Ikke nÃ¥ igjen…

Jeg kommer gående oppover gaten mot inngangsdøren til jobben min, og da jeg er et lite stykke unna er det en person som tar meg igjen å går mot døra. Han går inn sammen med to andre som akkurat har åpnet døra. Snur han seg for å se om det kommer noen flere som skal inn, nei det gjøre han selvfølgelig ikke. Han smetter inn og stirrer bare rett fram. Jeg knurrer, og kjenner at jeg begynner å bli irritert, men jeg rakk akkurat å ta tak i døra innen den smalt igjen! 

Som straff for sin uhøflighet og mangel på respekt så kom han ikke igjennom den kodede døren med en gang, taster nok feil kode, og han ender opp med å komme sist inn. Da han endelig klarer å taste rett kode, og er inne, spretter han forbi en annen dame og meg. Når heisen kommer nærmest løper han inn i heisen foran damen og meg, og gjør ingenting for å holde heisdøren åpen sånn at damen og jeg skulle rekke å komme inn. Han sto bare å så på oss, og jeg eksploderte nesten der å da.Jeg slang det ene benet fram sånn at heisedøren traff foten min, og gikk opp igjen sånn at damen og jeg kunne gå inn. Både damen og jeg stirret på ham med et surt blikk. Vi sa ingenting, men hadde nok lyst begge to…

Hvorfor gidder ikke folk å være hjelpsomme og høflig? Koster det virkelig så mye å holde opp døren for et annet menneske?

Dette er dessverre noe som skjer jevlig, og jeg blir like forbanna hver eneste gang. Jeg skal ikke ta alle under en kam her, for de fleste mennesker er faktisk veldig høfflige å holder opp døren når man kommer. Det er bare en liten gruppe dette gjelder, men de er likevel ganske mange når man blir utsatt for sånne hendelser nesten hver eneste dag!!

Jeg behøver vel nesten ikke spørre om du har vært utsatt for det, for det regner jeg med at du har!!

#uhøflig #respektløs #irriterende #høflighet #respekt #hensyn

14 kommentarer

Siste innlegg