Dette har jeg gjort i dag

Jeg har ikke helt klart å våkne i dag, dels for at jeg ikke klarte å komme meg i seng i går/dag tidlig og så var det denne sommertiden da som også har rotet det til i hode mitt. Derfor bestemte jeg meg for å ta livet helt med ro i dag, og gjøre minst mulig.. Vel, av fysiske aktiviteter da!!

​Etter at kattene hadde fått sitt morgenstell, og jeg min frokost fant jeg fram fargeboka mi og tusjene. Jeg spredde alt ut over skrivebordet mitt, så det var ikke plass til noe annet. Vel jeg trodde det, inntil pusene gjerne ville være med mamsen sin. Jeg ryddet litt plass på den ene enden av bordet, og Ronja la seg godt til rette  på plassen og sovnet. Hun malte seg selv i søvn, og nesten meg også 😻

Denne tegningen hadde jeg allerede begynt på i går, men det var en del igjen på den. Jeg holdt på med den ganske lenge før jeg var fornøyd,og kunne si meg ferdig med den.

Denne tegningen var ikke like detaljert, så den brukte jeg ikke like lang tid på. Det som tar tid med disse tegningene er ikke alltid selve fargeleggingen, men mer det at jeg blir sittende lenge å studere hvilke farger jeg skal bruke. Noen ganger er jeg fornøyd med fargevalget, mens andre ganger føler jeg at jeg har bommet helt. Disse to her er jeg ganske fornøyd med, men jeg ser jo at jeg burde ha brukte andre farger noen steder. Jeg kan ikke gjøre noe med fargevalgene mine nå, for tegningen er ferdig.

Når jeg sitter sånn å fargelegger tenner jeg gjerne litt røkelse og setter på litt meditasjonsmusikk, men i dag droppet jeg musikken. Hode mitt følte sterkt for stilhet!

#fargebok #fargelegging #tusj #farger #avslappende #meditere #røkelse #musikk #fargevalg #sommertid #trøtt

17 kommentarer
    1. Det ser jo så flott ut! og det ser vanskelig ut å få det innenfor de tynne strekene..skikkelig pirk arbeid..Ja du har virkelig jobbet ser jeg! Så deilig med en sånn dag! Ha en god dag i dag også!

    2. Så fargerikt og flott, jeg skjønner at dette er god meditasjon 🙂 Henger du opp noe av det, eller blir det bare i boken sin? 🙂

    3. Det var fantastisk flott. I går ble det en barnefilm på kino, Alvin og gjengen tror jeg den het, var sammen medd en nevø og barna hans. Morsom film, bra laga og en fin avveksling ifra fra vokenfilm. Etter det ble det pizza, tok litt for mye og var nummeret før jeg kasta opp. Ellers ble det avslapping og kos hjemme.

    4. SÃ¥ flott! Jeg skjønner det mÃ¥ være vanskelig Ã¥ plukke ut farger som passer sammen, men synes du har vært flink, jeg! Utrolig mange smÃ¥ detaljer, sÃ¥ godt gjort Ã¥ holde seg innenfor strekene. Her har det ogsÃ¥ vært mye vind og regn, men det er litt lettere idag. Ha en fin 2. pÃ¥skedag!😊🐣

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er et ordentlig pirk på noen av tegningene, for de er så detaljerte. Å det tar lang tid å fargelegge dem. Jeg liker jo best de som er pirkete jeg da, for de blir finest når de er ferdig. Ha en fin dag du også :o))

    6. frodith: Nei de ferdige verkene blir ikke hengt opp, de blir i boka… Jeg tar gjerne frem bøkene Ã¥ ser igjennom det som er ferdig, fra tid til annen! I gÃ¥r gikk det bare i fargelegging, og jeg koste meg virkelig… I dag blir det bare Ã¥ gjøre ferdig en som nesten er ferdig.

    7. Helge: Tusen tak Helge :o)) Alvin og gjengen er morsomme.. Tror jeg så en av de første på tv for noen år siden, og jeg likte den godt :o)) Barnefilm kan være fint å se på det! Du får slappe av og ta det med ro i dag, så då er i form igjen til i morgen :o))

    8. Hanne Beate: Det er ikke alltid like lett å holde seg innenfor linjene, i sær når man har sitteten stund med en tegning. Fargevalgene er heller ikke like enkle, noen ganger lyktes man andre ganger ikke. Ha en fin 2. påskedag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg