte mens hun sov. Hun løftet ikke på en øyelokk en gang mens jeg skle under dyna og slo av lyset. Hvor lenge hun lå der vet jeg ikke, men hun var nå der inntil jeg gled inn i drømmeland. Da jeg våknet sånn ved 11 tiden, med rennende nese og litt feber hadde hun flyttet seg ned til føttene mine. Hun hadde nok tatt seg en runde i løpet av natten, og kommet tilbake igjen.

I dag startet dagen med å tømme bunnen på kjøleskapet for vann… På torsdag oppdaget jeg en del tørket vann på gulvet under kjøleskapet som jeg vasket og fikk fjernet. Det jeg ikke la merke til var at det også var fult av vann i bunnen av kjøleskapet, noe jeg først oppdaget like før jeg skulle dra til Anne. Jeg hadde ikke tid til å gjøre noe med det da, men da jeg sto opp i dag var det ingen vei tilbake. 

Det var såpass mye vann der at det fylte halvparten av en liten bøtte. Årsaken var at det hadde samlet seg rusk rundt hullet som skal ta i mot kondens inne i kjøleskapet, og hadde vannet bare en vei å gå å det var ned i bunnen. Nå har jeg jeg fått rensket opp, så problemet skulle være løst. Jeg skal likevel følge litt med, så det ikke samler seg noe i hullet igjen sånn at det blir en ny “oversvømmelse” med det først :o))

PĂĄ tide ĂĄ tenke pĂĄ ĂĄ komme seg i seng, for det er fortsatt jobb for meg i morgen.

#middag #lørenskog #kos #potetsalat #salat #grille #hygge #hobby #fargeleggingforvoksne #fargelegging #farger #fargebok #kreativitet #oversvømmelse #kjøleskap #lørdag

10 kommentarer
    1. Jeg undres litt pĂĄ hvor du fĂĄr tak i de fine fargebøkene? Jeg elsker ogsĂĄ ĂĄ fargelegge, men finner ikke andre bøker enn sĂĄnn for smĂĄunger…..dine ser spennende og flotte ut. 😊

    2. Måtte jobbe ekstra på lørdag og det ble varmt etterhvert, men jeg var der i 8 timer, så da var nok nok. Aner ikke om jeg skal jobbe neste lørdag. Sov 2,5 t lørdags kveld, ble liksom ikke helt våken da jeg våknet. Tror jeg må pese på med vitaminer iform av appelsin juice. I går dra jeg til Kalvøya og bada før uværet kom. På veien hjem stoppa jeg på Esso i Slependen og kosa meg med en kurv jordbær. Smaken av jordbær er en viktig del av sommern for min del.

    3. Jeg har flere bøker, og alle sammen er kjøpt i bokhandelen. De er å få tak I över alt her i Oslo. Den boka jeg holder på med nå er det Johanna Basford som har laget tegninger ??

    4. Helge: Jeg har ikke kjøpt meg noen norske jordbær enda, men det har jeg tenkt ĂĄ gjøre pĂĄ veg hjem i dag. Det er noen som sier at tapt søvn kan man aldri hente tilbake, sĂĄ det spørs vel om det hjelper med vitaminer….

    5. Siv Svanem: Tusen takk :o)) Jeg har alltid vært glad i å fargelegge, helt siden barnsben. Ble så glad da jeg kom over disse bøkene, sånn at jeg kunne ta det opp igjen. Fin avveksling for hjernen.

    6. Synne: Gjør det, for de har dem garantert… Jeg har vært innom Ark, Tanum og Norli ĂĄ alle har hatt dem. Du fĂĄr fortelle om du har fĂĄtt tak i dem, og om du blir like bitt av basillen som jeg har blitt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg