Vemodig, vær og, forkjølelse

I går var en litt merkelig dag på jobben, for vår flotte og sprudlende vikar Emilie hadde sin siste arbeidsdag hos oss. Hun har vært hos oss siden i april, og vi har blitt veldig glad i henne alle sammen. Vi hadde en liten avslutning for henne med “Bærumskringle” og en pose med sjokolade. Den yngre garden skulle ut å spise middag og etterpå skulle de spille bowling. Hun har hatt plass rett ovenfor meg, og jeg kommer definitivt til å savne henne!!


På veg hjem dro jeg innom på Bryn for å handle litt inn til helgen hos Meny. Det var ikke så veldig mye jeg trengte, men litt er det jo alltid man mangler i kjøleskapet og fryseren. Jeg hadde ikke så mye fisk igjen, så det ble noen pakker med det. Da jeg sto ved kassen så jeg Monica, tidligere kaldt T-banevenninnen, og jeg ropte ut til henne om hun ville sitte på og det ville hun. Jeg kjører jo forbi der hun bor, så da er det jo greit at hun slipper å ta bussen.

Vi ble sittende i bilen å skravle en laaaang stund, noe som var veldig koselig for det var en stund siden vi hadde hatt en prat. Sist gang, som også var i bilen, ble vi enig om at vi skulle møtes på Bryn for å spise en middag eller bare ta en kopp kaffe. Nå er det jo sånn med tiden at den løper veldig fort avsted, så dette hadde jo ikke blitt av. Vi får gjøre et nytt forsøk om ikke lenge.

Vet du leser dette Monica, så tusen takk for en hyggelig prat :o))

Mens vi satt der å pratet begynte det å blåse noe infernalsk og regne…. Når regndråpene traff bilruten var de så store som tallerken og man ble bare klissvåt når man gikk ut. Jeg ble nå iallefall våt da jeg skulle få varene ut av bilen, og bære de inn… Enda da var det bare noen få skritt det var snakk om. Jeg hadde heldigvis tatt på meg en av Storbergjakkene mine, og de holdt regne borte fra kroppen men jeg ble klissvåt på jeansen og skoene mine. Om det er derfor jeg har blitt sausa forkjøla i dag eller om jeg ikke helt har blitt kvitt den gamle greia fra en uke siden er ikke godt å si… Sitter nå her å nyser og hoster og har nesen i papirlommetørklærne.


Etter at middagen var spist middag og ryddet opp sank jeg ned i godstolen, og fant fram laptoppen for å blogge litt om dagen…. Vel, det var nå iallefall det som var meningen, men jeg var så trøtt og sliten at lappen ble liggende i fanget den og jeg sovnet. Så ble den lagt ned på gulvet, for jeg tenkte jo at etter å ha “duppet” litt i stolen så skulle jeg skrive litt. Selv om jeg kom til megselv utover kvelden så klarte jeg ikke å få hode mitt i den sinnstemningen det må være for at jeg skal klare å skrive noe i det hele tatt.

At jeg var så trøtt og sliten var nok starten til forkjølelsen som jeg våknet med i dag…

#vemodig #trist #slutte #nyjobb #handle #helgehandle #bryn #meny #tbanevenninnen #prate #skravle #vind #regn #regndråper #forkjølet #nyse #hoste #trøtt

2 kommentarer
    1. JEg er også helt sinnsykt trøtt om kveldene. Hjernen kobler ut liksom, før jeg har sovnet også… Merkelig følelse 😛 Men i dag er det lørdag og jeg skal til søsteren min 🙂 Ha en fin lørdag 🙂

    2. frodith: Jeg skulle også vært borte i dag, men siden jeg nyser og hoster å sitter med nesa ned i dorullen (hadde ikke mer papirlommetørklær) blir jeg hjemme. Så da blir det kos med pusene og tv’n for denne damen godt innpakket!! Ha en fin kveld hos søsteren din :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg