Kalorifritt

Mange syntes nok at dette er en hobby for barn, men jeg syntes nå at det er ganske gøy jeg da selv om jeg er voksen. Litt gøy å forsøke seg på litt forskjellig ting, og teste ut forskjellige teknikker for å se hva som fungerer og ikke. Nedenfor er et lite knippe av det jeg har “lekt” meg med i dag.



Ble inspirert av mitt favoritt godteri, Basset Allsort, og bestemte meg for å lage noen som kunne ligge i en skål på bordet. Jeg skal ikke spise noe snoop nå før påske, men det er jo greit at det står noe på bordet…. Selv om det ikke er spiselig :o))


Noen av disse underlagene til glass og kopper viste jeg i går også, men jeg laget noen flere nå i ettermiddag. På de sist har jeg brukt selvlysende selvlysende perler for å fylle opp mellom mønstrene, noe jeg syntes er ganske stilig. Bare så synd at det ikke kommer fram på bildene.


Jeg har forsøkt å gjenskape mitt favorittkors som jeg kjøpte i England, men det var ikke så veldig enkelt. Likevel så syntes jeg at resultatet ikke ble så aller verst. De to nederste radene måtte jeg smelte på etter at korset var ferdig, fordi malen jeg brukte ikke var stor nok. De to radene syntes jeg ikke var så veldig pene.

I morgen kan jeg gå tilbake til å strikke litt på sjalet mitt igjen, som jeg har måtte la ligge et par dager for å ikke slite ut armene og hendene mine helt. Nå kjennes de helt fine ut igjen, så da kan jeg ta noen rader igjen. Jeg har noen flere prosjekter i hode også som jeg har lyst til å sette i gang med. Vinterkveldene er fine å bruke på hobbyvirksomhet, for det frister ikke mye å gå ut på tur når det er så kald.

#kalorifritt #hobby #perler #hama #plastperler #basset #allsorts #underlag #bordbeskyttelse #kors #england #perlekors #plastkors

4 kommentarer
    1. Det var godteri det går an å ha framme.😉 Kanskje jeg skal lage sånne også, for jeg har lovet meg selv å holde meg unna godteri lengst mulig.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg