Så har det skjedd igjen

Jeg hadde ikke fått sett på noen nettaviser i dag, inntil en kollega viste meg hva som har skjedd i Brüssel. T-banevogner som er sprengt i filler, og dårlige sladdede bilder hvor man kan se det som er igjen av menneskene som har vært ombord. Jeg trodde at jeg hadde fått 22.07. såpass på avstand at det ikke ville gå så innpå meg, men det hadde jeg altså ikke. 

Det kom bare skyllende ned over meg, og jeg kjente meg kvalm og uvel…. 

Jeg som endelig hadde begynt å syntes at det var greit å ta t-banen igjen, og så skal dette skje. Veldig glad for at har valgt å bruke bilen i disse tre påskedagene, sånn at jeg slipper å bevege meg ned på t-banen. Bak i hode mitt så vet jeg jo at jeg ikke skal la meg rive med av hendelsene, men nå rett etter at det har skjedd klarer jeg bare ikke å la være. Det er skremmende, så veldig skremmende :o((

#skremmende #terror #redd #tbane #død #aksjoner #skremt #minner

8 kommentarer
    1. Ja ikke noe kjekt…og forstår din redsel.. MEN nå håper og tror vi at dette ikke skjer her i lille Norge..vet kan skje..men akk..ALT kan skje!! Jeg har sånn redsel med fly..men jeg var ute med fly allikevell..Tenkte at jeg kan jo ikke sitte å være redd for alt som KAN skje… Men vet det er vanskelig! Helt tragisk!

    2. Jeg har tatt toget i dag. Jeg vil ikke la sånne ting ødelegge livet 🙁 Må bare leve som ingenting har skjedd, rent praktisk, men det går jo inn på oss mentalt uansett.. Ikke noe ok 🙁

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg får sånn panikk med en gang sånt oppstår, men det glir litt over etter noen dager. Når påsken er over å det er på tide å gå på jobb igjen kommer jeg nok til å ta t-banen, ikke med glede men jeg tar den.

    4. frodith: Jeg kjører i dag, og det kommer jeg til å gjøre i morgen også. Når påsken er over har nok litt av skrekken min lagt seg, og av økonomiske hensyn kan jeg jo ikke kjøre bil til jobb hver dag. Bak i hode vet jeg jo at jeg IKKE skal la meg skremme opp, men det er ikke så lett. Jeg var ikke sånn før 22.07., men etterpå…..!!

    5. Ja, slik er det, trist. I morges ble jeg som sykepleier ved et asylmottak med en muslimsk mann til fastlegen sin (visste ikke veien da det var første møte med legen). På radioen i bilen var det nyheter og vi begynte å diskutere, og han utbrøt spontant: “Terrorists are not human, they are animals”. Vi var var enige ! Vær den du er og lev som vanlig 🙂

    6. toveview: Det er trist at en gruppe mennesker skal føle seg hevet over alle lover, og utøve vold og terror mot uskyldige mennesker. Det som også er trist i etterkant av slike handlinger er at, uskyldig mennesker blir gjort til forbrytere, bare for at de har samme trosretning.

    7. Tone: De er helt hjernevasket tror jeg… Slike aksjoner fører aldri noe godt med seg for de som står bak dem. Håper at når, og ikke hvis, de blir tatt at de da blir sittende inne til de trekker sitt siste pust.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg