Kreativ lørdag med Taco

De siste 3 årene har Anne og jeg møttes de fleste lørdager for å sitte og prate, og lage god mat. Jeg ble hekta på fargelegging for ca 2 år siden, og i fjor så fattet Anne også interresse for denne kreative hobbyen. Så nå er det det dette vi driver med på lørdagskveldene. Begge to har jo alltid syntes at det var gøy å tegne og fargelegge, og når man kommer over disse flotte bøkene til Johanna Bashford og Millie Marotta er det jo helt topp.

Jeg har testet ut både fargeblyanter og tusjpenner for å se hva jeg liker best, og jeg har kommet fram til at jeg liker tusjen best. Da blir fargene sterkere og klarer…. I tillegg må man være mer nøye, for gjør man feil med tusj kan man ikke bare viske det ut igjen. Feil gjør man jo, noen ganger mer enn andre…


Både Anne og jeg jobber ut fra samme boken for øyeblikket, og vi hadde faktisk kommet like langt.. Begge hadde igjen litt på en tosiders tegning da vi satte oss ned, og ble ferdig med den samtidig. Når vi sitter sånn på hver vår side av kjøkkenbordet, prater vi med oss selv og hverandre… Noen ganger er det mest med oss selv, da det blir kommentert om hmmm, passer den fargen her eller skal jeg bruke den i stedet kanskje, heheh!!


Det var egentlig meningen at jeg skulle ha vært hos Anne forrige lørdag på Taco, men da var jeg allerede blitt dårlig med feber å alt det som fulgte med. Da Anne spurte meg om jeg ville komme denne lørdagen tidligere i uken, var formen min ganske dårlig enda så vi ble enig om å flytte det til meg i stedet. Noen ganger er det jo sånn at man kanskje ikke orker å dra bort, men man orker å ha besøk hjemme hos seg selv. Nå skal det sies at jeg ikke så ille i går, men ble fortsatt fort sliten når jeg skulle gjøre noe.

Jeg valgte å steke opp to pk med karbonadedeig til Tacoen, for da kunne jeg bruke det som ble igjen til middag i dag eller i morgen. Anne liker best skjell og jeg lomper, så da ble det ja takk begge deler i går. Det var en god stund siden jeg spiste Taco, og da syntes jeg at det smaker veldig godt. Bare så synd at man blir så fort mett!!


Dette er tegning no 2 som vi begge begynte med og ble ferdig med. Det litt artig å sammenligne tegningene etter at vi er ferdig, for det har vel ikke hendt en gang at de har blitt helt like. Vi bruker stort sett samme farger på tegningene, men det er veldig skjelden at vi setter dem sammen på like måte.


Jeg ble også nesten ferdig med tegning no 3, det er bare igjen borden rundt tegningen. Den har jeg tenkt til å ta nå på formiddagen, kanskje! Jeg syntes ikke bildet viser fargene ordentlig, og den virker litt tam. Originalen har sterke fine farger, og med felter av glitter for effektens skyld. 


Da Anne skulle dra hjem sånn en gang etter kl 01:00, hadde tåka begynt å komme sigende. Det var ikke så veldig ille da, men ca en halvtime senere da jeg hadde ryddet opp å skulle legge meg kunne jeg ikke se over gaten lenger. Det har ikke blitt noe bedre i løpet av natten, for jeg kan fortsatt ikke se mer enn noen få meter ut av vinduet. Temperaturen holder seg heldigvis på minussiden, så vidt, og jeg håper virkelig at det fortsetter sånn. Begynner det å smelte eller i verste fall regne blir det veldig glatt, og nesten umulig å bevege seg utendørs.

Nå skal denne damen se ferdig herrestafetten, og nyte en eller to kopper kaffe. 

#lørdag #kreativ #fargelegging #fargebok #fargeblyanter #tusj #taco #skjell #lomper #karbonadedeig #tegning #tåke #mildere #minusgrader

6 kommentarer
    1. Så fine tegninger 🙂 Det er koselig å sitte og gjøre sånne ting sammen, man får litt andre samtaler når man ikke sitter og stirrer på hverandre, men GJØR ting sammen 🙂

    2. frodith: Disse tegningene er laget av Johanna Bashford, og de er virkelig flotte og detaljerte… Lengre inn i boka er de enda mer detaljert, og det kommer nok til å bli en utfordring. Det er alltid gøy når vi setter oss ned med fargebøkene, og det er da vi diskuterer ting vi har lyst til å gjøre utover i året eller reiser vi har lyst til å gjøre sammen eller med andre gode venner :o))

    3. Du verden så flinke dere er. Taco kan smake godt, mye rart man kan bruke der. I går så var jeg flink, vaska stue og kjøkken godt + 3 maskiner med tøy. Går ofte barbeint hjemme, skjønte det da jeg så at kjøkkengulvet ble så møkkete. Begge føttene var svarte av et eller anna. Så jeg måtte til og vaske kjøkkengulvet nok en gang. Etter det så vaska jeg beina i varmt vann og grønnsåpe. Etter det så gikk jeg 8 km på ski, gikk over til bydelen Konnerud her i Drammen, der er det fine forhold for ski dessuten er det veldig mange som driver med hund der. Møtte ei som hadde hunden med i bånd mens hun gikk på ski. På veien hjem løsna det ene håndtaket på skistaven, av den grunn blir det ingen skitur i dag – så langt hvertfall. En ny uke er her med utfordringer i fleng. Ha en fin kveld.

    4. Dere er jammen flinke, ikke lett å holde seg innenfor strekene når det er så mange detaljer. Taco er godt, og enig med deg at lomper er best og enklest å spise. Vi har det ikke så veldig ofte for jeg husker sjelden på å kjøpe inn alle ingrediensene som skal til, enklere å ta en pose gryterett e.l. og tilsette kjøttdeig. En fin kveld ønskes deg!😊

    5. Helge: Du har jammen hatt en aktiv helg…. Kjenner at jeg fikk litt dårlig samvittighet, for jeg skulle ha tatt en runde med støvklut og mopp. Ikke det at det er så veldig ille, men det trengs en rufs. Taco er veldig godt, og ja man kan bruke akkurat det man vil og liker. her gikk det i kjøttdeig, salat, mais, ost, tomat og agurk. Det er ikke så ofte jeg spiser det, for jeg syntes det er en rett bare for en person.

      Ny uke nye muligheter, og det beste av alt den tjukke tåka har forsvunnet her i Oslo :o)) Ha en riktig god natt.

    6. Hanne Beate: Det er ikke alltid like lett å holde seg innenfor strekene, men vi har begge med forskjellige tykkelser på spissen. Blir det veldig smått og detaljert så bruker vi de tynneste tusjene å da går det veldig greit :o))

      Jeg hadde som sagt ganske mye kjøttdeig igjen fra i går, og i dag ble det en pose med Orientalsk gryte. Det ble såpass mye at jeg har middag til i morgen også :o)) Nå har klokka blitt så sent at det er på tide å krype under fellen, så god natt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg