Vannrett stilling…

Det blir vist ikke så ofte jeg er innom bloggen for tiden. Etter lange dager på jobb hvor jeg ikke er hjemme igjen før klokken er mellom 17 og 17:30, er det ikke så mye energi tilbake. Når middagen er spist og ryddet bort er jeg så vanvittig trøtt å sliten at jeg for det meste sitter å halvsover det meste av kvelden.

Når jeg er så trøtt og uopplagt om ettermiddagen blir det ikke gjort så mye her hjemme. Alt jeg ikke får gjort i løpet av uken blir skøvet på frem til helgen. Å, denne helgen hadde jeg en lang liste over ting jeg skulle gjøre….


Utover fredagen begynte jeg å tørrhoste noe så infernalsk, og da jeg kom hjem begynte feberen å komme snikende. Lørdag morgen orket jeg knapt å komme meg ut av senga, sukk!! Jeg kreket meg ut av køya for å ta morgenstellet til kattene, og brygget meg en kopp kaffe. Så krabbet jeg opp i senga igjen og pakket dyna godt rundt meg å sovnet igjen.

Jeg holdt meg i senga helt til utpå ettermiddagen, hvorpå jeg sov det meste av tiden. På kvelden forflyttet jeg meg inn i stua godt innpakket med joggebukse, langarmet genser og tjukk lang morgenkåpe + et teppe på toppen. Man skulle kanskje tro at jeg ble varm, men nei da langt i fra. Jeg satt å hakket tenner det meste av tiden. Når Stjernekamp begynte så gikk jeg for å brygge meg en kopp varm te, men da klarte jeg å gjøre det store. Jeg mistet hele boksen med suketter opp i tekoppen, men trodde først at det ikke gjorde noe… Det gjorde nok det, og jeg endte opp med den søteste teen noen gang, grøss….

Det ble en tidlig kveld for meg, og jeg sovnet med en gang hode traff puten. Når jeg kom til meg selv grytidlig til morran i dag, følte jeg meg i mye bedre form å veldig utvilt :o)) Jeg hoster fortsatt ganske mye, men jeg har ikke noe feber lenger heldigvis.


Forrige dagen begynte jeg på nye pulsvanter. En er nå ferdig, minus tommel, og den andre er nå vrangborden halveis ferdig. De er veldig kjappe å strikke, og jeg klarer fint å få ferdig en vante på en kveld. Jeg har vært kald å fingrene en god stund allerede, så jeg har allerede begynt å bruke pulsvantene mine.

For noen uker siden var naboen og jeg oppe på Ryenhjemmet å besøkte en annen eldre nabo, som havnet der i sommer etter et fall ute i gården. Jeg hadde ikke sett henne siden et par dager før fallet, og jeg fikk nesten sjokk nå jeg fikk se henne. Hun var blitt så tynn og veldig redusert. Nå skal det sies at det var ikke bare fallet som var årsaken til at hun var der, hun hadde noen andre alvorlige sykdommer også.

For en uke siden på fredag kom naboen å fortalte at hun hadde sovnet inn samme morgen. Det var ingen overraskelse at det skjedde, men at det skjedde så fort. Min nabo og jeg var vel enig om, da vi gikk fra henne den gangen at hun neppe kom til å komme ut fra Ryenhjemmet igjen. Nå på onsdag den 28.10. skal hun begraves, og siden jeg har kjent henne siden jeg var bare 6 år gammel føler jeg det riktig at jeg skal være med i begravelsen. Etterpå skal de være en liten sammenkomst i menighetssalen oppe i kirken.

Det er ikke mange igjen av den gamle garden, og det føles ganske vemodig… Ting er i ferd med å forandre seg, og nye ansikter løper forbi i trappen og ute i gården. Ikke det at det er noe negativt med nye naboer, men noen ganger savner jeg alle disse personene som var rundt om mine foreldres alder!!

Nå skal denne damen komme seg i seng, for det blir nok en hektisk uke på jobben. Spennende siden jeg halve dagen jobber med ting jeg ikke kan. Det er en test for å se om det er mulig å jobbe på en annen måte en vi har gjort hittil :o))

Ha en riktig god kveld og natt :o))

8 kommentarer
    1. Koselig Ã¥ “se”deg da…man skal ikke blogge for enhver pris..stress er jo ikke bra..og blogging skal jo være noe fint :))
      Feber er ikke noe deilig Ã¥ ha..har ikke vært i form selv i helga…men det er mer en utmattelse i hodet..litt bedre nÃ¥ :))
      HÃ¥per du blir kvitt hosten snart ogsÃ¥ 🙂 Leit nÃ¥r folk en har kjent lenge blir borte..men sÃ¥nn er livet…
      Fin farge pÃ¥ pulsvantene..har hatt pÃ¥ meg vanter et par ganger i høst jeg…ingen vits Ã¥ være kald pÃ¥ henda :)) God natt og fin kommende uke :))

    2. annebe: Det er vanskelig å blogge når verken kropp eller hode er på plass, men jeg håper at det kommer tilbake litt etter litt. Hosten begynner å roe seg litt etter litt, så innen i morgen er den nok mer eller mindre borte regner jeg med :o))

      Godt Ã¥ høre at du ogsÃ¥ føler deg bedre… :o))

    3. Leit at du ble syk i helgen men slik skjer fort. Døden kan komme fort og ekstra lei er det nÃ¥r det rammer noen du har kjent sÃ¥ lenge. Kondolerer. HÃ¥per at begravelsen tross alt blir en fin stund med masse ord til ettertanke……
      Det er vinter snart og mange venter på snø. Men det er mange fordeler med bare veier, mindre kollisjoner og bedre flyt i trafikken. Var på en togtur i helgen der siste biten ble buss for tog pga is. Så kulda skaper vansker for mange.
      HÃ¥per du er frisk igjen. Ha en fin dag.

    4. Helge: Denne forkjølelsen kom som julekvelden pÃ¥ kjerringa gitt. Jeg hoster fortsatt ganske mye, men feberen er heldigvis borte. Det er mange rundt meg som hoster Ã¥ nyser, sÃ¥ det er ikke sÃ¥ rart at man blir dÃ¥rlig…

      En begravelsen kan bli en fin avslutning, men det kommer jo an på hvordan de etterlatte har valgt å ha det + presten som skal forrette. Jeg har vært i begravelse der presten ikke husket datoer og navn på de etterlatte, og det var rett og slett pinlig.

      Jeg er ikke så overbegeistret for vinteren, og syntes i grunnen at det er fint som det er nå. Når gradestokken kryper under 0 punktet fryser jeg uansett om jeg kler meg godt, og da trives jeg best inne.

      Ha en fortsatt fin kveld :o))

    5. Mariann Sæther Tokle: Man vokser på å gjøre ting man ikke kan, og klare det :o)) I dag gjorde jeg definitivt noe jeg ikke kunne, og jeg klarte det også så nå er jeg ganske fornøyd!

      Ja begravelser er trist, men noen ganger så ender man opp med en god følelse i kroppen etterpå. Det høres kanskje rart ut, men jeg har opplevd det et par ganger. Jeg ser ikke frem til onsdagen, men det er riktig å være der for å ta farvel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg