Det går så fort

Denne høsten føler jeg litt på at jeg ikke helt klarer å henge med, og at dagene å ukene bare flyr avgårde…. Jeg tenker hele tiden at det ikke er så lenge siden jeg begynte å jobbe etter sommerferien, men det er jo det. Det har gått 2 måneder allerede, og tiden raser videre mot november og deretter desember. Begge disse månedene skjer det en del, så de kommer nok til å fly avgårde de også :o))

For tiden er jeg i et testteam på jobben som ser på hvordan vi kan jobbe på tvers av produkter og systemer. Det er hektiske dager, men veldig spennende for jeg lærer jo nye ting å får prøve meg på ting jeg aldri har gjort tidligere. Halve dagen går med til å sitte i testteamet, mens resten av dagen går med til å jobbe i avdelingen samme med mine kollegaer.


Jeg merker godt at luften har forandret seg, og at den har blitt skarpere. Siden jeg fortsatt sliter med forkjølelsen som blomstret så hurtig opp sist helg, er jeg nødt til å kle på meg godt når jeg går ut. Jeg vil nødig at forkjølelsen skal forverre seg å blomstre opp igjen. Hele denne uken har jeg hostet og harket så jeg har følt at alt inventaret var på veg ut til tider. Det har begynt å roe seg, men nesen renner fortsatt en del. Akkurat nå sitter jeg godt innpakket i en lunt pledd for å holde varmen.

Fant fram den gamle Toshiba PC’n min, den med 15′ skjerm… Jeg var så sliten i øynene at jeg hadde problemer med å se på den med mindre skjerm, selv med briller. Toshiba’n har ikke vært i bruk på veldig lenge så den ville jo oppdatere både det ene og det andre før jeg kom ordentlig i gang. Jeg ville avinnstallere Incredimail, som jeg tidligere brukte til å lese og sende mailer, men det var ikke så veldig enkelt gitt. Måtte virkelig jobbe litt for å klare å avinnstallere programmet.

Jeg syntes at Incredimail var morsom å bruke, for man kunne laste ned en haug med lekre bakgrunner og temaer som man kunne bruke i mailene. Problemet med det er at det gjorde PC’n så vanvittig treg, siden det hele tiden sto å hakket å jobbet i bakgrunnen. Nå er det i allefall borte. Jeg bruker bare Outlook når jeg sender mailer, både her hjemme og på jobb nå, så da er det jo ingen ide å ha et annet program liggende å surre i bakgrunnen.

Til lørdagen blir det “Fargelegging for voksne” her hos meg, og det ble foreslått at vi kunne ha hjemmelaget Lasagne til middag. Noe jeg syntes var et godt forslag, så jeg skal kjøpe inn det jeg trenger på veg hjem fra jobben i morgen. Tidligere i år var jeg ganske hekta på fargeleggingen, men jeg har klart å løsrive meg noe. Det ble litt for mye til slutt, så jeg trengte litt avveksling. På lørdagen blir det definitivt noen timer rundt kjøkkenbordet :o))

Nå krabber denne damen under dyna, ha en riktig god kveld/natt folkens :o))

4 kommentarer
    1. Ukene flyr og snart flyter postkassene av reklame for jula. Men en ny helg er her, jeg må vaske leiligheten i dag. Rett etter jobb imorgen drar jeg til Hamar og møter min date. Av visse grunner jeg ikke vil skrive om kan hun ikke dra helt hitt alene.
      Så dermed blir det dobbelt på meg så visa er klar for en solid økt nok en helg. Men slik er det. Håper jeg rekker alt med vasking. Sov dårlig i natt, ble irrritert på meg selv igår da jeg trodde jeg hadde glemt en nøkkel hjemme som jeg trenger på jobben. Så den hengelåsen måtte jeg klippe over. Men etter noen timer fant jeg selvsagt nøkkelen igjen – jeg er en stor dum rotekopp. Så idag må jeg skaffe ny hengelås og nøkkel. Ha en fin dag.

    2. Helge: Så koselig at du skal på date :o)) Håper dere får en fin helg sammen i Hamar. Var mye der som barn siden hele slekta mi bor/bodde i område der.

      Jeg må opp tidlig i morgen å ta en runde med bøttene… Siden jeg får besøk, vil jeg at det skal være rent og pent her!

    3. traust: Du skal bare se oss… Der sitter vi på hver vår side av kjøkkenbordet med fargeleggingsbøker, og en haug med tusjer eller fargeblyanter i alle regnbuens farger.

      Vi storkoser oss, og det kommer vi garantert til å gjør i morgen også. Ha en fin helg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg