Endelig passet den

At jeg er en god og rund person er ingen hemmelighet, og at jeg i løpet av desember og over jul har klart å bli enda rundere er heller ingen hemmelighet. Det er jo sånn at jeg er så glad i potetgull og søtsaker, at jeg ikke kan ha det i huset. Dessverre så har det ikke vært manko på disse godsakene i heimen de to siste månedene, og der har vi årsaken til at magen har blitt noen hakk større :o(( Det hjelper lite å være sur i ettertid, for jeg har meg selv å skylde for å ha fylt opp skapene mine med så mye usundt!


Når jeg begynte å jobbe igjen etter nyttår bestemte jeg meg for at nok er nok.. Jeg har ikke klart å holde meg helt unna, men da har det kun vært en utskeielse i helgen. I ukedagene har jeg vært veldig flink. Derfor var jeg veldig spent når jeg tok fram den minste av Stormberg vindjakkene mine i dag. Ville glidelåsen gå igjen uten at jeg måtte holde inn magen, nei da. Den satt litt etter, men jeg hadde to gensere + jeansjakken under så det var kanskje ikke så rart :o))

Dette er favorittjakken min siden den er i sterk rosa, og de signalgule pulsvantene strikket jeg for å matche glidelåsene på jakken :o))

#vekt #rund #stor #overvekt #søtsaker #potetgull #jul #nyttår #utskeielse #stormberg #vindjakke #rosa

8 kommentarer
    1. Ei god vindjakke må man ha og jakka var fin den. Det er våt værtype ute nå om dagen og noen liker det mer enn andre. Potetgull spiser jeg meget sjelden, lite mat i den slags.

    2. Flott jakke 🙂 Jeg har ogsÃ¥ tatt noen grep etter nyttÃ¥r. Jeg er ikke rund, men jeg var nÃ¥ litt rundere enn FØR, og litt mer enn jeg liker selv. Og det er jo ikke noe vits Ã¥ BLI rund, om man ikke vil 😀 SÃ¥ jeg kuttet sjokoladen HELT etter jul. JEg kan nemlig ikke spise LITT. Helt umulig. Strengt regime i helgene ogsÃ¥ i forhold til det… sÃ¥ fÃ¥r vi se. Jeg slanker meg ikke ellers, men kutter søtsaker og MUMSING. Tror det hjelper 🙂 Ha en fin dag 🙂

    3. Av og til er det helt greit Ã¥ ha diabetes, da kan man bare ikke spise sÃ¥ mye godsaker 😊 Lykke til, du har en flott jakke, er veldig glad i farger jeg ogsÃ¥ 😊

    4. frodith: Ja nÃ¥ er det full skjerpings her… Jeg kan jo heller ikke bare spise litt, for da sklir jeg ut i et spisegilde igjen. Jeg sammenligner min avhengighet pÃ¥ usunne ting, som avhengighet pÃ¥ alkohol. Like vanskelig Ã¥ holde seg unna begge deler. NÃ¥ blir frukt og grønt, samt ut pÃ¥ tur med kamera i lommen. Ha en riktig fin dag du ogsÃ¥ :o))

    5. Synne: Akkurat det at man ikke kan spise noe særlig eller ingenting er vel det eneste positive med diabetes. Hadde en far med det, og selv om han var flink så gikk det hardt utover kroppen hans. Jeg elsker jo farger, men jeg må jo innrømme at det kanskje var litt ubehagelig å være den eneste med så sterk farge på jakken. Alle andre jeg møtte i går hadde mørke klær, og jeg lyste opp i går :o)) Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg