Fra 10 til 2

Det ser jammen ut til at “spåmennene/damene” hos Metrologisk Institutt har fått rett. For det har definitivt blitt varmere ute, fra -10C til -2C på et døgn noe som er ganske mye. Jeg ønsket meg mildere vær, men kanskje ikke helt så fult så varm som dette. Blir hun aldri fornøyd, tenker du, og nei hun gjør jo ikke det :o))

Etter at jeg hadde ryddet og ordnet litt i heimen, gikk jeg ut med med noen poser søppel…. Det hadde kommet noen cm med snø i løpet av natten, men ingen av de som hadde gått ut før meg hadde giddet å få vekk snøen. Folk vasser heller i snø enn å forsøke å bli kvitt den. Jeg hadde forstått det dersom det kun bodde eldre mennesker her i oppgangen, men det gjør ikke det lenger. De fleste er ikke eldre enn 40 år, og friske og spreke. Da ble det jo meg da som måtte ta å fjerne snøen, og da klarte jeg selvsagt å forstrekke en muskel eller er det en sene i skulderen. Det er ikke så ille, og det kjennes ut til at ved litt bevegelser så blir det myket opp.


Bildet over er fra vinteren 2012, men skulle jeg ha tatt et bilde på samme plassen i dag så hadde det faktisk sett akkurat sånn ut. Omtrent samme mengde med snø nå som da. 

Om et par timer kommer Anne til meg med fargebok og alle tusjene sine… Da skal vi benke oss ved kjøkkenbordet på hver sin side og være litt kreative. Begge to har fått litt dilla på å fargelegge, og det er jo straks litt mer morsomt å holde på med det når man er to. Da kan vi sitte skravle mens vi er kreative. Vi tar en pause etter et par timer, og da blir det taco til middag.

Nå skal støvsugeren få lov til å jobbe litt, for det fyker noen hybelkaniner forbi når både kattene og jeg beveger oss rundt. Alle får besøk av dem, men hos meg som har to hårete samboere blir det gjerne litt ekstra. Noen ganger lurer jeg på om de gjemmer seg for meg når jeg kommer med støvsugeren, for så fort den er slått av å satt bort så kommer kaninene fram igjen, sukk!!

#vinter #snø #kuldegrader #kaldt #varmere #spåmenn #spådamer #metreologiskinstitutt #måke #fargelegging #tusjer #fargebok #tace #hybelkaniner #støvsuge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg