Luftetur i lunchen

Jeg var så stiv i kroppen og det verket litt her og litt der på formiddagen, så jeg bestemte meg for å ta meg en tur ut i lunchen for å få litt bevegelse inn i leddene mine. Siden jeg sto så lenge ute i den kalde vinden på morningen å vente på t-banen, og det var nok til at det begynte å verke.

Det var fortsatt ganske rått og kjølig ute selv om temperaturen sa noe helt annet, og det snødde litt i det jeg satte i gang på spaserturen min. Jeg har jo ikke all verdens tid, så turen blir jo ikke så lang. Jeg gikk bort Storgata til Kirkeristen, og så opp til Torggata som er gågate fra Stortorvetog borttil Youngstorget. Det var på denne turen jeg ramlet innom Eldorado og kjøpte boken jeg skrev om i mitt forrige innlegg.

Tok noen få bilder mens jeg gikk, men det var så grått ute at de ble kanskje ikke så veldig fine…

Oslo Domkirke ved Stortorvet.

Oslo Domkirke ved Stortovet.

Stortorvet med ambulansebil i full uttrykning i bakgrunnen.

Selv om det var en kjølig dag, og jeg var veldig stiv i kroppen da jeg gikk ut ble det en fin tur. Det beste av alt var at jeg følte meg i mye bedre form da jeg kom inn igjen 😏

Var forresten veldig spent på om jeg kom meg hjem uten forsinkelser i dag, og heldigvis gikk alt på “skinner” denne gangen 😄 På toppen av alt var det masse sitteplasser, sånn at jeg slapp å stå hele veien opp. Det er nemlig ikke noe jeg er vant med.

#luftetur #lunch #gå #vandre #utpåturaldrisur #spasere #storgata #kirkeristen #torggata #oslodomkirke #oslo #domkirke #eldorado #youngstorget

12 kommentarer
    1. Bra med en luftetur midt på dagen. Oslo Domkirke er pen. En gang jeg var i Oslo og hadde litt ekstra tid, ikke så veldig lenge siden. Da tok jeg turen opp til Domkiren og uten at jeg visste det sto Kongebilen utenfor kirken + masse sikkerhetsbiler. Etter en stund kom Mette-Marit og gubben ut av kirken. Det var et sjeldent syn for vi som mere eller mindre tilfeldig var der i krysset akkurat da.

    2. Oslo Domkirke er kjempefin når det er sol, og den skinner på baksiden og du står på motsatt side, sånn at man ser lyset gjennom “vinduene” der oppe i tårnet. Har tatt et sånt bilde som ble veldig fint 🙂 Så deilig du kom deg ut. Det hjelper ofte med litt luft 🙂 Ha en fin dag <3

    3. God morgen.Synes du har tatt fine hverdagbilder.Oslo by har ikke jeg vært mye i,en og annen sommerferie,men vanligvis kjører vi utenom selve byen ) så for meg er det hyggelig med slike bilder.
      Det er nok noe i det ,når noen bedrifter oppmuntrer sine arbeidere til en spasertur i matpausen,en liten tur kort eller lang gjør godt for kroppen og gir mer energi ja )) ha en superfin dag

    4. Helge: Det er ikke ofte man møter på de kongelige i byen. Det har hendt meg en gang. Jeg møtte Dronning Sonja, da hun kom fra fysioterapeuten sin. Vi jobbet den gang i samme bygg.
      Oslo Domkirke er en gammel og vakker bygning :o))

    5. fruensvilje: Du burde virkelig ta deg en tur til Oslo og vandre litt rundt. Til tross for at man har revet mange gamle hus, så er det en del igjen som er verdt å lete opp :o)) Turen i går gjorde underverker, og nå har jeg tatt meg en litt mindre en i dag også. Man får litt engergi i kroppen av å røre på seg :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Kanskje jeg er like heldig i morgen, for da skal jeg gå tidligere fra jobb. Litt før det store rushet begynner :o))

    7. Det er godt å få seg en luftetur når man er inne på jobben hele dagen. Jeg er i Oslo omtrent én gang i året, og da går jeg alltid ned Karl Johan og til området rundt Stortorvet. Der nede finnes jo både Byporten og Oslo City + XXL Sport m.fl. Tidligere var det jo kino på Eldorado så det med bokhandel er vel ganske nytt.

    8. Hanne Beate: Bokhandelen i de gamle kinolokalene til Eldorado mener jeg åpnet for ca 1 år siden. De har så mye bøker at man går helt vill. De er sortert et hvilket forlag som har utgitt dem, og det er derfor ganske vanskelig å finne det man leter etter til tider.

      Jeg er ikke så ofte på Karl Johan, men Oslo City ligger rett ved der jeg jobber så der stikker jeg innom titt og ofte :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg