En aktiv helg

I går holdt jeg på i et sett fra jeg sto opp, og til litt ut på dagen…. Jeg skulle ha besøk at Anne på kvelden, og innen hun kom ville jeg gjerne ha vasket ned badet. I tillegg skulle jeg også ha gjort rent resten av huset, men siden forkjølelsen min var tilbake for fult orket jeg ikke det. Badet fikk en grundig vask, mens resten av heimen ble støvsuget for det meste at de kattehårene som lå her og der.

Jeg måtte senke litt på kravene hvis jeg skulle orke å ha besøk i det hele tatt. So what om det var litt støv her og der, for vi satt for det meste på kjøkkenet alikevel.


Det er ikke så mange løv igjen på trærne lenger, men det er veldig sterke og fine farger på bakken å de igjenværende plantene som ikke har visnet enda. Enkelte busker nede i skråningen på nedsiden av blokkene har røde og hvite bær, noe som er et flott skue :o))


I mens jeg holdt på å ordne på kjøkkenet oppdaget jeg Vinja, som satt ute på vannbrettet og kikket inn på meg. Syntes det var et fint motiv der hun satt å kikket igjennom hjertebøylen som holder eføyen på plass. Hun er en nydelig liten skøyer :o))

Anne kom ved 15 tiden, og da var jeg akkurat ferdig med det som skulle gjøres. Ettermiddagen og kvelden var satt av til å fargelegge, men først hadde vi noen småting å ordne til Londonturen. Vi måtte ordne med et Oyster reisekort til meg og togbilletter til å fra flyplassene. Vi flyr fra Oslo til Gatwick på morningen, og fra Heathrow til Oslo på kvelden. Det hele kom på litt i overkant av 1.500,-. Jeg har ikke tenkt så veldig mye på reisen hittil, men nå som alt er på plass kjenner jeg at tankene om å komme tilbake igjen kommer inn i hode mitt hele tiden :o))


Når billettene var på plass dro vi fram tusjen, fargeblyanter og fargebøker å satte oss godt til rette ved kjøkkenbordet. Siden det var Halloween hadde jeg kjøpt inn litt godterier som vi skulle kose oss med. Jeg viste jo at det ikke ville være plass på kjøkkenbordet il noe annet enn det vi skulle jobbe med, så derfor hadde jeg vært nede i kjelleren å hentet et lite kafébord som jeg plasserte inntil kjøkkenbordet.

Vi satt med fargeleggingen i et par timer inntil det var på tide å begynner med middagen. Anne hadde lagt inn ønske om Lasagna, noe jeg ikke har spist eller laget på mange år. Det ble ikke helt fra bunnen, men en pakke fra Toro. Lasagnan ble god alikevel den. Ved siden av ble det ruccula med fetaost og tomater.

Det var også finale i Stjernekamp i går kveld, og det bare måtte vi ha med oss. Vi har sett alle programmene, og jeg har heiet på Trine Rein hele veien å håpet at hun skulle gå av med seieren. Dessverre så gjorde hun ikke det…. Maria Haukaas Mittet er jo fantastisk god i alle sjangerne og klarer jo alt med glans, så jeg er ikke overrasket over at hun vant. Alikevel så syntes jeg Trine Rein har vokst som artist igjennom serien, også hun har mestret godt de tingene hun har måtte gjøre. Jeg likte spesielt godt den nye låten hun fremførte i går kveld. Den vil dessverre ikke bli gitt ut, så skal jeg høre den igjen må jeg gå på en av konsertene hennes.

Etter at Stjernekamp var over gikk vi tilbake til fargeleggingen igjen, og ble sittende med det frem til klokka nærmet seg 01:00 å Anne pakket sammen for å dra hjem.


I dag har jeg vært en snartur borte på Plantasjen og kjøpt høstlyng til balkongkassene mine å et par kvaster med granbar til graven. Jeg dro rett ned på gravlund med en gang, men før jeg kunne legge på granbar måtte jeg dra opp noen gigantiske sølvkranser. De var blitt noe helt vanvittig store, og man kunne nesten ikke se Erika’n som jeg satte ned for noen uker siden. De kunne helt klart å stått en god stund til, men jeg følte at det var på tide å ta dem opp nå.

Når jeg kom hjem fjernet det som var igjen av sommerblomstene i balkongkassene å satte ned lyngen jeg hadde kjøpt.  Jeg fikk av mye av jorden rundt røttene på sommerblomstene, men jeg plantet ikke de nye men lot dem stå i pottene sine. De fikk en god dose med vann til slutt, og det skal jeg fortsette å gjøre frem til kuldegradene kommer. På den måten holder de seg fint en god stund fremover.

Nå følger jeg finalen i “Alt for Norge”, noe jeg ikke har fulgt så nøye denne sesongen akkurat. Jeg datt litt av for noen programmer siden, men syntes at jeg ville ha med meg siste programmet for å se hvem som får møte sin norske slekt. For noen sesonger siden var en av deltakerne i slekt med meg på min biologiske fars side.

Ha en fin søndagskveld :o))

#høst #høstfarger #natur #planter #vinja #katt #fargelegging #tusj #fargeblyanter #fargeleggingsbok #vinja #katt #minøyesten #plantasjen #erika #lyng #granbar #gravlund.

2 kommentarer
    1. Siv Svanem: Da jeg startet med det for omtrent et år siden, var det ikke så utbredt enda. Nå ser jeg at flere og flere begynner med det som avveksling fra en slitsom dag foran PC’n på jobb. Det var derfor jeg også startet med det, og man kan glemme seg bort i flere timer :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg