Uten en tråd

Det er ikke ofte jeg drar fram gamle fotoalbum lenger, men når jeg gjør det er det så koselig. I går kveld når Anne var her fant jeg fram først et, bare for å vise henne noen gamle bilder fra Losby Gods. Hun bor jo ikke så langt der i fra, og har vært der noen ganger. Da jeg var barn så bodde vi rett nedenfor der Anne bor nå, så det var vanlig med utflukter til Losby og omegn. Når vi hade vært igjennom “mamma og pappas” gamle album, fant jeg fram det gamle barnealbummet mitt.

 Det var bilder av meg fra jeg var 6 uker gammel og opptil jeg var sånn cirka 3 år. Det er artig å se igjennom de gamle bildene igjen, men en ting slo meg. Det var en fryktig mange bilder av meg uten en tråd. Meg på skinnfellen, meg i badestampen, meg gående med hendene i være for å holde balansen, og meg på potte + mange flere. Det var vist vanlig på 60-tallet at man ble avbildet uten en tråd på… Jeg legger ikke ut noe eksempel, for det blir helt feil. Nakent barn på nettet, nei jeg tror ikke helt det, passer litt dårlig selv om bildene i seg selv er helt uskyldige. Jeg legger heller ut en mer påkledd versjon av meg selv :o))

Det er helt utrolig at mamma har satt sløyfer i håret mitt, og det som er enda mer utrolig er at de faktisk sitter der. Jeg hadde og har et veldig glatt hår, som det er umulig å feste noen ting i. Den puffen jeg sitter på var min “ynglingsstol” og jeg satt på den bestandig. Den kom i flere farger, men vår var i grønt og grått skai heter det vel. Det gikk hull på den etter noen år, og den var fylt med sagflis som endte ut over gulvet. Det gamle blomsterbordet som står bak meg, har jeg fortsatt. Det står i stua, men jeg har ikke blomster på det lenger.

Det å se igjennom de gamle fotoalbummene hentet fra mange fine og gode minner ❤

#losbygods #fotoalbum #gammelt #barn #bar #naken #utenentråd #barnealbum #foto #fotografier #puff #blomsterbord #60tallet #minner

10 kommentarer
    1. Så flott bildet! ja det er gøy å sitte å mimre tilbake..jeg hadde en sånn periode for en stund siden..gikk gjennom ALLE bildene mine, og fikk scannet de over på en ekstern har disk..Så gøy å se og tenke tilbake..Mimre,mimre..

    2. tror nok mange tar bilder av barna uten en tråd i dag også,men det skal ikke på spacen nei.Det var ei nydelig jente som satt på puffen ) kjekt å se i gamle album ja,særlig om du husker litt fra den tiden i tillegg ))

    3. Så fint bilde! Jeg husker også de puffene, men vi hadde ingen hjemme hos oss. Det er både koselig og litt vemodig å se igjennom gamle bilder. Det er flere bilder av meg som baby uten en tråd også, bl.a. på stellebordet.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har også begynt å scanne de gamle bildene mine. Foreløpig har jeg de på PC’n, men fikk tips fra en hos Expert om å lagre alle bilder på en minnebrikke i stedet for ekstern harddisc. Jeg kommer nok til å lagre dem begge steder :o)) Det er virkelig koselig å sitte sånn å mimre… Se hvordan steder har forandret seg.

    5. fruensvilje: De gjør kanskje det, men de fleste er fornuftige nok til ikke å legge dem ut på nettet. Jeg var da søt når jeg var lita, hehe… Vet ikke hva som skjedde siden ?? Det er virkelig koselig å mimre litt innimellom!

    6. Hanne Beate: Det er kanskje ganske vanlig å ta bilde av barna uten en tråd… Jeg har ikke noen barn selv, så jeg har ingen erfaring på dette området. Jeg savner virkelig den puffen, og jeg har faktisk sett etter noe lignende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg