På tide å børste av støvet

Det begynner å bli lenge siden jeg har blogget nå, men lysten har ikke vært der. Det har ikke akkurat vært mangel på ting å skrive om, men det har føltes så vanskelig å få ordene ned fra hodet og ut til fingrene. Da blir der ikke så lett å skrive heller.

Jeg hadde sendt ferie og begynte på jobb igjen i slutten av august. Tiden har gått så utrolig fort fram til i dag, og jeg skjønner nesten ikke hvor dagene har blitt av.

Den siste uken har jeg igjen fått gløden over meg til å begynne å strikke. Jeg hadde et skjerf jeg ikke hadde fått ferdig i vinter, og jeg begynte med iver og glød på det. Etterhvert ble det litt kjedelig så jeg bestemte meg for å begynne på nye pulsvanter.

Jeg er jo veldig glad i farger, og da falt valget på denne sterke fine fargen. Garnet heter NO 1, og er kjøpt hos Bogerud Tekstil. Det er 100% acrylic.

Jeg bruker jo bare pulsvanter om vinteren, og har derfor kjøpt noen flere nøster i forskjellige farger som etterhvert skal bli noe lunt å godt til hendene.

Innimellom skal jeg også ta noe  omganger på skjerfet mitt, sånn at det blir ferdig til kuldegradene kommer.

4 kommentarer
    1. Man kan få tak i mange typer skjerf. For min del bruker jeg heller en solid hals og en tykk genser. Av og til både hals og skjerf. Brukte skjerf mere før men av ukjent grunn lar jeg det hvile mere nå. Et pynteskjerf kan være tingen hvis man skal gå i pentøy. Men det er helt klart på tide og finne frem varmere tøy nå. Ellers går livet som før. På en togtur for ca 1 mnd mista jeg lommeboka mi, den ble ikke levert inn på hittegods i Oslo. Sperra kontoen fort, måtte skaffe nytt visa, spillekort og lommebok. Det var en sur opplevelse som jeg lærte endel av. Det var pene farger du strikker med. Acrylic er pent, varmt og holdbart.

    2. Helge: Nei sĂĄ kjedelig ĂĄ miste lommeboken. Det er jo sĂĄ viktig, som du sier, ĂĄ fĂĄ sperret alle kort ĂĄ skaffe seg nye igjen. Kjeltringer er superraske til ĂĄ tømme bankkontoen hvis de kommer over en lommebok full av kort….

      Jeg er nok mest glad i tynnere kjøpeskjerf enn de som er strikket, så det blir nok ikke noen flere tror jeg. Pulsvanter derimot er jeg storforbruker av, så det er greit å lage noen. Jeg syntes jo det er litt mer stas å bruke noen jeg har laget selv :o)) En merker godt om morgenen og om kvelden at det ikke er sommer lenger. Jeg har måtte ta et ekstra lag under jakken for ikke å fryse, for jeg er blitt en ordentlig frysepinn det siste året :o))

    3. Så bra at du kom med et nytt blogginlegg. Var nesten bekymret for at det hadde skjedd noe med deg. Syntes det er så koselig å følge bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg