Ã… snøen laver ned….

Når vi gikk inn i julen må jeg innrømme at jeg var litt lei for at vi ikke hadde ordentlig julestemning ute. Det påvirket alikevel ikke stemningen inne, hvor hele heimen var pyntet så det så ut som et ordentlig julehus. Det er det samme vært år, jeg sliter meg nesten halvt i hjel med å pynte for å få det så julete som jeg vil ha det. Noe som har vært en tradisjon i familien siden jeg var liten jente.

De siste dagene derimot har hele landet fått mer enn nok snø… Jeg syntes det er helt topp så lenge gradestokken nå kan holde seg på minussiden, for da har vi en mulighet til å ha en ordentlig vinter. Blir det mildvær nå, blir det holke og nesten uframkommelig på fortauene.


Juletreet vårt ute på plenen, som bare for noen dager siden knapt hadde et snøfnugg på seg, har nå grener som er tynget ned av snø. Vaktmesteren våres var tidlig ute i dag å måkte vekk snøen, og om litt skal jeg ta meg en tur ut for å se om jeg må fjerne noe snø fra garasjeporten min. Selv om han kan gå veldig nære innpå bygningene, så vil det alltid være igjen litt. Det må bort ellers får jeg problemer med å åpne porten min, som nå har blitt automatisert. Klaringen mellom bakken og garasjeporten er ikke så stor, og det skal ikke mye til for at den ikke åpner seg.



Ronja og Vinja vet å kose seg når vinden uler utenfor vinduene og snøen laver ned… På ettermiddag og kvelden pleier de begge to å ligge på senga mi og sove litt, men når det blir for varmt så slenger de seg ned på gulvet. Ronja liker å ligge oppe på klatrestativet også, men det var noen dager her hvor hun ikke likte å ligge der. Jeg har et klatrestativ som går fra gulv til tak, og det må skrues godt opp i taket for at det skal være stødig. Etter å ha løpt og hoppet opp å ned stativet over en tid hadde det løsnet oppe i taket. Det er ikke det lettest å klatre opp på stiger å holde balansen, som er litt dårlig, samtidig som det skal skrues og ordnes oppunder taket. Jeg fikk til slutt ordnet det, og Ronja har igjen funnet plassen sin oppunder taket :o))

Ha en flott vinterdag :o))

#snø #vinter #blåser #kaldt #jul #juletradisjoner #juletre #katter #ronja #vinja #sløve #kos #klatrestativ

6 kommentarer
    1. Godt nytt år. Vi har fått endel snø og en god vinter er her. Så man må bare nyte snæen som kom, det kan fort snu. Det var minus 20 her på det kaldeste noen timer. Men vi overlevde det også. Så lenge man har muligheten for det bør man gå ut og nyte det. Skal ut i skogen etterpå med sekk og finne meg et sted, lage bål og drikke varm kakao. Det er slike ting jeg liker men ikke så ofte jeg gjør det. Herlig og oppleve naturen tett innpå seg.

    2. Helge: Huff da, det var jammen kaldt, brrr!! PÃ¥ det meste sÃ¥ hadde vi -13C, og det var jammen nok for meg. NÃ¥ er det – 3C ute etter det jeg kan se. Det er godt Ã¥ komme ut Ã¥ røre pÃ¥ seg, og fÃ¥ litt frisk luft. Kos deg pÃ¥ skogsturen :o))

    3. ravn73: Det jo sÃ¥nn de burde være pÃ¥ denne tiden av Ã¥ret… HÃ¥per at vaktmesteren lar det stÃ¥ en stund til, men dessverre sÃ¥ misstenker jeg at treet kommer ned snart. Det ble sÃ¥ lyst og fint med en gang snøen kom, sÃ¥ jeg klager ikke :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg