Fraværende….

Hele desember har løpt avgårde så fort at jeg nesten ikke har klart å holde følge… Jeg har hatt så mye å gjøre hver dag, at det jeg endelig kunne sette meg ned har jeg ikke hatt ork til å åpne PC’n engang. Helt ærlig så trodde jeg da jeg var i slutten av november at jeg hadde stålkontroll på alt som skulle gjøres, men ikke helt… For tiden har ikke helt strukket til, men når det er sagt så jeg vel ikke alene om det tenker jeg!!

I dag var jeg oppe tidlig å bli ferdig med de siste forberedelsene til julehelgen… Jeg kjøpte medisterdeig når jeg var i Sverige for en stund siden, og den har ligget å koset seg i fryseren til inntil et par dager siden.


Anne sendte meg en oppskrift på hvor mye krydderier ol jeg skulle bruke til medisterkakene, og med et egg mer enn det hun hadde skrevet ble de så saftige å fine. Jeg hadde ikke svartpepper, så jeg brukte hvitløkspepper i stedet å satte en skikkelig god smak på dem :o))


Skulle egentlig ha satt opp juletreet i går, men da var ikke formen helt på topp, så jeg satte det opp i dag å pyntet det. I år har jeg helt ny belysning på treet. Jeg kjøpte ny sist gang jeg var i Sverige, på Rusta. Det er lenker med led-lys, som er festet i en ring som henges over grenen helt på toppen. Jeg hadde først tenkt til å kjøpe en, men så fant jeg ut at det kanskje ville bli litt lite… Noe det også ville ha blitt.

Jeg er så glad i Kari Trestakk lysestakene mine, og de har fast plass foran juletreet hvert år. De kjøpte jeg av en tidligere kollega for en god del år siden.

Hvert år krysser jeg fingrene for at jeg ikke finner en katt eller to oppe i treet, I verste fall at det ligger på gulvet med knust julepynt. Hittil har det gått veldig fint, så jeg håper at jeg er like heldig denne gangen også. Kattene har så langt vært mer opptatt av å ligge under treet i stedet for oppe i det!!

#mat #jul #medisterkaker #steke #julemat #juletre #pynte #ledlys #julepynt #juledekorasjoner #lysestaker #karitrestakk

4 kommentarer
    1. Rart at man ikke lærer hvordan man kan takle jula bedre fra år til år. I år kjøpte jeg gavene tidlig og i år ble det gaver til alle . Kjøpte juletre på Europris, 50 cm som står på bordet mitt. Det holder, så snart blir dukene lagt på. Ellers kjøpte jeg med 4 store krus(kan ta 7 dl) med indisk-inspirert dyremotiv på, flott farger og en herlig pynt. Hvert krus kosta 90 kr så disse blir kun brukt til spesielle anledninger, ellers til pynt. Julaften feirer jeg sammen med mine foreldre og min bror, vi spiser torsk på julaften, min far er fra sørlandet så dermed har vi torsk. Folk handler som gærne men etter festen kommer pesten med regnniger og svidde visakort. Vi har satt et tak på 400 kr per gave innen familien. Man kan kjøpe mye fint for den summen der. Det er gaven som teller – ikke prislappen.

    2. Helge: Nå har nå i allefall jeg fått igjen kontrollen… Skal bare handle inn littegranne i morgen til julehelgen så er jeg ferdig, ikke noe stress. Ribba er hentet fram fra fryseren, og blitt saltet og pepret. Du har helt rett, folk bruker altfor mye penger til jul. Det verste er disse adventskalendrene til ungene med vanvittig dyre gaver igjennom hele desember!! Hvilken glede har da ungene av julegavene på julaften??

    3. Hei! Så koselig blogg du har, – jeg fant den da jeg googlet “Rusta”😊 Den butikken har jo eksistert i Sverige i mange år, men nå har de varehus flere steder i Norge også.👍 De har mye av bra kvalitet til en rimelig pris. Jeg kjøper bl.a. Ariel vaskepulver, Wettex-kluter, LED-lys, batterier og håndsåper der. Dessuten har de mye sesongvarer.
      Jeg leser flere blogger og kommer nok til å titte innom din iblant også, – var litt skeptisk pga. navnet, og så for meg ei opprørsk tenåringsjente, hihi. Ha en fortsatt fin dag!😊

    4. Hanne Beate: Så koselig at du stakk innom :o)) Dessverre så har det nok ikke skjedd så mye på bloggen de siste månedene, ettersom lysten til å blogge ha vært litt laber. Nå følger jeg at lysten begynner å komme tilbake, så da håper jeg du finner noe nytt å lese om når du stikker innom igjen :o))

      Jeg har blitt veldig glad i Rusta, og handler veldig mye der.. Både her hjemme og når jeg er i Sverige. Prisen er jo gunstig i tillegg til det store vareutvalget.

      Når det gjelder navnet på bloggen så hadde jeg nok kanskje ha valgt noe annet nå i dag, hehe…., men navnet skjemmer ingen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg