Neiiii ikke nå…!

I går kveld satt jeg å ante fred og ingen fare, og skulle svare på noen kommentarer å legge inn et siste innlegg. Plutselig ble alt bare svart, og strømmen ble borte. Ikke bare hos meg, men i hele gata.

Vi har en transformator nede i gaten, og det ble voldsomt med aktivitet der. Det gikk vel i overkant av en time før det ordnet seg…. I mellomtiden fløy jeg rundt med lommelykt for å ordne meg til natten.

Det er noe ordentlig herk når det skjer på kvelden, for man ser jo ikke hånden for seg. Bra det ikke gikk noe særlig lengre tid enn det gjorde

#strømløst #mørkt #irriterende #frustrerende

12 kommentarer
    1. Kjipt når strømmen går men heldigvis lenge mellom hver gang. Kan egentlig ikke hvor lenge siden det er den gikk her så det er legne siden. Men det er greit med en lommelykt eller to i huset. Som regel så bruker jeg ei gammal lykt fra en sykkel som ikke er i bruk mere.

    2. Helge: Det er nok et år siden det skjedde sist, heldigvis. Jeg har lommelykt, men det er ikke så enkelt å ordne og styre med en hånd. Kanskje jeg skulle skaffe en hodelykt :o))

    3. det kan være koselig å være uten strøm,om det er frivilligt ) men å bli ufrivilligt uten strøm er slettes ikke moro,du får ha noen telys og fyrstikker liggande på et godt sted så det er enkelt om noe slikt skulle skje igjen

    4. Det er ergerlig når strømmen går og det plutselig blir mørkt. Da er det om å gjøre å huske hvor fyrstikker eller lykt befinner seg, og prøve å komme seg fram dit. Jeg vil anbefale hodelykt, for da har man armene fri og det lyser akkurat der man skal se. Det er sikkert lurt å ha den på en fast plass, men det er jeg dårlig på… Ellers har jeg noen led-lys som går på batteri og timer, og de lyser jo uansett. Godt den kom rimelig fort tilbake, for det er mye som ikke fungerer når strømmen er borte.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var ikke spesielt festlig i sitte der i mørket nei… Heldigvis var reperatørene fra Hafslund rakst på pletten å ordnet opp. Litt i overkant av en time er jo ikke så ille.

    6. fruensvilje: Du har helt rett, det kan være veldig koselig å slå av alt lyset å sitte med bare tente lys. Siden jeg bare fyrer med strøm forsvant fort kosen, da varmen begynte å bli borte. Jeg pleier vanligvis å ha tente lys i alle lyktene mine, men i går kveld hadde jeg ikke det….

    7. Hanne Beate: Jeg har batteridrevet lyslenke i begge soveromsvinduene og på kjøkkenet, noe som gjorde at jeg kunne se nok til at jeg ikke sparket bort i noe. Siden jeg ikke fyrer med noe annet en strøm, ble det ganske fort kjølig her i heimen…

      Jeg hadde ikke tenkt på hodelykt før tidligere i dag, og det er en veldig god ide :o))

    8. annebe: Det skal være vist du…. Hadde dette skjedd om sommeren, ville det ikke ha vært noe problem. Nå begynte det å bli ganskje kjølig etterhvert, så jeg var glad da lyset og strømmen kom tilbake etter ca en time :o)) Ha en flott kveld du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg