På bedringens vei…

Nå har jeg vært hjemme fra jobben i 3 dager, og mer eller mindre halvt ligget/sittet innpakket i fleezepledd det meste av dagene. Av den tiden har glidd ut og inn av søvnen, så jeg har da definitivt fått hvilt meg. Kattene har skjønt når mamsen deres var frossen, for da har de kommet for å ligge i fanget. Det er rart så mye varme som kommer fra en sånn liten kropp.


Hadde ikke trodd at det skulle bli så langvarig, men feberen ville ikke gi slipp. Hodet verket, kroppen verket og stemmen forsvant å kom tilbake igjen. Når jeg våknet i dag kjente jeg en smule bedring, men ikke såpass at jeg orket å gå på jobb. Nå i kveld derimot er det blitt enda litt bedre, og skjer det ikke tilbakefall i løpet av natten skal jeg forsøke meg på jobb igjen i morgen.

Det kommer garantert til å bli ganske slitsomt, siden jeg mer eller mindre har holdt meg i ro siden jeg gikk å la meg til å sove på fredagskvelden. Det lengste jeg har gått disse dagene er et par turer ut i søppelsjakten, så jeg vurderer om jeg skal bruke bilen i morgen for ikke å ta meg helt ut….

Jeg har ikke hatt noen matlyst de siste dagene, og har følt at ingenting smakte noe serlig… I dag kjente jeg faktisk på følelsen av sult i magen, men fant ikke noe som fristet i kjøleskapet. Jeg endte til slutt opp med å hente ut en pakke kjøttdeig fra fryseren, og tenkte at det kunne være godt med en gryterett. Jeg pleier jo ikke å lage så mye mat helt fra grunnen av, og dukket inn i matskapet for å finne den gryterettposen jeg ikke hadde.

Da var det bare å gjøre alt fra bunnen av da…. Jeg fant frem en løk som jeg hakket og stekte sammen med kjøttdeigen. Så hadde jeg litt vann, en boks med hakkede tomater, en boks med kidneybeans og litt fløte opp i sammen med kjøttdeigen, og til slutt kokte jeg opp litt pasta som jeg hadde i. “Sausen” ble litt tynn så jeg hadde i litt jevning oppi, og da ordnet det seg. Om jeg skal si det selv så ble det veldig godt, og jeg lagde såpass mye at det er nok til middag i morgen også :o))

Nå begynner øyelokkene til denne damen å glippe, så det er på tide å komme seg under dyna… God natt :o))

#feber #verk #hodepine #dårlig #dårligform #sliten #fryse #varm #kald #katter #matlyst #middag #gryterett #kjøttdeig #løk #kidneybeans #fløte #pasta #namnam #sove

4 kommentarer
    1. Så bra at du er helt frisk igjen. Tror det er mange som er syke nå om dagen ikke minst pga kulda, sjøl så var jeg på ski en tur i går kveld. Og det var endel folk ute, mest resere men på vei hjem var det småbarnm og foreldre som gikk en tur i lysløypa. Flott at barn blir venner med skiturer og skogen. Tror jeg tar pizza i kveld, det er godt så det blir nok mere pizza av den typen utover. Bra og få bedre plass i kjøleskapet etterhvert. Må vaske det i helga har jeg tenkt på, må vel byttes etterhvert på lik linje med andre ting jeg har. Alt slites. Ha en fin dag.

    2. frodith: Det ble til at jeg dro på jobb i dag, men var der bare fra 12 til 16. Da var jeg i grunnen fornøyd, og nå er jeg ganske sliten.. Heldigvis er det fredag i morgen :o)) Ha en fin kveld!

    3. Helge: Jeg er nok dessverre ikke helt frisk enda, men jeg dro på jobb å jobbet i 4 timer. Det var i grunnen nok. Kommer nok til å ta en eller to til innen jeg sånn någenlunde på bena igjen tenker jeg.

      Jeg var mye på skitur som barn oppe i Østmarka, som ligger bare noen minutter unna. Noen ganger samme med mamma, og andre ganger sammen med noen naboer. Jeg syntes nok ikke at det var det morsomste jeg viste, men ble med for det var fint å være ute. Jeg syntes nok at det var mer gøy å leke i snøen, og ake på akebrettet mitt :o)) Hadde det ikke vært for at jeg er så stiv i leddene mine, ja da skulle jeg jammen ha prøvd det gamle akebrettet. (har det fortsatt nede i kjelleren) Ha en fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg