Den lever enda…

Da var jeg tilbake igjen etter uker med fravær… Har ikke hatt noen lyst til å blogge, selv om det har vært mer enn nok å fortelle om. Da er det like greit å ta seg en pause, og heller komme sterkere tilbake etter en stund. I den tiden jeg har hatt bloggefri så har julen kommet og gått, og jeg hadde ferie fra lille julaften og til mandag 4. januar. Det var deilig med langfri, og tiden ble brukt til ha besøk, gå på besøk og så ble det jammen tid til et kinobesøk. Var å så 3D versjonen av den siste Star Wars filmen, som jeg faktisk syntes var veldig bra.


Like før jul var jeg på besøk hos fettern min og kona for å utveksle julegaver. Da fikk jeg denne flotte oppsatsen, men jeg kjente litt på at panikken kom snikende. Jeg er nemlig ikke så veldig god på å holde liv i plantene i en sånn oppsats. Som regel ender jeg opp med å måtte kaste alt sammen etter en liten stund. Bestemte meg for å at DENNE gangen skulle jeg være nøye med å vanne akkurat nok.


Se nå!! Alle plantene bortsett fra en lever i beste velgående, og det er jeg egentlig litt stolt av, knis! Den eneste som ikke har overlevd er en plante med små grønne blader, som jeg ikke vet hva heter. Julestjernen har faktisk komme med et par nye grønne blader på undersiden, så er jeg heldig nå så kanskje den vokser til seg. For 2 – 3 år siden så klarte jeg å få en til å leve og den ble en stor busk. Hadde vært hyggelig om det kunne skje igjen :o))

Sliter noe veldig med både Internett og tv-kanalene som jeg får fra Canal Digital nå i kveld. Trodde først det bare gjaldt meg, men etter å ha nevnt det på FB forteller en nabo at det er det samme oppe hos dem. Det er vel antageligvis snøværet som er problemet, for det snør og blåser ganske mye ut.

#fravær #julegaver #juleferie #blomster #oppsats #blomsteroppsats #julestjerne #levende #internett #nettproblemer #tvproblemer #canaldigital #tilbake

2 kommentarer
    1. Siv Svanem: Det er ofte det som skje… NÃ¥r man setter sammen planter i en oppsats, som ikke skal ha samme mengde vann. Min skal fÃ¥ stÃ¥ en stund til, og sÃ¥ skal jeg potte om alle sammen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg